Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

December 2021

2 deltagere

Go down

December 2021 Empty December 2021

Indlæg af Thomas Fre Dec 03, 2021 1:56 pm

  1. Der er solgt 2052 statsobligationer til kurs 103 (0,2 mia) forhåbentlig udenom "primære dealere" - ingen grund til at banksvin skal tjene penge - hvilket er en stigning fra sidste tapsalg til en kurs 101 - vi må være nede på en realrente på +1/4%. Det er ikke nødvendigvis dumt at købe til den pris - ikke hvis risikoen for deflation er overhængende.
  2. NOK er i 72 1/4 øre og SEK er i 72 1/3 øre. Matadorpengene skal ned i 70 øre, så er deres værdi den rette - gerne lavere.
  3. Valutareserven er i november 2021 formindsket med 10,4 mia. kr. til 481,5 mia. kr.
  4. Naturgas prisen er nede på 4,2 USD/mmBTU. West Texas er holder sig i 68 USD/barrel.
  5. Blinken har rimeligt direkte truet Rusland med at ruinere dem, hvis de ikke opfører sig ordentligt: Pointen er, at ingen kender de amerikanske oliereserver. Lavrov véd udmærket, at det kan USA bare gøre - og gøre det igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 3/12 2021

Indlæg af Thomas Fre Dec 03, 2021 7:52 pm

Lad os lige se på en ombytningsoperation, som ikke falder ind under ombytningsoperationer.
Papir_________nominelt køb____sum af kupon____Markedsværdi____difference____
1,75% 202520014218-4
0,25% 205222517,43232+10,43
Om det er et bytte lige over afhænger så afgjort af den anvendte rentefod.

Problemet er:
Køb nutidsværdi: [K1*(1+i)^(1/m)] + summz=1(k1*(1+i)^(1/z)
Hvor:
K1 er betalingen af hovedstolen af købte obligationer.
k1 er kupon.
i er rentefoden, som vi skal løse for.
m er løbetiden i terminer.

Salg nutidsværdi:[K2*(1+i)^(1/n)] + sumnu=1(k2*(1+i)^(1/u)
K2 er betalingen af hovedstolen af solgte obligationer.
k2 er kupon på solgte papirer.
i er rentefoden, som vi skal løse for.
n er løbetiden i terminer.

Nu skal de to udtryk være lige store:

Køb nutidsværdi: [K1*(1+i)^(1/m)] + summz=1(k1*(1+i)^(1/z)=
[K2*(1+i)^(1/n)] + sumnu=1(k2*(1+i)^(1/u) <=>

[K1*(1+i)^(1/m)] - [K2*(1+i)^(1/n)]
+ summz=1(k1*(1+i)^(1/z) - sumnu=1(k2*(1+i)^(1/u) = 0

Jeg kan se nogle problemer i denne opstilling:

  1. Umiddelbart tæller jeg 3 fortegnsskift, hvilket skulle sige 3 reelle rødder - og lad os så (for Guds skyld) ignorere de komplekse tal.
    Vil den rigtige rod i panelet venligst rejse sig op og hilse på Otto Leisner?
  2. n og m er tidsafhængige og det skulle egentlig være logn i år, så skæringen med x-aksen kommer for 0 år. Det er nødvendigt af hensyn til papirernes omsættelighed, at der korrigeres for inflation og produktivitetsstigning i perioden op til den største af m og n. Personligt kan jeg være ligeglad, da jeg med sandsynlighed ikke lever til 2052 - og slet ikke med den smule åndsevner, jeg måtte have. Statsobligationen er derimod (af nødvendighed) et omsætningspapir.
  3. Afhængig af hvad der er størst m elle n, så kommer vi ud i et m eller n'grads polinomium - afhængig heraf kan funktionen være lige eller ulige - er den lige er det slet ikke givet, at der i det hele taget er en løsning!
    Ligningen: x2 + 2 = 0 har ikke nogen reel løsning.
  4. Både m og n er funktioner af restløbetiden t og er som sådan kun konstante til ét bestemt tidspunkt t. Det er logaritmen til m og n, der giver konstansen. Men hva' både Lars Rohde og jeg er brændt og spredt for vinden, når den tid kommer? Det er lige som søvnløshed: Man drikker dobbelte cognac'er indtil man er rævnende ligeglad med om man kan sove eller ej.
  5. Der er mildt sagt alt for mange variable i spil - på trods af at de er angivet eksplicit.


Det jeg bare siger er:

Det er også i pensionssparerens interesse at ophæve sin pensionsordning, betale sin skat og afdrage på sin gæld. Det løser ikke problemet for flextumperne; men gør dødsboet mindre smertefuldt for bankerne. Der kommer endnu et problem for flextumperne: Nemlig de kan som pensionister ikke få indefrosset deres ejendomsskat, fordi der er negativ friværdi. Det udover, at pensionsudbetalingerne vil reducere folkepensionen og samtidigt vil de blive beskattet af pensionen. Men det kommer der ud af, at have Søren Pape Poulsen som Danske Banks repræsentant på Tinge.

Løser det Nationalbankens opgave - formentlig! Nationalbanken vil via den negative rente - støt og roligt - opkræve skat.

Jeg har her forudsat, at jeg ikke er faret vild i fod-, top- og andre tegn - hvilket jeg meget let har kunnet gøre - der er ikke nogen, der betaler mig for at være sikker på, at alle kommaer står som de skal. Det er imidlertid nok bedre end at betro sine penge til banksvin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 4/12 2021

Indlæg af Thomas Lør Dec 04, 2021 2:55 pm

Der lader til at være en mindre stigning af DKK ifht. EUR her ved weekenden. Samtidig er SEK og NOK nede i 71½-72 øre. Nu får vi se, hvordan det samler sig op efter weekenden. Det har jo ikke meget at gøre med bankernes interne kursfastsættelse at gøre - det er banksvin, der snyder banksvin.

Hvis det viser sig at være andet end valutahandlernes sædvanlige indlåsning i weekenden (sætter købskurs så lav, at ingen vil sælge og salgskurs så høj, at ingen køber - så sker der ingenting og man kan altid mandag morgen prøve at udnytte de kurser, der ligger i anlægget). Hvis der er mere i det end det, så kan der komme en rentesænkning først i næste uge. Om det sker? Det véd kun Lars Rohde - og jeg tror ikke han har tænkt færdig og han holder weekend.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 6/12 2021

Indlæg af Thomas Man Dec 06, 2021 7:57 pm

Gasprisen falder 10% på én dag. Olieprisen er derimod stadig på 68 USD/barrel.

Det har nok så meget en forbindelse med Putin og Bidens virtuelle møde.

Nu er gasprisen i hovedsagen et europæisk anliggende. Meget tyder på, at man har fået sikre metoder til losning af amerikansk naturgas. Samtidig må naturgasnettet være udbygget til en sådan grad, at den kan transporteres fra f.eks. Spanien til f.eks. Rumænien uden prohibitive omkostninger.

Vi taler med andre ord om, at USA er klar til at gå ind på et lukrativt marked ved at dumpe prisen - og stadig tjene penge på et biprodukt fra olieudvindingen. Rusland har været hoven i prisfastsættelsen, fordi der ikke var alternative leverandører. Samtidig er der større lagerfaciliteter, så en afbrydelse af gasforsyningerne fra Rusland ikke vil være andet end mildt irriterende.
Det kan godt være at Rusland mener, at gassen er åh, så værdifuld. Problemet er bare at USA kan sælge alt det gas, de vil til Europa - bare ved at hakke 10% af prisen. USA er jo langt fra begejstret over den kinesisk-russiske veksel fidus, som revaluerer USD.

Rusland skal være hjertens velkommen til at forlange ågerpriser af Europa, så vil mængderne svinde uforholdsmæssig. Det er et prisniveau, som USA kan leve med - så længe det skal være, fordi vi taler om gas, som USA ellers brændte af i den blå luft, så ethvert dækningsbidrag er lige ned i foret på de amerikanske olieinteresser. Hvis 10% rabat ikke er nok, så kommer der gerne 10% til - og russerne har bygget Nord Stream 2 som ris til egen bagdel.

Jeg tror det er baggrunden for Lavrov's eddikesure fjæs. Lavrov og Putin véd godt, at de har tabt - hvilket var det som Blinken fortalte Lavrov?
Øger USA sin olieproduktion, så øger man også den gasproduktion, som skal finde et marked - gerne det Rusland har opbygget i Europa.
Den anden lussing USA kan komme med - og meget gerne sammen med Tyskland - er at sælge guld til udsalgspris - og det vil ikke tage meget mere end 100-200 tons at smadre guldprisen totalt - og dermed Ruslands valutareserve. Vi taler om 1% af USA's guldreserve - og hverken Europa eller USA vil mærke noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 7/12 - 2021

Indlæg af Thomas Tirs Dec 07, 2021 6:30 am

Hmm... hverken SEK eller NOK havde noget at gøre oppe i 75-76 øre. Det trækker sammen til en rentesænkning til - formentlig på 0,1% - ud fra den betragtning, at det gik så udmærket med den sidste rentesænkning.

Naturgassen bliver under 10% af primo december. Olien er på de 70 USD/barrel, som Rusland vil have prisen. Nu får vi se om Putin forstår Bidens vink med rundsaven?

Guld er fortsat høj, hvilket betyder, at Tyskland ikke har taget knojernene frem endnu.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 8/12 2021

Indlæg af Thomas Ons Dec 08, 2021 1:12 pm

Salg af 2 mia. i 2024 og 2031 med afkast på hhv. -0,54% og -0,11% hhv.

Det understøtter vittigheden med de "grønne obligationer" endnu mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 15/12 2021

Indlæg af Thomas Ons Dec 15, 2021 3:56 pm

Skatkammerbeviserne helt ud til 22/III er på -0,69%, 22/IV er -0,675%.
Buddene 2 mia., salget 1,2 mia.
Det trækker sammen til en rentenedsættelse til.

Problemet med at sænke renten er egentlig, at det vil forskyde efterspørgslen over på de lange papirer i en grad som trykker renten uforholdsmæssigt.

Lars Rohdes politik med at komme med meget små tilpasninger er formentlig den rigtige.
Tilsvarende er det nok rigtigt, at sørge for at have finansieringen på plads inden man kaster sig ud i offentlige investeringer.
Det vil gøre, at man kan få rimelige tilbud og finansiere dem løbende - uden det skaber inflation.
Samtidigt kan man få afviklet skolelærere og sygeplejersker, som man afvikler banksvin: Ved naturlig afgang. Desværre har der været for få selvmord blandt banksvin til, at det for alvor rykker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 22/12 2021

Indlæg af Thomas Ons Dec 22, 2021 7:57 pm

Godt 4 milliarder Euro i hvidvask.

Hmm... vi venter blot på, at finken bliver "samarbejdsvillig" - så vi kan få knaldet "ledende personligheder" i Danske Bank. Tro mig - hun skal nok snakke. Der var nok en grund til, at Straarup holdt den estiske filial ude af det integrerede økonomisystem i Danske Bank.

Nu får vi se. Hmm... at Danske Bank har lukket filialen betyder ikke, at man ikke hæfter for ulovlighederne:

En kvinde er efter længere tid blevet udleveret fra England og kræves fængslet for at have kanaliseret godt fire milliarder euro - svarende til mere end 32 milliarder danske kroner - gennem en Danske Bank-filial i Estland, der nu er lukket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty 30/12 2021

Indlæg af Thomas Tors Dec 30, 2021 11:22 pm

Så kom naturgassen i den amerikanske notering ned på 3½ USD/mmBTU.

Mon ikke den amerikanske olieindustri vil sælge naturgas til spot-pris (ment som hån - ikke tidspunkt)? Set fra amerikansk synspunkt er naturgas et spildprodukt, som man tidligere bare brændte af - som sådan er den naturgasleverance: CO2 neutral. Der kommer lige meget CO2, hvad enten man brænder gas af som spildprodukt eller sender den rundt i varmerørene.

Nu skal vi bare have råolien helt ned i pris. Helt ned!
Skal vi sige det sådan, at det kommer som et oplæg til den snak, som Biden og Putin skal have. Set fra de amerikanske olieselskabers perspektiv, så er enhver pris på bortskaffelse af affald værd at tage i betragtning.

Det er derfor, jeg tror, at Thyra-feltet i Nordsøen er omdannet til en gasterminal...... Det vil være nærliggende, fordi det allerede er koblet op på bl.a. det hollandske net.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Sv: December 2021

Indlæg af klogeaage 35 Fre Dec 31, 2021 1:04 am

LNG skibene er på vej med drastiske prisfald i kølvandet !
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Thomas synes godt om

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Gad vide.......

Indlæg af klogeaage 35 Fre Dec 31, 2021 1:23 am

Thomas skrev:Så kom naturgassen i den amerikanske notering ned på 3½ USD/mmBTU.

Mon ikke den amerikanske olieindustri vil sælge naturgas til spot-pris (ment som hån - ikke tidspunkt)? Set fra amerikansk synspunkt er naturgas et spildprodukt, som man tidligere bare brændte af - som sådan er den naturgasleverance: CO2 neutral. Der kommer lige meget CO2, hvad enten man brænder gas af som spildprodukt eller sender den rundt i varmerørene.

Nu skal vi bare have råolien helt ned i pris. Helt ned!
Skal vi sige det sådan, at det kommer som et oplæg til den snak, som Biden og Putin skal have. Set fra de amerikanske olieselskabers perspektiv, så er enhver pris på bortskaffelse af affald værd at tage i betragtning.

Det er derfor, jeg tror, at Thyra-feltet i Nordsøen er omdannet til en gasterminal...... Det vil være nærliggende, fordi det allerede er koblet op på bl.a. det hollandske net.

om det ikke allerede sker ,der kommer gas fra olie produktionen i to rør  lige nu, fra Thyrafeltet og Nordsøen
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Thomas synes godt om

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Sv: December 2021

Indlæg af Thomas Fre Dec 31, 2021 3:55 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Så kom naturgassen i den amerikanske notering ned på 3½ USD/mmBTU.

Mon ikke den amerikanske olieindustri vil sælge naturgas til spot-pris (ment som hån - ikke tidspunkt)? Set fra amerikansk synspunkt er naturgas et spildprodukt, som man tidligere bare brændte af - som sådan er den naturgasleverance: CO2 neutral. Der kommer lige meget CO2, hvad enten man brænder gas af som spildprodukt eller sender den rundt i varmerørene.

Nu skal vi bare have råolien helt ned i pris. Helt ned!
Skal vi sige det sådan, at det kommer som et oplæg til den snak, som Biden og Putin skal have. Set fra de amerikanske olieselskabers perspektiv, så er enhver pris på bortskaffelse af affald værd at tage i betragtning.

Det er derfor, jeg tror, at Thyra-feltet i Nordsøen er omdannet til en gasterminal...... Det vil være nærliggende, fordi det allerede er koblet op på bl.a. det hollandske net.

om det ikke allerede sker ,der kommer gas fra olie produktionen i to rør  lige nu, fra Thyrafeltet og Nordsøen

Det passer med timingen. Jeg havde undrer mig over, hvor de danske fregatter blev af. Nu mangler vi  bare, at Storbritannien sælger os 2-3 eskadriller Typhoon. Nogen skal jo passe på de gasfelter - modtagestationer.

Men det var det eneste, der gav mening omkring APM's skattelettelse. Og man fik tværet vindmølleparken af på Danmarks Lærer Forening. Lad os se om Mette Frederiksen ikke gør det fornuftige (som jeg - i al beskedenhed - har anbefalet: Nemlig sænker energiafgifterne!)

Det kan vi sagtens tjene penge på: Købe gas til 3½ USD/mmBTU og sælge den til 4 USD/mmBTU.

Jeg havde også spekuleret på, hvorfor russerne fløj den vej ned i Nordsøen.

Det passer også med at vi skal lige lade Putin sænke spyttet inden mødet med Biden - og nyde den ramme smag af eget opkast.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Tak for henvisningen. klogeaage 35

Indlæg af Thomas Fre Dec 31, 2021 4:18 am

Jeg kan så ikke læse henvisningen; men skide være med det. Jeg er jo åbenbart synsk ???
rofl

Vi kan så sige til Putler .... næh... vort behov er dækket (godt og vel) ... og slet ikke til Jeres priser. Vi har jo vore kunder (dvs. Jeres tidligere kunder) at tage hensyn til!!!
Set fra de amerikanske olieproducenters side så er enhver pris penge lige ned i foret, fordi det tidligere bare blev brændt af.

Spørgsmålet er, hvornår Lars Rohde sænker renten - IGEN!

Man skal jo lige betænke:
Med køb af gas fra USA, så vil indstrømmende USD kunne bruges til betaling af gassen og udstrømmende EUR klare vekslingen ved videresalget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Sætternissen ville lige spille med......

Indlæg af klogeaage 35 Fre Dec 31, 2021 12:09 pm

Thomas skrev:Jeg kan så ikke læse henvisningen; men skide være med det. Jeg er jo åbenbart synsk ???
rofl

Vi kan så sige til Putler .... næh... vort behov er dækket (godt og vel) ... og slet ikke til Jeres priser. Vi har jo vore kunder (dvs. Jeres tidligere kunder) at tage hensyn til!!!
Set fra de amerikanske olieproducenters side så er enhver pris penge lige ned i foret, fordi det tidligere bare blev brændt af.

Spørgsmålet er, hvornår Lars Rohde sænker renten - IGEN!

Man skal jo lige betænke:
Med køb af gas fra USA, så vil indstrømmende USD kunne bruges til betaling af gassen og udstrømmende EUR klare vekslingen ved videresalget.
Denne artikel  og flere af arten her i December

Hov fandt den nyere artikel Cool
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Hvis der skulle være nogen tvivl tilbage:

Indlæg af Thomas Fre Dec 31, 2021 1:10 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Jeg kan så ikke læse henvisningen; men skide være med det. Jeg er jo åbenbart synsk ???
rofl

Vi kan så sige til Putler .... næh... vort behov er dækket (godt og vel) ... og slet ikke til Jeres priser. Vi har jo vore kunder (dvs. Jeres tidligere kunder) at tage hensyn til!!!
Set fra de amerikanske olieproducenters side så er enhver pris penge lige ned i foret, fordi det tidligere bare blev brændt af.

Spørgsmålet er, hvornår Lars Rohde sænker renten - IGEN!

Man skal jo lige betænke:
Med køb af gas fra USA, så vil indstrømmende USD kunne bruges til betaling af gassen og udstrømmende EUR klare vekslingen ved videresalget.
Denne artikel  og flere af arten her i December

Hov fandt den nyere artikel Cool

34 gastankere på vej til Europa.

Ingen grund til at hjælpe de gule skævøjede. De kan jo ikke betale alligevel!


Sidst rettet af Thomas Fre Dec 31, 2021 1:15 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Underligt

Indlæg af klogeaage 35 Fre Dec 31, 2021 1:13 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Så kom naturgassen i den amerikanske notering ned på 3½ USD/mmBTU.

Mon ikke den amerikanske olieindustri vil sælge naturgas til spot-pris (ment som hån - ikke tidspunkt)? Set fra amerikansk synspunkt er naturgas et spildprodukt, som man tidligere bare brændte af - som sådan er den naturgasleverance: CO2 neutral. Der kommer lige meget CO2, hvad enten man brænder gas af som spildprodukt eller sender den rundt i varmerørene.

Nu skal vi bare have råolien helt ned i pris. Helt ned!
Skal vi sige det sådan, at det kommer som et oplæg til den snak, som Biden og Putin skal have. Set fra de amerikanske olieselskabers perspektiv, så er enhver pris på bortskaffelse af affald værd at tage i betragtning.

Det er derfor, jeg tror, at Thyra-feltet i Nordsøen er omdannet til en gasterminal...... Det vil være nærliggende, fordi det allerede er koblet op på bl.a. det hollandske net.

om det ikke allerede sker ,der kommer gas fra olie produktionen i to rør  lige nu, fra Thyrafeltet og Nordsøen

Det passer med timingen. Jeg havde undrer mig over, hvor de danske fregatter blev af. Nu mangler vi  bare, at Storbritannien sælger os 2-3 eskadriller Typhoon. Nogen skal jo passe på de gasfelter - modtagestationer.

Men det var det eneste, der gav mening omkring APM's skattelettelse. Og man fik tværet vindmølleparken af på Danmarks Lærer Forening. Lad os se om Mette Frederiksen ikke gør det fornuftige (som jeg - i al beskedenhed - har anbefalet: Nemlig sænker energiafgifterne!)

Det kan vi sagtens tjene penge på: Købe gas til 3½ USD/mmBTU og sælge den til 4 USD/mmBTU.

Jeg havde også spekuleret på, hvorfor russerne fløj den vej ned i Nordsøen.

Det passer også med at vi skal lige lade Putin sænke spyttet inden mødet med Biden - og nyde den ramme smag af eget opkast.

Underligt men her er et råt link, tryk på gas produktionen!
Læg mærke til strømpriserne

https://energinet.dk/


https://www.nordpoolgroup.com/maps/#/nordic

Læg mærke til strømpriserne
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Sv: December 2021

Indlæg af Thomas Fre Dec 31, 2021 1:30 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Så kom naturgassen i den amerikanske notering ned på 3½ USD/mmBTU.

Mon ikke den amerikanske olieindustri vil sælge naturgas til spot-pris (ment som hån - ikke tidspunkt)? Set fra amerikansk synspunkt er naturgas et spildprodukt, som man tidligere bare brændte af - som sådan er den naturgasleverance: CO2 neutral. Der kommer lige meget CO2, hvad enten man brænder gas af som spildprodukt eller sender den rundt i varmerørene.

Nu skal vi bare have råolien helt ned i pris. Helt ned!
Skal vi sige det sådan, at det kommer som et oplæg til den snak, som Biden og Putin skal have. Set fra de amerikanske olieselskabers perspektiv, så er enhver pris på bortskaffelse af affald værd at tage i betragtning.

Det er derfor, jeg tror, at Thyra-feltet i Nordsøen er omdannet til en gasterminal...... Det vil være nærliggende, fordi det allerede er koblet op på bl.a. det hollandske net.

om det ikke allerede sker ,der kommer gas fra olie produktionen i to rør  lige nu, fra Thyrafeltet og Nordsøen

Det passer med timingen. Jeg havde undrer mig over, hvor de danske fregatter blev af. Nu mangler vi  bare, at Storbritannien sælger os 2-3 eskadriller Typhoon. Nogen skal jo passe på de gasfelter - modtagestationer.

Men det var det eneste, der gav mening omkring APM's skattelettelse. Og man fik tværet vindmølleparken af på Danmarks Lærer Forening. Lad os se om Mette Frederiksen ikke gør det fornuftige (som jeg - i al beskedenhed - har anbefalet: Nemlig sænker energiafgifterne!)

Det kan vi sagtens tjene penge på: Købe gas til 3½ USD/mmBTU og sælge den til 4 USD/mmBTU.

Jeg havde også spekuleret på, hvorfor russerne fløj den vej ned i Nordsøen.

Det passer også med at vi skal lige lade Putin sænke spyttet inden mødet med Biden - og nyde den ramme smag af eget opkast.

Underligt men her er et råt link, tryk på gas produktionen!
Læg mærke til strømpriserne

https://energinet.dk/


https://www.nordpoolgroup.com/maps/#/nordic

Læg mærke til strømpriserne

Nu skal vi bare have Mette Frederiksen til at fjerne energiafgifterne. Der er jo ikke nogen grund til at subsidiere noget, der klarer sig selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

December 2021 Empty Sv: December 2021

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum