Finanstilsynet og pensionskasserne
Side 1 af 1
Finanstilsynet og pensionskasserne
Undersøgelsen havde fokus på følgende områder:
Bestyrelsens og direktionens arbejde
Investeringer
Forsikringsområdet, herunder aktuarmæssige forhold
Individuelt solvensbehov
It- og udviklingsområdet
1) Det er fantastisk, at man først nu begynder at rode op i de forhold. Det var altså ikke bare, hvad angår bankerne, at man simpelt hen ikke har passet sit arbejde.
Det frikender jo i vidt omfang de skiftende ansvarlige politikere - Finanstilsynet har simpelt hen ikke lavet en skid!
Man har fra politisk hold været henvist til at anvende bankernes arbejde som lovgivningsgrundlag.
Svarer meget godt til det begrænsede førstehåndskendskab til Finanstilsynet.
De har simpelt hen ikke lavet noget som helst!
Der må kunne rejses tjenestemandssager om grov pligtforsømmelse igennem en lang årrække - helt tilbage før Anders Fogh. Jeg kan godt forstå, at Margrethe Vestager ikke ville have noget med den latrinkule at gøre! Det var som jeg frygtede.
2) De overenskomstmæssige pensioner er blevet forvaltet på en konsekvent inkompetent måde. En stor del af pensionsopsparingerne ER allerede skyllet ud i lokummet.
Jeg havde håbet, at tabene på bankernes og kreditforeningernes boligudlån mm. kunne dækkes af pensionskasserne, begynder nu at blive en hel del spinklere.
Eller kunne der have været et håb, hvis pensionskasserne havde overtaget bankerne - med nedskrivning af pensioner til følge; men med renoverede udlån, der kunne forrentes og tilbage betales.
Er pensionskapitalerne store nok???
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Finanstilsynet og pensionskasserne
Der er så også noget, der tyder på, at der er en reel angst hos både regering og opposition for tilstanden på pensionskasse området.
Ellers var man ikke gået i gang med den systematiske gennemgang.
Det har så ramt PenSam først - der skal nok være andre artigheder efterhånden som man kommer igennem ligdyngerne.
Ellers var man ikke gået i gang med den systematiske gennemgang.
Det har så ramt PenSam først - der skal nok være andre artigheder efterhånden som man kommer igennem ligdyngerne.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|