Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tvangsauktioner nov 2011

4 deltagere

Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 1:30 am

Tvang
Det interessante er såmænd ikke så meget tallet; men at for 3 måned i træk har der ikke været en lav måned.
Vi ligger pt. på 1169 for de 3 måneder, hvor vi ellers ligger på 1000 i kvartalet.
regionsmæssigt
Hånden bliver tilsyneladende stadig holdt aktivt under Hovedstaden. Vi får se hvor længe det kan gå.
Specielt efter det rædselsfulde 3 kvartal bankerne har haft.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Shintai Ons Dec 07, 2011 2:29 am

Vi ser sindsyge prisforskelle her nu hvor vi bor. Svinger mellem 25000 til 45000kr/kvm for reelt helt det samme. 117kvm lejlighed i nybyg med stor altan og fri udsigt til "blot" 3mio nu. Og selv der bliver de ikke solgt.

Og så er der rigtige mange ApS selskaber der bliver nye ejere har vi set Wink
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 3:00 am

Shintai skrev:Vi ser sindsyge prisforskelle her nu hvor vi bor. Svinger mellem 25000 til 45000kr/kvm for reelt helt det samme. 117kvm lejlighed i nybyg med stor altan og fri udsigt til "blot" 3mio nu. Og selv der bliver de ikke solgt.

Og så er der rigtige mange ApS selskaber der bliver nye ejere har vi set Wink

Det er ikke dér, den ligger!
Problemet er ikke spekulant paradiserne - dem kan kridte godt overtage og skubbe videre i parkeringsaftaler mm.
Derimod kan man ikke slippe af med almindelige "løssalgs" tvangsauktioner - de fylder op på balancen og kridte må kun have 20% af den ansvarlige kapital bundet i ejendomme i midlertidig besiddelse: Det begynder nu at knibe gevaldigt for BRF. Finanstilsynet har været ude og være knotten over deres renteopruldninger i BRFBank.

BRFBank
Sammenfattende er det Finanstilsynets vurdering, at banken og den valgte forretningsmodel er kendetegnet ved afhængigheden af BRFkredit a/s i form af modervirksomhedens infrastruktur og distributionskanaler, idet bankens grundlæggende formål er at understøtte modervirksomhedens forretning.

Der er høj risiko i udlånsporteføljen. Som konsekvens heraf har banken stoppet for alt erhvervsudlån, bortset fra udlån til den almene sektor og andelsboligforeninger. Blandt privatkunderne udviser særligt boligkreditterne betydelige risici og nedskrivningsbehov. Hovedparten af kunderne er delkunder, og banken har et begrænset kendskab til sine privatkunder. Som konsekvens heraf er banken i færd med at forbedre sine bevillingsprocedurer, som hidtil har været relativt simple.

Altså renteoprulning! Så er de andre ikke langt bagefter.

Problemet kommer når man ikke KAN låne flere penge ud til fallenter - så kommer tvangsauktionerne og de overbelånte ejendomme rykker ind på balancen, hvor de ikke kan komme fra p.gr.a. mangel på platugler.


Sidst rettet af Thomas Ons Dec 07, 2011 3:19 am, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Agtværdig rige pæne mennesker med deres Aps og leasing biler

Indlæg af klogeaage 35 Ons Dec 07, 2011 3:17 am

Shintai skrev:
Og så er der rigtige mange ApS selskaber der bliver nye ejere har vi set Wink

Ser Vi også en del af her på øen.

Kan sådan et arrangement, virkelig redde hr og fru Kong Kurs ud af moradset ??
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 3:21 am

klogeaage 35 skrev:
Shintai skrev:
Og så er der rigtige mange ApS selskaber der bliver nye ejere har vi set Wink

Ser Vi også en del af her på øen.

Kan sådan et arrangement, virkelig redde hr og fru Kong Kurs ud af moradset ??

Jeg skal ikke kunne sige om kridte drypsælger til platugler for at få ejendommen væk fra balancen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Shintai Ons Dec 07, 2011 4:00 am

Det er ret tydelige konstallationer.

Somename I ApS
Somename II ApS
Somename III ApS
Osv.

Det er jo nærmest fabriksoprettelser af skygge ApS.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af erikkp Ons Dec 07, 2011 8:26 am

Shintai skrev:

Og så er der rigtige mange ApS selskaber der bliver nye ejere har vi set Wink

Det har jeg også bemærket. Hvad er fidusen? Sælger de til deres eget ApS? Er der en skattefordel? Jeg observerer salg til EpS efterfulgt af udlejning, men det er svært at finde ud af hvem der egentlig ejer dette ApS

erikkp

Antal indlæg : 29
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Shintai Ons Dec 07, 2011 3:05 pm

erikkp skrev:Det har jeg også bemærket. Hvad er fidusen? Sælger de til deres eget ApS? Er der en skattefordel? Jeg observerer salg til EpS efterfulgt af udlejning, men det er svært at finde ud af hvem der egentlig ejer dette ApS

Realkreditten osv må max have for 20% værdi i overtagne boliger. Når det sker så laver man ApS etc og parkere dem der. Så ser de ikke mere grimme ud i regnskabet og man er igen under grænsen. Det kan vel også bruges i regnskabsfusk for banker og redlkredit. Man sælger "midlertidigt" dyrt til et ApS man reelt selv ejer og låner til.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af erikkp Fre Dec 09, 2011 4:39 pm

Shintai skrev:
erikkp skrev:Det har jeg også bemærket. Hvad er fidusen? Sælger de til deres eget ApS? Er der en skattefordel? Jeg observerer salg til EpS efterfulgt af udlejning, men det er svært at finde ud af hvem der egentlig ejer dette ApS

Realkreditten osv må max have for 20% værdi i overtagne boliger. Når det sker så laver man ApS etc og parkere dem der. Så ser de ikke mere grimme ud i regnskabet og man er igen under grænsen. Det kan vel også bruges i regnskabsfusk for banker og redlkredit. Man sælger "midlertidigt" dyrt til et ApS man reelt selv ejer og låner til.

Findes der en måde at finde ud af hvem der ejer disse ApS'er. Du antyder at det er realkreditten der er den egentlige ejer. Jeg lægger mærke til at der sælges til mere end hvad jeg anser for den naturlige pris, at huset fortsat står tomt et stykke tid, og efter et stykke tid kommer der lejere ind. Når jeg så tjekker på ois ser jeg at ejeren er et anpartsselskab. Dette betyder jo bl a at prisstatistikkerne er forvrængede opad. Hvis RKR eksempelvis er den egentl;ige ejer af disse huse må det vel grænse til det kriminelle

erikkp

Antal indlæg : 29
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Shintai Fre Dec 09, 2011 4:59 pm

Det er umuligt som sådan. Du finder måske en stråmand som realkreditten så igen blot har lånt penge til hvis du er rigtig heldig. Ellers finder du sådan noget som det her:

https://www.kob.dk/Hovedmenu/KOB_Main.Browse.aspx?companyname=&path=%2fhome%2fkob_home%2fhovedmenu%2fsoegning&layout={ADA4369F-6D2B-424D-BD2E-BBEED0CA684F}

Hvis man er i tvivl, så er det adressen på en ejerlejlighed. Og manden bag alle sammen er en advokat Frank Hansen aka. stråmand.

Advokat Frank Hansen er kun kendt i snævre finanskredse i København
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Tvangsauktioner nov 2011 Empty Sv: Tvangsauktioner nov 2011

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum