Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Holland

Go down

Holland Empty Holland

Indlæg af Thomas Lør Dec 31, 2022 1:59 pm

Holland allokerer 2,4 mia EUR til hjælp til Ukraine.

  • Betaler for opdateringen af 90 Tjekkiske T-72.
  • Lukker Rotterdam for russiske olie-/gasskibe.
    Danmark har et problem med lukning af bælterne iht. Københavner Konventionen - hvordan vi kommer uden om det véd jeg ikke.
    Men de skibe vil ikke anløbe dansk havn, så der er problemer med, hvad passagen rager os?
    Desuden skal Skt. Petersborg lukkes i Finske Bugt mellem Estland og Finland.
  • Hvad angår pengene, så kommer der jo en bøde på Danske Bank på minimum 24 mia. DKK = 3-3½ mia, USD/EUR (her skal FED så have nogle); men de kan doneres til Ukraine uden at påvirke det danske skattetryk.



Hvordan udstedelsen af EUR obligationer figurerer i det billede kan jeg ikke helt gennemskue; men det må være en del af beløbet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Holland Empty Sv: Holland

Indlæg af Thomas Lør Dec 31, 2022 2:23 pm

Thomas skrev:Holland allokerer 2,4 mia EUR til hjælp til Ukraine.

  • Betaler for opdateringen af 90 Tjekkiske T-72.
  • Lukker Rotterdam for russiske olie-/gasskibe.
    Danmark har et problem med lukning af bælterne iht. Københavner Konventionen - hvordan vi kommer uden om det véd jeg ikke.
    Men de skibe vil ikke anløbe dansk havn, så der er problemer med, hvad passagen rager os?
    Desuden skal Skt. Petersborg lukkes i Finske Bugt mellem Estland og Finland.
  • Hvad angår pengene, så kommer der jo en bøde på Danske Bank på minimum 24 mia. DKK = 3-3½ mia, USD/EUR (her skal FED så have nogle); men de kan doneres til Ukraine uden at påvirke det danske skattetryk.



Hvordan udstedelsen af EUR obligationer figurerer i det billede kan jeg ikke helt gennemskue; men det må være en del af beløbet.

Danske Banks hvidvask-forlig.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum