Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Forsvarsminister Morten Bødskov

Go down

Forsvarsminister Morten Bødskov Empty Forsvarsminister Morten Bødskov

Indlæg af Thomas Man Feb 07, 2022 3:26 am

Hvor Bødskov adskiller sig fra Trinepigen er:

Han vil sende Stinger til Ukraine, hvilket er fornuftigt nok. Her er Trine Bramsen nok stødt på modstand fra Forsvarskommandoen og deres afskyelige værnepligt.

Det andet er, at Stinger-folket har været under artilleriet. Det nære luftforsvar skal ikke være dér. Det skal være om bord på fregatterne! Eller hos estere.
Det betyder, at personellet bliver flyttet fra hæren (og dermed hærchefen) til søværnet). Stillingerne i artilleriet bliver dermed frigjort til kanonartilleriet, som står foran en udvidelse til brigaderne. Netto betyder det mindre til hæren og mere til søværn og flyvevåben. Efter mink-skandalen (og den har ikke været gratis med de ulykker, som værnepligten har tilføjet landet) - skal der heller ikke være flere værnepligtige.

Problemet med værnepligtige er, at det eneste, de kan bruges til er koncentrationslejr-vogtere. Skal vi sige det sådan: Det er nok ikke vejen, man ønsker at gå?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvarsminister Morten Bødskov Empty En snak med

Indlæg af Thomas Ons Aug 31, 2022 11:18 pm

Atlantic Council.

Den pointe, jeg ser er den kommende snak med Lloyd Austin, med "host nation support". Set fra USA's side, så er det væsentlige at vores transport sektor VIRKER. Det være sig med lastbiler, luftfragt (derfor tror jeg stadig mere på de Hercules, som vi så skal betale for, så England kan købe nogle flere Atlas), jernbane eller skib/færge).
Da han også nævner reaktionshastighed, så tror jeg også på Typhoon.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum