Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

4 deltagere

Go down

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år. Empty Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

Indlæg af donkstar Tirs Apr 10, 2012 5:01 pm

Sommerhuse kan snart sælges igen

Påsken er ovre. WUUHUU - den faldt rigtigt i år!!! Mon der er tomme hylder hos mæglerne?

"Den gamle skrøne om, at det går godt i påsken, den holder. Sidste år faldt påsken for sent, men i år falder den rigtigt. For allerede i marts bliver mange huse sat til salg, siger Lars Holm."
Vi ser disse artikler igen og igen, med forskellige variationer. Forældrekøb og lignende. Journalisten er slået over på autocruise. Sidder og læser sidste års avis, for at se hvad der skal skrives om inden påske.

Lars Holm fra Danbolig i Helsinge og Tisvildeleje mener også, at husene kan sælges til den rigtige pris.

- Hvis prisen passer, står køberne der. Sætter du prisen langt nok ned, bliver huset solgt. Det er en forskel i forhold til de tidligere kriseår, fordi folk godt kan se, at det her bliver ikke ved. I 2008-2009 sagde folk, at de ikke kunne komme af med det igen. Den sætning hører vi ikke mere, siger Lars Holm.
Der har- og vil altid være købere til den rigtige pris. Sæt dit sommerhus til salg for 200.000 og køberne vil flokkes.

Hvornår f"#¤"n tager journalisten sig sammen og spørger mægleren om, vi ikke har hørt den sang før? Eller kontakter et par banker, for at høre om de har tænkt sig at låne penge ud i år, imodsætning til sidste år og året før.

En ejendomsmægler får IGEN spalteplads i en landsdækkende avis, og kan IGEN afblæse finanskrisen. Er der slet ingen krav for journalistikken? - Kan man ikke tage journalistkortet fra de dårligste?

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år. Empty Sv: Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

Indlæg af Skizo Tirs Apr 10, 2012 5:25 pm

Når jeg læser den her http://epn.dk/okonomi2/dk/article2745694.ece

Og den artikel som den så linker til plus debatten.

Så sidder jeg i hvert fald tilbage med det indtryk at stort set alle lever i en fantasi verden.

Og hvis det er et reelt billede af hvad der foregår i befolkningen, så kan jeg fandme godt forstå at medierne tillader ejendomsmæglere og andet bundskrab at fyre så meget lort uden at være kritiske over for dem.

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år. Empty Sv: Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 10, 2012 7:03 pm

Skizo skrev:Når jeg læser den her http://epn.dk/okonomi2/dk/article2745694.ece

Og den artikel som den så linker til plus debatten.

Så sidder jeg i hvert fald tilbage med det indtryk at stort set alle lever i en fantasi verden.

Og hvis det er et reelt billede af hvad der foregår i befolkningen, så kan jeg fandme godt forstå at medierne tillader ejendomsmæglere og andet bundskrab at fyre så meget lort uden at være kritiske over for dem.

Det tror jeg sådan set, at du har ret - folk er egentlig ret ligeglade - indtil det er for sent. Det kan så undre en; men det er ikke desto mindre en kendsgerning.

Nu kan man bare se på SF - de brokker sig over at de ikke får deres politik igennem. Øhhhh - Kære SF I skal jo til at bekatte dem I vil give pengene så dem I vil tage dem fra kan få dem...........
For SF'ere er fingervanter et IT gennembrud, så kan man nemlig tælle til mere end to.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år. Empty Sv: Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

Indlæg af donkstar Tirs Apr 10, 2012 9:07 pm

Ja du har helt ret, Skizo. De fleste lever i en fantasiverden. Det er det reelle billede. Men faktum er at der snart ikke er en dansk husejer under 40 år som ikke er teknisk insolvent.

Journalisterne har sgu taget en laaaang uddannelse, og det eneste de har lært, er at holde en mikrofon/diktafon, som softwaren kan kan omdanne til en tekst, direkte klar til trykken. Man må da kunne forvente mere hvis de skal sælge en avis til kr. 25,00 i løssalg.

Har ofte undret mig igennem de seneste 3 år, når jeg har læst Berlingske.

Man læser om erhvervsstoffet. Vendepunktet har været lige om hjørnet i 3 år. HVER ENESTE DAG I 3 ÅR...

Når man så har læst en "nationaløkonomisk" artikel i samme avis i de samme 3 år, skal man ikke være økonomiprofessor for at se at det overhovedet ikke hænger sammen. Jeg kan nævne 10 ting der taler for en nedgang i sommerhuspriserne, og dermed en nedgang i salget, fordi køberne holder sig tilbage). Jeg kan ikke finde en eneste grund til at priserne skulle stige. Her tænker jeg på alt. Demografi, udbud, efterspørgsel, realløn, beskæftigelse osv. (Faldende renter kunne tale for en stigning, men alle ved jo efterhånden at den ikke kan komme ret meget længere ned, og at det nuværende niveau ikke er bæredygtigt i længden).

Erhvervsøkonomerne har tomleren opad i BUSINESS på side 1,2,3,4,6 og 7 nationaløkonomen vender tomleren nedad på side 5.

Problemet er at erhvervsstoffet fylder 6 sider og og at nationaløkonomien har en kvart spalte.

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år. Empty Sv: Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

Indlæg af mkof Ons Apr 11, 2012 11:20 am

Massemedierne i DK er en sand katastrofe. Og det begrænser sig desværre ikke kun til det økonomiske stof. Se bare den fuldstændigt ensidige behandling af sagen med ham shiamuslimen, der tog til Bahrain og gik i sultestrejke ... Suk! Ikke et ord om shia/sunni-konflikten, Irans interesser og mandens egen baggrund.

På samme måde får boligmæglere fuldstændig uimodsagt lov til at formidle juhuu-historier, hvis formål alene er at få folk til at handle over evne. Det er tragisk.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år. Empty Sv: Pyha! Vi kan ånde lettede op. Påsken faldt rigtigt i år.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum