Ukrainske F-16 og det danske Flyvevåben.
Side 1 af 1
Ukrainske F-16 og det danske Flyvevåben.
Det er jo sådan, det danske Flyvevåben i praksis har opereret de 10-20 år.
Jeg tænker her på "Air Polising" i de Baltiske lande og den aktive indsats i ex-Jugoslavien.
Taktisk uddannelse og egentligt vedligehold (der kræver adgang til reservedele og splitning af fly i småstykker af faglært arbejdskraft). Det, der sker af vedligehold på disse fremskudte baser har karakter af klargøring, se at der er brændstof på olie etc. ting som man evt. kunne lære hjemmeværnsfolk (fejning af startbanen opladning af fly etc.
Man har jo i praksis kørt "Baltic Air Policing" på rotationel basis. Det vigtige er, at hovedværksteder og reservedele holdes laaangt væk fra fjenden og sørge for at hvis russerne bomber, så er det Stockholm (udslettet Stokholm? Er det en dårlig ting? Måske, men så går det heldigvis ud over svenskere.) Det er så en opgave, der har gået på skift mellem Holland, Danmark og Norge.
Flyvevåbnets hovedopgave bliver at være forstærkning af allierede flyvevåbner med ekstremt kort varsel. Tilsvarende med redningshelikoptere.
Det bliver så, at Danmark og Holland kan have associerede baser, som f.eks. Gioia del Colle. Om det bliver danskere, nordmænd eller belgiere - det er sådan set lige gyldigt, hvis vi flyver efter samme doktriner og med samme materiel.
Jeg vil have Taifun, fordi så kan man gå på de tyske reservedelslagre i vidt omfang. Man kan bruge Den Flyvende Hjemmeværnsenheds Islanders til transport af reservedele og mekanikere osv. Ting der ikke behøver en Hercules. Hercules skal fortrinsvis forsyne hærenheder, fra forberedte "improviserede" landingsbaner. De bedste spontane vittigheder er som oftest omhyggeligt planlagt.
Jeg tænker her på "Air Polising" i de Baltiske lande og den aktive indsats i ex-Jugoslavien.
Taktisk uddannelse og egentligt vedligehold (der kræver adgang til reservedele og splitning af fly i småstykker af faglært arbejdskraft). Det, der sker af vedligehold på disse fremskudte baser har karakter af klargøring, se at der er brændstof på olie etc. ting som man evt. kunne lære hjemmeværnsfolk (fejning af startbanen opladning af fly etc.
Man har jo i praksis kørt "Baltic Air Policing" på rotationel basis. Det vigtige er, at hovedværksteder og reservedele holdes laaangt væk fra fjenden og sørge for at hvis russerne bomber, så er det Stockholm (udslettet Stokholm? Er det en dårlig ting? Måske, men så går det heldigvis ud over svenskere.) Det er så en opgave, der har gået på skift mellem Holland, Danmark og Norge.
Flyvevåbnets hovedopgave bliver at være forstærkning af allierede flyvevåbner med ekstremt kort varsel. Tilsvarende med redningshelikoptere.
Det bliver så, at Danmark og Holland kan have associerede baser, som f.eks. Gioia del Colle. Om det bliver danskere, nordmænd eller belgiere - det er sådan set lige gyldigt, hvis vi flyver efter samme doktriner og med samme materiel.
Jeg vil have Taifun, fordi så kan man gå på de tyske reservedelslagre i vidt omfang. Man kan bruge Den Flyvende Hjemmeværnsenheds Islanders til transport af reservedele og mekanikere osv. Ting der ikke behøver en Hercules. Hercules skal fortrinsvis forsyne hærenheder, fra forberedte "improviserede" landingsbaner. De bedste spontane vittigheder er som oftest omhyggeligt planlagt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Kinas flyvevåben.
» Russisk Flyvevåben bomber RUSSERE.
» Flyvevåben chef Andrey Serdyukov er fyret.
» Organisationen af den Ukrainske hær.
» Ukrainske luftforsvars missiler.
» Russisk Flyvevåben bomber RUSSERE.
» Flyvevåben chef Andrey Serdyukov er fyret.
» Organisationen af den Ukrainske hær.
» Ukrainske luftforsvars missiler.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum