Har bankerne overhovet lært noget ??
+3
Thomas
Shintai
klogeaage 35
7 deltagere
Side 1 af 1
Har bankerne overhovet lært noget ??
Jeg blev ,i sin tid ,sparket rundt i manegen, som en hund i et spil kegler, for et indlæg, på det bank/bolig møgler ramte site her
http://www.boligdebatten.dk/generelt/13412-har-bankerne-overhovet-laert-noget.html
Her er nok et tilfælde , af flere, min dagligdag møder.
Han :25 k i månedsløn ,solgt ejerlejlighed i Jylland,(fik 350.000) (et mellemværende (k1-2-3?),ændrede det til 300.000) med til Fyn,og er "Stor bank" kunde. Tjek
Hun: 23 k i månedsløn,skylder intet ,arbejdet under uddannelse.(nu højgravid med første) Tjek
---------
Møder optimistiske op hos " Stor bank" i 2010,og vil godkendes for ,sjovt nok,igen et beløb på 2.8 mill (bolig+grund+auto)til køb af energivenlig ny villa. Tjek
"stor bank" undslår sig =no deal . Tjek
---------
Hendes (Mindre) bank bliver næste mødedeltager = I skal da være så velkomne. Tjek
---------
De sidder nu (fra 2011) i nyt hus med et F1 på 2,2 mill og boliglån på 300.000 med 7% rente TJEK
Må thsv og HenrikSjælland/Realistens r*v klø og deres arme være for korte ,trist at personer af den afart, må gå frit rundt.
Ps:
Bare Jeg ikke kløjs i det,men, host, host ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:Stor ros til "Stor bank" for deres "klarsyn" , for det unge pars evner til tilbagebetaling.
http://www.boligdebatten.dk/generelt/13412-har-bankerne-overhovet-laert-noget.html
Han :25 k i månedsløn ,solgt ejerlejlighed i Jylland,(fik 350.000) (et mellemværende (k1-2-3?),ændrede det til 300.000) med til Fyn,og er "Stor bank" kunde. Tjek
Hun: 23 k i månedsløn,skylder intet ,arbejdet under uddannelse.(nu højgravid med første) Tjek
---------
Møder optimistiske op hos " Stor bank" i 2010,og vil godkendes for ,sjovt nok,igen et beløb på 2.8 mill (bolig+grund+auto)til køb af energivenlig ny villa. Tjek
---------
Hendes (Mindre) bank bliver næste mødedeltager = I skal da være så velkomne. Tjek
---------
De sidder nu (fra 2011) i nyt hus med et F1 på 2,2 mill og boliglån på 300.000 med 7% rente TJEK
Må thsv og HenrikSjælland/Realistens r*v klø og deres arme være for korte ,trist at personer af den afart, må gå frit rundt.
Ps:
Bare Jeg ikke kløjs i det,men, host, host ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:Stor ros til "Stor bank" for deres "klarsyn" , for det unge pars evner til tilbagebetaling.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Sv: Har bankerne overhovet lært noget ??
klogeaage 35 skrev:Jeg blev ,i sin tid ,sparket rundt i manegen, som en hund i et spil kegler, for et indlæg, på det bank/bolig møgler ramte site her
---------
---------
---------
Ps:
Det er ret typisk et tilfælde af indlånsoverskud. Man kan ikke anbringe indlånet.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Et klasseksempel på "god" bankrådgivning.
Man får sq ondt af de mennesker. Men ejer de da ingen realitetssans? De kunne have brug de 300 K som udbetaling, og købt noget der passede til indkomsten, og have haft deres på det tørre, men det kan åbenbart ikke blive fint nok?
Man får sq ondt af de mennesker. Men ejer de da ingen realitetssans? De kunne have brug de 300 K som udbetaling, og købt noget der passede til indkomsten, og have haft deres på det tørre, men det kan åbenbart ikke blive fint nok?
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Det er jo desværre en del af forklaringen. At man på trods af al den krisesnak siden 2008, og fald i priser, og stigende arbejdsløshed, så er der stadig nogen der mangler realitetssansen.
Og derfor er jeg helt enig i at de burde forholde sig til hvad de kunne købe og sidde for uden at skulle bekymre sig om eks. arbejdsløshed for den ene.
Og derfor er jeg helt enig i at de burde forholde sig til hvad de kunne købe og sidde for uden at skulle bekymre sig om eks. arbejdsløshed for den ene.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Burst follow boom - sådan har det altid været, så jeg ser efterhånden frem til at vi kommer ind i en periode, hvor folk har genvundet realitetssansen.
Så bliver boligprogrammerne, hammerslag, liebhaverne osv. snart afløst af programmer om hvordan du dyrker flest mulige gulerødder i altankassen på den almennyttige lejebolig, for bedst udnyttelse af kolonihaven osv.
Kan vi så også slippe for alle de grimme 4WD's som mange pralhalse stadig futter rundt i, uden at eje en pløjemark - så vil jeg være glad.
Så bliver boligprogrammerne, hammerslag, liebhaverne osv. snart afløst af programmer om hvordan du dyrker flest mulige gulerødder i altankassen på den almennyttige lejebolig, for bedst udnyttelse af kolonihaven osv.
Kan vi så også slippe for alle de grimme 4WD's som mange pralhalse stadig futter rundt i, uden at eje en pløjemark - så vil jeg være glad.
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Plyds skrev:Burst follow boom - sådan har det altid været, så jeg ser efterhånden frem til at vi kommer ind i en periode, hvor folk har genvundet realitetssansen.
Nu er ydmyghed en svær kunstart.
klogeaage 35:
Bare sådan lige af interesse kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan du har et så detaljeret kendskab til dine bekendte? Jeg personligt har bestemt ikke den slags kendskab til mine bekendtes løn, opsparing, gæld osv. Men det kan selvfølgelig godt være det kun er i min omgangskreds at man ikke ligefrem skiltet åbent med den slags; det skal jeg ikke kunne sige.
Bare sådan lige af interesse kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan du har et så detaljeret kendskab til dine bekendte? Jeg personligt har bestemt ikke den slags kendskab til mine bekendtes løn, opsparing, gæld osv. Men det kan selvfølgelig godt være det kun er i min omgangskreds at man ikke ligefrem skiltet åbent med den slags; det skal jeg ikke kunne sige.
Gæst- Gæst
Min spørgeteknik er i verdensklasse
Andersens skrev:klogeaage 35:
Den tænker Du lige igennem ,hvis din adfærd og omgangstone, over for kollegaer, har samme facon,som bliver udøvet på andet site af feks insolventen Realisten/HS er verden som en selvfølge jo totalt lukket.
Vi har et arbejdsmiljø ,Jeg har været en del af i 32 år,hvor åbenhed/ærlighed er en del af vores job.
Du spørger bare igen,Jeg vil prøve at tilgodese dine spørgsmål
Må løbe nu,arbejdet kalder
Min spørgeteknik er i verdensklasse
Andersens skrev:klogeaage 35:
Den tænker Du lige igennem ,hvis din adfærd og omgangstone, over for kollegaer, har samme facon,som bliver udøvet på andet site af feks insolventen Realisten/HS er verden som en selvfølge jo totalt lukket.
Vi har et arbejdsmiljø ,Jeg har været en del af i 32 år,hvor åbenhed/ærlighed er en del af vores job.
Du spørger bare igen,Jeg vil prøve at tilgodese dine spørgsmål
Må løbe nu,arbejdet kalder
Ja okay. Jeg kender af gode grunde ikke din arbejdsplads og hos os er der ikke den åbenhed. Det hænger nok sammen med at løndannelsen i allerhøjeste grad er individuel og derfor er det ikke så nærliggende at tale om den slags. På andre mere industriprægede arbejdspladser er den individuelle aflønning mere begrænset og så er det måske lettere at diskutere det åbent. De to eksempler du nævner er da også i et helt andet lavt lønniveau end det jeg omgås til daglig.
Gæst- Gæst
Andersens skrev:Ja okay. Jeg kender af gode grunde ikke din arbejdsplads og hos os er der ikke den åbenhed. Det hænger nok sammen med at løndannelsen i allerhøjeste grad er individuel og derfor er det ikke så nærliggende at tale om den slags. På andre mere industriprægede arbejdspladser er den individuelle aflønning mere begrænset og så er det måske lettere at diskutere det åbent. De to eksempler du nævner er da også i et helt andet lavt lønniveau end det jeg omgås til daglig.
Hvad Sørensen det er sgu dig,fattig røven Realisten /HenrikSjælland,
Min økonomi må Du endelig ikke bekymre dig om,vi har vores 100% på det tørre og Du har rigeligt at tænke på.
Dit indlæg lyser af grim midsundelse,helt sikkert over din egen situation ,grundet problemet med din insolvens og muligt jobtab.
Overraskende mange boligejere på Sjælland sidder med for stor gæld til at kunne komme videre
Sidst rettet af klogeaage 35 Man Jan 16, 2012 10:04 pm, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Overraskende mange boligejere på Sjælland sidder med for stor gæld til at kunne komme videre)
Andersens skrev:Ja okay. Jeg kender af gode grunde ikke din arbejdsplads og hos os er der ikke den åbenhed. Det hænger nok sammen med at løndannelsen i allerhøjeste grad er individuel og derfor er det ikke så nærliggende at tale om den slags. På andre mere industriprægede arbejdspladser er den individuelle aflønning mere begrænset og så er det måske lettere at diskutere det åbent. De to eksempler du nævner er da også i et helt andet lavt lønniveau end det jeg omgås til daglig.
Flot beskrivelse af virkeligheden i en bank / finanssektoren. Man trykker jo stort set selv pengene, og derfor er der råd til "individuel løndannelse" til alle.
Jeg skal efterhånden passe på mig selv, for jeg kan se rødt når jeg møder mennesker som arbejder i finanssektoren. Finanssektoren laver jo ikke andet end at suge penge ud af os andre. En slags avanceret dagpengesystem. Men uha noget svineri det er. Hvis de så havde mere jordnære lønninger, så kunne jeg leve med det, for vi skal jo alle leve, men den stil de kører er helt uacceptabel.
Jeg var til en fest i lørdags, og da en af deltagerne sagde, at han arbejdede med invsteringer, mere præcis investeringer "på et marked som kun er for banker" så måtte jeg da lige tage tælling. Jeg svarede ikke, men sad musestille og prøvede at lade som om det ikke var så vigtigt. Men fik alligevel kommentarer om at nu blev jeg stille m.v.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Peter, det er jo ikke den enkelte bankmands skyld, det er jo selve det system som der er bygget op omkring sektoren, dvs. et politisk problem. Jeg synes det gjorde det rette.
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars_HH skrev:Peter, det er jo ikke den enkelte bankmands skyld, det er jo selve det system som der er bygget op omkring sektoren, dvs. et politisk problem. Jeg synes det gjorde det rette.
Nej det er klart. Jeg ønsker brændende at systemet bliver revet ned, men det er jo lidt en festslukker at lukke ud, så jeg kunne ikke lige i farten finde på noget bedre, så jeg valgte at klappe i.
peter777 skrev:Jeg var til en fest i lørdags, og da en af deltagerne sagde, at han arbejdede med invsteringer, mere præcis investeringer "på et marked som kun er for banker" så måtte jeg da lige tage tælling. Jeg svarede ikke, men sad musestille og prøvede at lade som om det ikke var så vigtigt. Men fik alligevel kommentarer om at nu blev jeg stille m.v.
En lidt morsom måde vedkommende udtrykker sig på. "Et marked kun for banker"?? Såvidt vides findes der ikke lukkede investeringsmarkeder kun for banker. Du kan roligt regne med at vedkommende ikke har nogen særlig interessant rolle i den bank og derfor forsøger at peppe sin egen indflydelse op. Så tag det da endelig stille og roligt og tal om vind og vejr i stedet
Gæst- Gæst
Som Vi kan observere ved læsning på et tidligere velbesøgt og i sin tid frit skrivende site ,har insolventen Realisten/HenrikSjælland som den største selvfølge "opgivet" udkantsDanmark ,og "strategisk" trukket sig ind for forsvar af boligpriserne i KBH,tæt fulgt ,dog med få indlæg af thsv,som heldigt, ingen vil stoppe flere penge i.
Deres læsning i historiebøgerne har udløst plan b,spændende om de får større held med deres forehavende
Spørgsmålet:
Hvorfor bliver sådanne ADHD lignende personager,der i sommeren 2010 og 11 overhældte debatten med posts, for at lokke nye brugere til at købe bolig ,ikke krydsforhørt om deres forehavende på samme site
Glemte :
Plan b
Deres læsning i historiebøgerne har udløst plan b,spændende om de får større held med deres forehavende
Spørgsmålet:
Hvorfor bliver sådanne ADHD lignende personager,der i sommeren 2010 og 11 overhældte debatten med posts, for at lokke nye brugere til at købe bolig ,ikke krydsforhørt om deres forehavende på samme site
Glemte :
Plan b
Andersens skrev:En lidt morsom måde vedkommende udtrykker sig på. "Et marked kun for banker"?? Såvidt vides findes der ikke lukkede investeringsmarkeder kun for banker. Du kan roligt regne med at vedkommende ikke har nogen særlig interessant rolle i den bank og derfor forsøger at peppe sin egen indflydelse op. Så tag det da endelig stille og roligt og tal om vind og vejr i stedet
Ah, ved du hvad, selvom jeg stadig er ung nok til at gå til fester, så er jeg altså ingen årsunge længere, og jeg tror nu nok jeg ved hvad han snakker om. Selvfølgelig findes der ting, som kun banker har adgang til. Jeg kan nævne mange eksempler, men det er vel tilstrækkeligt at sige ... ja, vi kan jo sige ... Saxo Bank og de produkter som de tilbyder kunderne. Disse er produkter som tidligere var forbeholdt banker.
peter777 skrev:Lars_HH skrev:Peter, det er jo ikke den enkelte bankmands skyld, det er jo selve det system som der er bygget op omkring sektoren, dvs. et politisk problem. Jeg synes det gjorde det rette.
Nej det er klart. Jeg ønsker brændende at systemet bliver revet ned, men det er jo lidt en festslukker at lukke ud, så jeg kunne ikke lige i farten finde på noget bedre, så jeg valgte at klappe i.
Jaaaa, min reaktion i lignende sammenhænge er at ligge flad i hysterisk latter - og begynde at rive Danske Bank historier af mig:
Den med at købe sine egne obligationer til overpris.
Onkel Nils idelige skæld ud.
Udsigterne til arbejdsløshed.
Finanstilsynet griber vel også ind en dag.......
Straarups torskedumhed.
Jo, der er masser af vitser!
Jeg bliver sjældent inviteret igen....... Så spydigheder har afgjort sine gode sider.
Som Kentners med peddingrørskurvene, der holdt familien væk.
Du må havde dit væsen imod dig
indlåns-overskuds bank
Jow Jow Andersens ,samtale skaber klarhed.
Jow Jow Andersens ,samtale skaber klarhed.
Sidst rettet af klogeaage 35 Fre Jan 27, 2012 10:07 am, rettet i alt 2 gange (Reason for editing : Sorry lige landet efter en nattetørn)
klogeaage 35 skrev:Jeg får nu 3.75% i rente i en indlåns-overskuds bank med tilbagevirkende kraft til august hvor Jeg første gang henvendte mig for regulering.
Har du brugt ½ år på at få en rente som du kunne få ved 2 museklik??
http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?bank_overrule_saerlige_betingelser=on
Gæst- Gæst
Andersens skrev:klogeaage 35 skrev:Jeg får nu 3.75% i rente i en indlåns-overskuds bank med tilbagevirkende kraft til august hvor Jeg første gang henvendte mig for regulering.
Har du brugt ½ år på at få en rente som du kunne få ved 2 museklik??
http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/?bank_overrule_saerlige_betingelser=on
Nu nævnte han jo så en bank han ikke skal skifte ud før tid...
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Lignende emner
» Mette Frederiksen
» Kommunistsvinene har stadig ikke lært noget.
» Hvordan kommer konfrontationen med Rusland og Kina til at udspille sig videre?
» Der er nogen, der har lært noget af Danske Bank!
» LÆRT?
» Kommunistsvinene har stadig ikke lært noget.
» Hvordan kommer konfrontationen med Rusland og Kina til at udspille sig videre?
» Der er nogen, der har lært noget af Danske Bank!
» LÆRT?
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum