Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Scania Heavy Transport

Go down

Scania Heavy Transport Empty Scania Heavy Transport

Indlæg af Thomas Ons Okt 13, 2021 6:40 am

Det er helt klart, at det nye materiel skal indøves.

Begrænsningen på blokvogne er spørgsmålet om de kan dreje! Det begrænser hvor langt frem man kan sende kampvogne. Det er så af betydning for tungt pansers operative mobilitet. Interessant nok er der også det nye artillerisystem på lastbil. Hvis det ikke har den samme taktiske mobilitet, som kampvognene, så må man finde ud af noget andet.
Jeg har hele tiden formodet, at de kanoner skal på et pansret bælte chassis. Et hjulchassis giver kun mening med medium Piranha. Interessant nok har vi set Piranha med et "dozerblad" foran - og vi har set det lagt på jorden (som en spade - typisk for at skåne chassiet for affyring af kanoner - bare en tanke)
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Scania Heavy Transport Empty Sv: Scania Heavy Transport

Indlæg af Thomas Ons Okt 13, 2021 6:58 am

Thomas skrev:Det er helt klart, at det nye materiel skal indøves.

Begrænsningen på blokvogne er spørgsmålet om de kan dreje! Det begrænser hvor langt frem man kan sende kampvogne. Det er så af betydning for tungt pansers operative mobilitet. Interessant nok er der også det nye artillerisystem på lastbil. Hvis det ikke har den samme taktiske mobilitet, som kampvognene, så må man finde ud af noget andet.
Jeg har hele tiden formodet, at de kanoner skal på et pansret bælte chassis. Et hjulchassis giver kun mening med medium Piranha. Interessant nok har vi set Piranha med et "dozerblad" foran - og vi har set det lagt på jorden (som en spade - typisk for at skåne chassiet for affyring af kanoner - bare en tanke)
Det er så nok et bjergningskøretøj - men princippet er det samme. Læg mærke til spaderne. Kan fint bruges på artillerisystemet. Jeg kan bare ikke lide, at artillerisystemet ikke er beskyttet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum