Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Folketingsvalg 2022

2 deltagere

Go down

Folketingsvalg 2022 Empty Folketingsvalg 2022

Indlæg af Thomas Tors Nov 03, 2022 11:32 pm

tja.... man bliver nødt til at bede om et større alfabet

12 ad-f 14 partier blev valgt ind.
  1. Stemmespildet blev  noget mindre end jeg havde troet. Det er så let at finde nok underskrifter, fordi der er altid nok der vil splitte fjendens lejr.
  2. S og V og Lars Lykke har til sammen 89 mandater, hvilket som bekendt ikke er 90! Men med et færøsk medlem. så rammer man 90 - så man kan undgå Støjbjerg-
  3. Men mere væsentlig er, at Danske Bank og Pape fandt ikke nogen forståelse for at de skulle være statsminister.
  4. Tilsvarende er Nordea og Dansk Folkeparti heller ikke blevet styrket - for nu at sige det pænt.
  5. Blok politikken er nok ved at være overstået.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Folketingsvalg 2022 Empty I øjeblikket går tiden med at snakke

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2022 3:29 am

Hvad SF/Enhedslisten mener er irrelevant da S,F og Ø har 74 mandater til sammen - hvilket er langt fra 90. Selv med Radikale og Alternativet kommer man op på kun 87.

Der er heller ikke nogen "Blå Blok". Almindelig høkerregning er her nok til analysen. Den flok høveder kunne ikke holde sammen i en Ludo-turnering.

Lars Løkke er den eneste seriøse modkandidat til Mette Frederiksen. Begge to har vist sig at være ganske udmærkede internationalt og har udnyttet Danmarks nøgleposition.

Som jeg hele tiden har sagt: Det bliver som Venstre og Socialdemokratiet kan blive enige om - og de står reelt ikke ret langt fra hinanden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Folketingsvalg 2022 Empty Sv: Folketingsvalg 2022

Indlæg af klogeaage 35 Lør Nov 05, 2022 3:41 am

Thomas skrev:Hvad SF/Enhedslisten mener er irrelevant da S,F og Ø har 74 mandater til sammen - hvilket er langt fra 90. Selv med Radikale og Alternativet kommer man op på kun 87.

Der er heller ikke nogen "Blå Blok". Almindelig høkerregning er her nok til analysen. Den flok høveder kunne ikke holde sammen i en Ludo-turnering.

Lars Løkke er den eneste seriøse modkandidat til Mette Frederiksen. Begge to har vist sig at være ganske udmærkede internationalt og har udnyttet Danmarks nøgleposition.

Som jeg hele tiden har sagt: Det bliver som Venstre og Socialdemokratiet kan blive enige om - og de står reelt ikke ret langt fra hinanden.

Ellemann virker for vag på alle punkter og har fået en stærk modstander i Søren Gade!
Mit fattige bud er at der bliver tomgangs snak i nogle uger og afsluttet med en S B SF mindretalsregering!
Et frækt bud er DF som deltager,,,,,, Jeg finder selv ud Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Folketingsvalg 2022 Empty hmm.

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2022 7:12 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Hvad SF/Enhedslisten mener er irrelevant da S,F og Ø har 74 mandater til sammen - hvilket er langt fra 90. Selv med Radikale og Alternativet kommer man op på kun 87.

Der er heller ikke nogen "Blå Blok". Almindelig høkerregning er her nok til analysen. Den flok høveder kunne ikke holde sammen i en Ludo-turnering.

Lars Løkke er den eneste seriøse modkandidat til Mette Frederiksen. Begge to har vist sig at være ganske udmærkede internationalt og har udnyttet Danmarks nøgleposition.

Som jeg hele tiden har sagt: Det bliver som Venstre og Socialdemokratiet kan blive enige om - og de står reelt ikke ret langt fra hinanden.

Ellemann virker for vag på alle punkter og har fået en stærk modstander i Søren Gade!
Mit fattige bud er at  der bliver tomgangs snak i nogle uger og afsluttet med en S B SF mindretalsregering!
Et frækt bud er DF som deltager,,,,,, Jeg finder selv ud Razz

Hmm... det er nok mere sandsynligt, at Søren Pape bliver statsminister med Enhedslisten, Radikale og Alternativet som støttepartier - så er lærerværelset forsamlet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Folketingsvalg 2022 Empty Sv: Folketingsvalg 2022

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum