Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Voldsomt forøget told på kinesiske varer.

Go down

Voldsomt forøget told på kinesiske varer. Empty Voldsomt forøget told på kinesiske varer.

Indlæg af Thomas Tors Aug 01, 2024 6:33 pm

Nu er Joe Blogs som økonom lig den meteorolog, der studerer sine kort mv. i stedet for at kikke ud af vinduet.

Jeg tror såmænd den egentlige grund er, at man vil afskære Rusland fra USD - gennem deres energieksport. Det er rigtigt, at Kina køber med betydelig rabat; men hvis man tror. at Rusland kan bruge kinesiske matadorpenge til noget - så tager man fejl.

Kina vil subsidiere eksporten - alene for at få USD, som de kan bruge til at importere olie for. Det betyder således, at Kina har færre penge til at importere fødevarer for.

Som økonom, kender jeg - om ikke alle, så en betydelig del - af metoderne til at svindle og manipulere tal. Det er noget jeg gerne vil kontrollere ved observationer.

Det gør jeg f.eks. ved at kikke i køledisken:
I Meny i denne uge, er der mørbrad på tilbud til 70 kr/kg - et udmærket tilbud; men bestemt ikke sensationelt. Det bliver interessant, fordi der også er skiveskåret bacon på tilbud. her tager man de midterste stykker af mørbraden (chateau briand) og vikler et stykke bacon omkring - bruner på panden i smør - og sætter i ovnen til omvendt bruning.
Man kan lave en udmærket sauce med champignon (og portvin eller massala). Man kan tage kartofler (hvis de nye ikke er tillokkende) udhule de let kogte kartofler og komme ost i båden - f.eks. en brie, der har ventet lidt længe. Det er ikke svært.
Resten af mørbraden kan man skære op til en mørbradgryde - og eventuelt bruge nogle af pølserne på tilbud.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34542

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum