Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

+8
Thomas
Cirb
Storebror
mkof
Lars_HH
peter777
dkguy66
Shintai
12 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Shintai Tirs Dec 06, 2011 5:48 pm

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2629073.ece

Danske Bank meddelte tirsdag eftermiddag, at den med virkning fra 3. februar hæver samtlige udlånsrenter - både for privatkunder og erhvervskunder - med 0,50 procentpoint.

Årsagen er, at Danske Bank oplever stigende finansierings- og kapitalomkostninger, og at risikobilledet for dansk og europæisk økonomi er forværret på det seneste, udtaler bankdirektør Tonny Thierry Andersen.

Kernesund...lulz...

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2629108.ece

Ifølge Ritzau Finans' optælling er det fjerde gang i år, at Danske Bank hæver renten. I alt er udlånsrenten blevet hævet med op til 1,75 pct., når dagens annoncerede rentestigning tælles med.

Kun en af de fire gange har Danske Bank også annonceret stigende indlånsrenter, nemlig den 8. april, hvor banken fulgte efter Nationalbanken og hævede ind- og udlånsrenter med op til 0,25 pct.point.

Til gengæld har Danske Bank behændigt undgået at sænke sine rentesatser på andet end de lån, der er direkte knyttet til Nationalbankens rente, når Nationalbanken har sænket sine rentesatser.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af dkguy66 Tirs Dec 06, 2011 6:26 pm

Sådan noget burde være ulovligt.

Banken har jo en form for monopol hosv visse kunder, der måske ikke lige har mulighed for, at skifte bank. Særligt ikke i disse tider.

Og derfor bør det være ulovligt for en bank på denne måde at forøge sine "priser" blot ved en annoncering. Og specielt uden at indlånsrenten hæves.

Hvis man hæver renten generelt, BØR indlånsrenten følge med.

Alle andre brancher er underlagt strenge krav til div prisreguleringer, særligt, når de er baseret på et tæt kundeforhold. Og et afhængighedsforhold.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af peter777 Tirs Dec 06, 2011 6:48 pm

Synes snarere det kunne være rart, hvis vi kunne køre vores økonomi uden om disse banker. Synes faktisk ikke det er i orden at man skal låne til at købe alt, og hvis man giver sig til at spare op, så bliver opsparingen ødelagt af inflation m.m.

Så ja, dybest set enig med dig. Vi skal stille skrappe krav til virksomheder, som vi på den måde tillader at have magt over os.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Lars_HH Tirs Dec 06, 2011 6:58 pm

dkguy66 og peter777, folk kan jo bare lade være med at gøre sig afhængige af banken dvs. have gigantisk lån i dem. Problemet er jo at vi har verdens højeste private gældsætning dvs, folk i DK elsker at gøre sig afhængige af banker.
Mit forslag er at man kan have en statsbank, som kun er en lønkonto forbundet med din NEM-ID så slipper man fuldkommen for at være en del af det cirkus.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af dkguy66 Tirs Dec 06, 2011 7:06 pm

Lars_HH

Jamen i dagens Danmark, er det ret svært at undlade at stifte gæld. Hvadenten det er til en lille bil. Det er jo de færreste der har bare 90.000 kr til den billigste liggende i kontanter/opsparing. Og det er jo ikke højindkomstgrupperne - dem der rimelig hurtigt kan opspare disse beløb - der køber en sådan bil, undtagen det er bil nr 2 - og derofr vil vi under alle omstændigheder - one way or the other - nu og da skulle optage et lån.

Særligt, er situationen vedr. boligkøb.

Grundlæggende er jeg da enig i at det almindelige forbrug ikke bør financieres via lån, på kassekredit overtræk, eller anden meget dyr vis. Men helt at undgå at stifte gæld, hvis man altså har indkomsten og muligheden, kan være svært.

Det er set i det lys, at der skal stilles væsentlig større krav til bankerne mht renteændringer, og ikke mindst, at en generel renteforhøjelse BÅDE skal gælde ind og udlån. Alt andet er snyd og svindel, med statens accept.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Lars_HH Tirs Dec 06, 2011 7:26 pm

Fatter ikke hvorfor at folk stifter gæld ved køb af bil, det kan jo IKKE betale sig. Vis mig et regnskab der sandsynliggøre at det er billigere at købe den via banklån end at spare op. Hvis du ikke kan spare 4.000 kr. op om måneden til en bil, hvordan kan du så afdrage 5.500 kr. på et billån?

Boliger skal belånes med 80% i lange fastforrentede annuiteter, resten skal man spare op. Det har den tyske, schweiziske og østrigske befolkninger gjort i årtier, så kan danskerne sgu også. Og det er langt billigere at gøre det vha. opsparing og man skal ikke sidde og tude over banken når den sender et brev via webbank (som en af mine kolleger gjorde i dag).
Når denne mentalitet er forsvundet er Danmark også sluppet af med sit gældsproblem.

Mht. indlån kører FIH jo faktisk nogle fine renter på nuværende lavrente niveau. Så kan man jo kombinere sin statslige NEM-ID konto med en højrente i FIH.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af mkof Tirs Dec 06, 2011 7:31 pm

dkguy66 skrev:
Sådan noget burde være ulovligt.

Statsstyret prisdannelse har vist aldrig ført til noget godt?

Hvis man som kunde er utilfreds, skifter man bank. Det ville jeg have gjort.

Hvis banken er blevet for enevældig, må det være en sag for monopolmyndighederne. Lige p.t. tyder det mest på, at de er ved at afvikle sig selv, så det bliver nok ikke relevant.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Lars_HH Tirs Dec 06, 2011 7:34 pm

P.S. i følge DB's beregner betaler man ved et billån på 150.000 kr. over 8 år. 80.000 kr. i rente og oprettelsesomkostninger i alt (udover afdraget selvfølgelig:-))

Ergo det kan bedst betale sig at spare op via FIH's højrentekonto.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Storebror Tirs Dec 06, 2011 10:00 pm

Det må jo altid komme an på en konkret vurdering om rentebetalingen (modydelsen) svarer til genvinsten ved at tidsforskyde forbruget.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Storebror Tirs Dec 06, 2011 10:10 pm

mkof skrev:
[1] Statsstyret prisdannelse har vist aldrig ført til noget godt?

Hvis man som kunde er utilfreds, skifter man bank. Det ville jeg have gjort.

[2] Hvis banken er blevet for enevældig, må det være en sag for monopolmyndighederne. Lige p.t. tyder det mest på, at de er ved at afvikle sig selv, så det bliver nok ikke relevant.

[1] Ikke godt nej - desværrre er det jo netop det vi har fået med alle bankpakkerne.

[2] Spørgsmålet er netop hvor monopolmyndighederne er. De burde opsplitte de private banker der blevet ophøjet til systemvigtige så de ikke længere er systemvigtige.

Nu skal bankerne jo have lov at hæve renten idet renten som kunderne betaler stadig er mindre end hvis bankpakkerne (aka Tyveriet) ikke var gennemført. Monopolet påvirker således ikke låntager endnu, men derimod den almindelige långiver.

Det mærkelige er argumentationen e.g. Stram ballerne. Det var ikke helt det motto vi hørte fra bankerne tilbage i 2008 da bankerne havde røven i vandskorpen.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Lars_HH Tirs Dec 06, 2011 10:23 pm

Storebror skrev:Det må jo altid komme an på en konkret vurdering om rentebetalingen (modydelsen) svarer til genvinsten ved at tidsforskyde forbruget.

Ja, men bare interessant så common sense det er i Danmark at man makser forbruget ud på bekostningen af det fremtidige

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Shintai Tirs Dec 06, 2011 10:24 pm

Laver nationalbankerne reelt ikke statslig prisdannelse?

Forskellen er jo blot, at det kun er bankerne der scorer den gevinst.

Man kan tilføje, at danske banks stigninger løber sig op i 9.2mia årligt i ekstra udgifter for private og virksomheder.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Cirb Tirs Dec 06, 2011 10:40 pm

Lars_HH skrev:
Storebror skrev:Det må jo altid komme an på en konkret vurdering om rentebetalingen (modydelsen) svarer til genvinsten ved at tidsforskyde forbruget.

Ja, men bare interessant så common sense det er i Danmark at man makser forbruget ud på bekostningen af det fremtidige

I Frankrig er 10 år vist en ret almindelig varighed på et boliglån.

En af mine gamle chefer lærte mig på et tidligt tidspunkt " Det er først når du pinedød skal bruge din løn den første hver måned, at de virkeligt har krammet på dig....".
Penge er gode at have til købe ting for, men det bedste, der kan købes for penge er frihed - frihed til at træffe sin egne valg i livet.

Et menneske med en lille indtægt, men endnu mindre udgifter, og en vis opsparing, er set fra mit synspunkt mere fri, end den der tjener 200 K om måneden, men skal bruge hver eneste krone til hus, båd, bil og kassekredit. Det er fint nok med et lækkert hus (jeg ville gerne have et) og en stor båd ville heller ikke være af vejen - men hvis prisen er at din chef har hånden helt oppe i ryggen på dig ? "HOP" - "Ja, selvfølgelig chef, hvor højt chef ?"

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 12:04 am

Lars_HH skrev:dkguy66 og peter777, folk kan jo bare lade være med at gøre sig afhængige af banken dvs. have gigantisk lån i dem. Problemet er jo at vi har verdens højeste private gældsætning dvs, folk i DK elsker at gøre sig afhængige af banker.
Mit forslag er at man kan have en statsbank, som kun er en lønkonto forbundet med din NEM-ID så slipper man fuldkommen for at være en del af det cirkus.

Helt enig!
Skift bank!

Så må man jo se at blive fri af Danske Bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 12:07 am

Lars_HH skrev:dkguy66 og peter777, folk kan jo bare lade være med at gøre sig afhængige af banken dvs. have gigantisk lån i dem. Problemet er jo at vi har verdens højeste private gældsætning dvs, folk i DK elsker at gøre sig afhængige af banker.
Mit forslag er at man kan have en statsbank, som kun er en lønkonto forbundet med din NEM-ID så slipper man fuldkommen for at være en del af det cirkus.

Hvis du kun har din lønkonto, så er det ret nemt at skifte bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 12:11 am

Cirb skrev:
Lars_HH skrev:
Storebror skrev:Det må jo altid komme an på en konkret vurdering om rentebetalingen (modydelsen) svarer til genvinsten ved at tidsforskyde forbruget.

Ja, men bare interessant så common sense det er i Danmark at man makser forbruget ud på bekostningen af det fremtidige

I Frankrig er 10 år vist en ret almindelig varighed på et boliglån.

En af mine gamle chefer lærte mig på et tidligt tidspunkt " Det er først når du pinedød skal bruge din løn den første hver måned, at de virkeligt har krammet på dig....".
Penge er gode at have til købe ting for, men det bedste, der kan købes for penge er frihed - frihed til at træffe sin egne valg i livet.

Et menneske med en lille indtægt, men endnu mindre udgifter, og en vis opsparing, er set fra mit synspunkt mere fri, end den der tjener 200 K om måneden, men skal bruge hver eneste krone til hus, båd, bil og kassekredit. Det er fint nok med et lækkert hus (jeg ville gerne have et) og en stor båd ville heller ikke være af vejen - men hvis prisen er at din chef har hånden helt oppe i ryggen på dig ? "HOP" - "Ja, selvfølgelig chef, hvor højt chef ?"

Mvh
Cirb

Der er en grund til at jeg kalder dem flextumper.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af ren_øko Ons Dec 07, 2011 1:35 am

Cirb skrev:
Lars_HH skrev:
Storebror skrev:Det må jo altid komme an på en konkret vurdering om rentebetalingen (modydelsen) svarer til genvinsten ved at tidsforskyde forbruget.

Ja, men bare interessant så common sense det er i Danmark at man makser forbruget ud på bekostningen af det fremtidige

I Frankrig er 10 år vist en ret almindelig varighed på et boliglån.

En af mine gamle chefer lærte mig på et tidligt tidspunkt " Det er først når du pinedød skal bruge din løn den første hver måned, at de virkeligt har krammet på dig....".
Penge er gode at have til købe ting for, men det bedste, der kan købes for penge er frihed - frihed til at træffe sin egne valg i livet.

Et menneske med en lille indtægt, men endnu mindre udgifter, og en vis opsparing, er set fra mit synspunkt mere fri, end den der tjener 200 K om måneden, men skal bruge hver eneste krone til hus, båd, bil og kassekredit. Det er fint nok med et lækkert hus (jeg ville gerne have et) og en stor båd ville heller ikke være af vejen - men hvis prisen er at din chef har hånden helt oppe i ryggen på dig ? "HOP" - "Ja, selvfølgelig chef, hvor højt chef ?"

Mvh
Cirb

Selvom jeg er helt enig i substansen, så er der sku også en infantil dunst over ovenstående (undskyld udtrykket)
Da jeg var 18 sagde jeg også til mig selv at jeg ALDRIG ville tillade nogen at tage min frihed vha. gældsætning(miljøskadet fra opvækst på gård i firserne), og det holdt jeg da også fast ved i ganske mange år, men på et tidspunkt må man bare gå til biddet og "go with the flow"
Jeg kender INGEN, INGEN i min aldersgruppe der ikke er mere eller mindre afhængige af at lønnen tikker ind hver den første.. og det er reelt heller ikke der problemet ligger, der er nemlig en del af konsekvensen ved det frie valg der ligger i at acceptere forpligtigelse til at sørge for familiens underhold.
Havde din gamle chef været RIGTIG klog; så havde han sagt at de først havde krammet på dig den dag du har bragt dig i en situation hvor din finansielle overlevelse beror på held og faktorer uden for din egen kontrol.

Det rigtigt skræmmende er faktisk at netop DET scenario, OGSÅ er situationen for de fleste i min aldersgruppe lige nu!

R

ren_øko

Antal indlæg : 60
Join date : 31/07/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 2:05 am

ren_øko skrev:

Selvom jeg er helt enig i substansen, så er der sku også en infantil dunst over ovenstående (undskyld udtrykket)
Da jeg var 18 sagde jeg også til mig selv at jeg ALDRIG ville tillade nogen at tage min frihed vha. gældsætning(miljøskadet fra opvækst på gård i firserne), og det holdt jeg da også fast ved i ganske mange år, men på et tidspunkt må man bare gå til biddet og "go with the flow"
Hvorfor det? Jo det er forbundet med omkostninger ikke bare at slikke spyt; men hvis man gør det, så er det et langt dyrere måltid!
ren_øko skrev:
Jeg kender INGEN, INGEN i min aldersgruppe der ikke er mere eller mindre afhængige af at lønnen tikker ind hver den første.. og det er reelt heller ikke der problemet ligger, der er nemlig en del af konsekvensen ved det frie valg der ligger i at acceptere forpligtigelse til at sørge for familiens underhold.
Så lad være med at stifte familie - det er dit eget valg.

Havde din gamle chef været RIGTIG klog; så havde han sagt at de først havde krammet på dig den dag du har bragt dig i en situation hvor din finansielle overlevelse beror på held og faktorer uden for din egen kontrol.
Du kunne også have tænkt dig om. Ikke at jeg ikke lejlighedsvis har været i samme klemme; men det kan man komme ud af.


Det rigtigt skræmmende er faktisk at netop DET scenario, OGSÅ er situationen for de fleste i min aldersgruppe lige nu!

R
Nu lyder du som om, du er ret ung - og van til at blive forkælet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af doctor Ons Dec 07, 2011 11:11 am

Det vil være klogt for de unge, at lære sig altid at have min. 3 mdrs nettoløn stående på kontoen. (eller investeret med lav risiko).

Så må man bare vente med at få børn, villa, volvo og vovse.
Hvor svært kan det være.

Har i øvrigt selv altid haft samme tilgang som cirb, men jeg indrømmer ,at det da kan fremstå meget fattigt. Men sådan er vi jo så forskellige.
Desværre har det jo de sidste mange år kun kunnet betale sig at stifte gæld, så man kan ikke sige, at det har været indbringende. Derimod går vi nye tider imøde nu, og forbrugslån er ekstremt dyre og for nogle umulige at opnå.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Cirb Ons Dec 07, 2011 1:22 pm

ren_øko skrev:
Selvom jeg er helt enig i substansen, så er der sku også en infantil dunst over ovenstående (undskyld udtrykket)
Da jeg var 18 sagde jeg også til mig selv at jeg ALDRIG ville tillade nogen at tage min frihed vha. gældsætning(miljøskadet fra opvækst på gård i firserne), og det holdt jeg da også fast ved i ganske mange år, men på et tidspunkt må man bare gå til biddet og "go with the flow"
Jeg kender INGEN, INGEN i min aldersgruppe der ikke er mere eller mindre afhængige af at lønnen tikker ind hver den første.. og det er reelt heller ikke der problemet ligger, der er nemlig en del af konsekvensen ved det frie valg der ligger i at acceptere forpligtigelse til at sørge for familiens underhold.
Havde din gamle chef været RIGTIG klog; så havde han sagt at de først havde krammet på dig den dag du har bragt dig i en situation hvor din finansielle overlevelse beror på held og faktorer uden for din egen kontrol.

Det rigtigt skræmmende er faktisk at netop DET scenario, OGSÅ er situationen for de fleste i min aldersgruppe lige nu!

R
Alt forladt.

Jeg ved ikke, hvor gammel du er, men jeg er i start 40erne og har kone og tre børn - og jeg har bestemt ikke altid kunnet efterleve mantraet selv. Men efterhånden som tid, held og uddannelse har bragt mig i en situation, hvor jeg kan, er det min oplevelse at den frihed (og tryghed )er mere værd end andet, jeg har kunnet købe for penge.

Derudover må jeg erklære mig enig med Thomas - det er (også) karriere mæssigt dyrt at være fattig. Hvis man er frigjort økonomisk fra at være styret af egne kortsigtede økonomiske krav og ens chefs behov (der langt fra altid er identisk med ens egne), kommer den investering på mellemlangt og langt sigt mange gange igen.

Med venlig hilsen
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af mkof Ons Dec 07, 2011 2:39 pm

Storebror skrev:
[2] Spørgsmålet er netop hvor monopolmyndighederne er. De burde opsplitte de private banker der blevet ophøjet til systemvigtige så de ikke længere er systemvigtige.

Her er vi rørende enige. Monopolmyndighederne i Danmark er ikke-fungerende. Ellers ville TDC - og særligt deres kabel-TV division - have fået kniven for mange, mange år siden.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 8:03 pm

mkof skrev:
Storebror skrev:
[2] Spørgsmålet er netop hvor monopolmyndighederne er. De burde opsplitte de private banker der blevet ophøjet til systemvigtige så de ikke længere er systemvigtige.

Her er vi rørende enige. Monopolmyndighederne i Danmark er ikke-fungerende. Ellers ville TDC - og særligt deres kabel-TV division - have fået kniven for mange, mange år siden.

Der er det ved det, at dels har den optimale forretningsstørrelse skiftet så den er blevet større, dels er Danmark i sig selv for lille til at have tilstrækkeligt store virksomheder i alle brancher.
Tag bare finanssektoren: Der er jo ikke plads til alle kreditforeningerne.
Hvis man reducerede udlånet til de ejendomsværdier, der kunne forrentes og afdrages, så var der plads til én kreditforening.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af peter777 Ons Dec 07, 2011 9:48 pm

doctor skrev:Det vil være klogt for de unge, at lære sig altid at have min. 3 mdrs nettoløn stående på kontoen. (eller investeret med lav risiko).

Så må man bare vente med at få børn, villa, volvo og vovse.
Hvor svært kan det være.
Kommer så sandelig an på hvad "de unge" vil?

Tværtimod vil jeg råde de unge i dag til at skide på samfundet og få børn med det samme. Det der venteri er noget fis, og i virkeligheden kører samfundet jo en reel etbarns-politik fordi det stiller så store krav til familierne. Hvis man har blot 3 børn i dag, så er man mere end overbebyrdet som familie. Det er vanvittigt.

Hvis målet er at få nogle børn, så er der absolut ingen grund til at vente, for tiden bringer ingen løsning på den udfordring.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Thomas Ons Dec 07, 2011 10:02 pm

peter777 skrev:
doctor skrev:Det vil være klogt for de unge, at lære sig altid at have min. 3 mdrs nettoløn stående på kontoen. (eller investeret med lav risiko).

Så må man bare vente med at få børn, villa, volvo og vovse.
Hvor svært kan det være.
Kommer så sandelig an på hvad "de unge" vil?

Tværtimod vil jeg råde de unge i dag til at skide på samfundet og få børn med det samme. Det der venteri er noget fis, og i virkeligheden kører samfundet jo en reel etbarns-politik fordi det stiller så store krav til familierne. Hvis man har blot 3 børn i dag, så er man mere end overbebyrdet som familie. Det er vanvittigt.

Hvis målet er at få nogle børn, så er der absolut ingen grund til at vente, for tiden bringer ingen løsning på den udfordring.
Det er jeg sådan set enig i. Det bliver IKKE bedre.
Hvis man ikke skal bruge børnene som statussymbol, så er det afgjort muligt at forsørge dem med mad og tøj.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Shintai Ons Dec 07, 2011 11:12 pm

Hvorfor kan jeg ikke have en konto i nationalbanken. Indskud er sikret, jeg ville få en 2-3% rente fremfor..0.

Vi er jo tvunget til at bruge en bank og have nemkonto og lønkonto der. For ikke at tale om pension. Bankerne er jo bare overfødigt fedt.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen... Empty Sv: Danske Bank hæver renten igen, igen, igen..igen...

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum