Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Blinken umiddelbart efter "snakken" med Lavrov.

Go down

Blinken umiddelbart efter "snakken" med Lavrov. Empty Blinken umiddelbart efter "snakken" med Lavrov.

Indlæg af Thomas Søn Dec 05, 2021 3:44 am

Jeg er lidt overrasket over hvor meget Blinken egentligt siger. Begynd 26:00

Jeg tillader mig at bringe min oversættelse og udlægning - som man kan forholde sig til - eller lade være; men jeg mener en oversættelse til værksteds-dansk er på sin plads:

  1. Blinken havde et møde med statsminister Magdalena Andersson efter hun har sat Miljøpartiet udenfor døren og dannet en socialdemokratisk mindretalsregering.
  2. 29:30 Møder med både Lavrov og den ukrainske minister. Her er der blevet trukket nogle linjer op.
  3. 29:50 USA, USA's allierede og partnere (dvs. inkluderet f.eks. Sverrig) er "dybt bekymrede" - det vil sige, at man ved nok om Ruslands ageren til at sige: "Det skal I lade være og glemme alt om". Vi har set det før, og det må ikke gentage sig. Det er ikke nogen overraskelse - og vi vil træffe vores forholdsregler. Vi vil sikre os, at Rusland ændrer kurs. Ruslands nonsens gør intet indtryk. Den eneste trussel er Ruslands fornyede aggression - og ja, USA har europæisk opbakning.
  4. 31:40 Udenrigsminister Lavrov og jeg havde en "åbenhjertig udveksling af perspektiver": De har skændes og ikke lagt fingrene imellem. Lavrov kan ikke luske udenom, fordi præsident Biden får et fyldigt referat. Putin kan heller ikke sno sig udenom ved et nært forestående møde med Biden. Russiske tropper skal vende tilbage til fredstidsberedskab og ellers afholde sig fra trusler.
  5. 33:20 Formålet med mødet var, at diktere Rusland - og gør Rusland ikke som de har fået besked på, så kommer de til at fortryde det. Ruslands "synspunkter" er komplet ligegyldige.
  6. 35:20 Alvorlige konsekvenser inklusiv økonomiske muligheder - og der er et univers af muligheder, som Rusland ganske udmærket véd.
    Her vil jeg - for egen regning - nævne nogle muligheder, som umiddelbart kan iværksættes:
    - udsalg fra USA's guldreserver - mængderne vil være beskedne - men vil på en formiddag for praktiske formål fjerne Ruslands valutareserve og stumperne af samme reserve er ikke tilstrækkelige til at forhindre.
    - knalde olieprisen i bund ved "udsalg" fra de amerikanske oliereserver, som "ingen" kender omfanget af - og de er formentlig større end banksvinenes gætværk. Det skal bemærkes, at USA har ikke boret et "tørt" hul i - vel 20 år.
  7. 36:50 Iran: USA vil ikke lade sig trække rundt i manegen længere. Det er der enighed med ikke alene Europa; men også med Rusland - at Iran skal omgående gøre som der bliver sagt - og det kan ikke gå hurtigt nok.


Der har ikke været tale om en egentlig debat - om man vil opfatte det som et diktat, det må man selv om; men USA har midler, som de hidtil ikke har brugt.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Blinken umiddelbart efter "snakken" med Lavrov. Empty Blinken er rimelig klar i mælet.

Indlæg af Thomas Tors Jan 06, 2022 5:30 am

"Det er svært at se, at Rusland kan få Nord Stream 2 til at virke."

Det Blinken reelt siger, er at man vil ruinere Rusland. Skulle USA ikke være interesseret i at levere gas til Europa? Til de priser, som hersker nu?
Prøv lige at være en lille smule seriøs, Dit narrehoved!

Det er kun et spørgsmål om tid inden Finland bliver medlem af Nato.
Det andet er, at den russiske flåde skal NEDLÆGGES - dvs. incl. U-bådene.
Naturligvis skal Rusland forsvinde helt fra Mellemøsten. Helt og aldeles.
Königsberg skal rømmes nu!

Putins frådende trusler er ikke overbevisende - det eneste, de fremprovokerer, er yderligere udvidelser af Nato.

Det er meget svært at se, at USA ikke skulle være interesseret i at levere olie og gas til de nuværende priser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum