Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kina og Danmark

Go down

Kina og Danmark Empty Kina og Danmark

Indlæg af Thomas Tors Dec 24, 2020 9:59 am

Kina er sur på Folketinget.

Hvor er det mærkeligt. Rolling Eyes

De gule skævøjede vil finde ud af hvad flæskesteg koster!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kina og Danmark Empty Kina og 7 EU lande.

Indlæg af Thomas Tors Mar 25, 2021 6:42 am

Indkalder de kinesiske ambassadør til skideballe.

Tyskland, Frankrig, Italien, Holland, Belgien, Danmark og Lithauen.

Svenskerne ved ikke hvilket ben, de skal så på, så de bliver nok bare siddende.

Der er så også "ulvekrigere", der udbreder den kinesiske fabel på internettet - Youtube. Bare rolig, jeg skal nok citere fra dem og henvise til dem - bl.a. fordi jeg regner begge mine læsere for tilstrækkeligt intelligente til selv at vurdere, hvilken dagsorden, der ligger bag.
Fidusen er nemlig, at deres fremstilling giver informationer, som ellers ikke ville komme - når folk lyver, så har det et motiv (ganske enkelt fordi en god løgn kræver en god hukommelse - hvilket er mere anstrengende).
Global Times er kommunisternes mundlæder - det véd vi, hvorfor vi kan forholde os til deres udgydelser. Lidt sværere er det med "ulvekrigerne" på internettet; men vi, der har hørt på nonsens fra skolelærere skulle nok kunne holde korsettet stramt for at støtte rygraden.

De fem øjnes alliance: USA, Storbritannien, Australien, New Zealand og Canada. Det er ikke noget vi uden videre kan ignorere. Dels kan vi få informationer derfra, som vi ellers ikke ville få, dels er USA, Storbritannien og Canada rodet ind og det betyder - om ikke andet, så at Danmark skal bære den større byrde med at holde russerne nede.

Det undrer, at man kalder EU en nation på linje med Kina. Europaparlamentet har ikke noget at skulle have sagt om en bilateral Kina/EU aftale. Problemet er basalt set, at Kina undervurderer sin valuta ifht. USD og overvurderer den ifht. EUR. Ret beset kan vi være ligeglade: De gule skævøjede kan bare betale med EUR, hvad idioterne ellers laver af spændeskiver, det rager os langsomt. Russerne er også blevet trætte af at modtage betaling i guld - russerne har brug for kontanter.

Der er så mere klask i Atlantrådet, som er den politiske ramme for Nato.

EU, Storbritannien og Canada, USA har vedtaget sanktioner af Kina - med påskud i folkemordet på Uigurerne.

Men vover vi os ind i gætværket, så er spørgsmålet om de 7 EU-lande ikke vil anerkende Taiwan og afbryde forbindelsen med Kommunist Kina?
Jeg har lidt svært ved at se, hvilke negative konsekvenser, det kan have for os. Kineserne køber jo ikke noget alligevel, så eksportinteresser er der ikke tale om. Mht. til leverandører, så er der masser af konkurrencedygtige leverandører i f.eks. Indien - masser.

Det jeg bare ser er: Et marked for Taifun - fidusen er at få opbygget volumen, så vi får dem til en fornuftig pris. USA fortsætter med deres gamle salgssucceser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum