Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lækagen i USA.

Go down

Lækagen i USA. Empty Lækagen i USA.

Indlæg af Thomas Man Apr 17, 2023 3:30 am

Jeg har lidt svært ved at tro helt på den adgang til klassificeret materiale.

Det jeg tror er:

Man har villet give de gule skævøjede en gevaldig én over snuden.
Om ikke andet, så postulerer man, at USA kan læse alt, hvad russerne kommunikerer. Derfor skal kinesere vide, at russerne ikke kan holde på en hemmelighed. De er som papegøjer, der kommer med ubelejlige bemærkninger ved enhver given lejlighed.

Er de lækkede dokumenter virkeligt indsamlede hemmeligheder? Jeg har min tvivl. Der er nok af information i dem til, at kineserne ikke kan afvise, at russerne meddeler amerikanerne de små luskede aftaler. Problemet er, at hvis Kina omgår sanktionerne mod russerne, så falder "fars hammer" i form af at Kina bliver ramt af tilsvarende sanktioner.
Vi kan så more os over, at kineserne - for én gangs skyld - siger sandheden.

Samtidig kan man antyde overfor russerne (og specielt FSB), at man har kilder til alt, hvad russerne foretager sig. Det vil - om ikke andet - udløse en heksejagt i FSB og andre efterretningstjenester.
Rent faktisk tror jeg ikke, at russerne kender deres egne tabstal. De ved ikke om folk er døde (det er de ligeglade med) eller gemmer sig - evt. overgiver sig i massivt antal.

Jeg tror denne sag er en stor gang Spielmaterial. Problemet er, at der nok ikke har været nogen nem måde, at få en "major Martin" til at drive i land i Spanien.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum