Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Færøerne

Go down

Færøerne Empty Færøerne

Indlæg af Thomas Ons Jul 08, 2020 1:41 pm

Jeg så et sted, at ambassadisse Clara Sands har været på Færøerne mhp. et nærmere samarbejde.

Hun har fået det samme svar, som på Grønland og Island!

Selvfølgelig må USA have en konsul på Færøerne! Det kan være praktisk nok, når der skal skaffes forbindelse til lokale leverandører af olie, levnedsmidler og værftsfaciliteter.

Fornuftigt nok vil man så have Færøerne til at sparke Ruslands og Kinas konsuler ad Pommern til.
Vi taler her en af de ældste former for spionage/efterretningsvirksomhed. Disse konsulers opgave er, at melde tilbage om "usædvanlige" havneanløb og generelt holde øje med hvad der foregår.
Jeg kan ikke se, hvordan det skulle kunne tjene Færøernes interesser at have spioner af kommunistisk observans på øerne. Der bliver ALDRIG nogen handel af noget omfang mellem Færøerne og Kina - f.eks.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Færøerne Empty Udvidet maritim grænse.

Indlæg af Thomas Ons Maj 26, 2021 10:22 am

Som det ser ud nu:

Der skal bruges en flotille til Grønland - hvilket vil være både Knud Rasmussen- og Thetis klasser.
Der skal bruges en flotille til Færøerne af Huitfeldt'er med en Absalon.
Tilsvarende skal der bruges en flotille til Østersøen.

Om det bliver 2 Absalon og 3 Huitfeldt'er. Det er svært at sige for indeværende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Færøerne Empty Hvorfor mon?

Indlæg af Thomas Ons Maj 26, 2021 10:54 pm

Thomas skrev:Som det ser ud nu:

Der skal bruges en flotille til Grønland - hvilket vil være både Knud Rasmussen- og Thetis klasser.
Der skal bruges en flotille til Færøerne af Huitfeldt'er med en Absalon.
Tilsvarende skal der bruges en flotille til Østersøen.

Om det bliver 2 Absalon og 3 Huitfeldt'er. Det er svært at sige for indeværende.

Når jeg skal være ærlig, så tror jeg, at det drejer sig nok så meget om, at Søværnet mangler skydeterræn/-farvand til de missiler vi anskaffer.
Min konstante frygt er, at man ikke anskaffer dybe nok magasiner til genladning - det betyder ganske vidst, at man brænder nogle millioner af; javel men det er langt mere kostbart, hvis folkene ikke kan betjene våbnene. Det betyder, at man ikke får udviklet sikkerhedsbestemmelser og procedurer - i tide.

Ammunition har også en lagerholdbarhed. Den kan være ganske lang; men resultatet er som oftest, at den bliver overskredet. Skytter i USA køber tyrkisk overskudsammunition, der er en anelse billigere; men giver "hang fires" og har varierende standarder, så de smadrer deres historiske våben på skydebanen.
Moderne skydevåben er ikke som maskingeværerne fra første verdenskrig, der kunne holde til at skyde uafbrudt i dagevis: Våben bliver slidt i brug - sjovt nok.

Man skal også her bruge lagerfriskning: Man tager og bortskyder det ældste ammunition under øvelser, dels for at strække depotets relevante levetid, dels for at se - i tide - hvor problemerne udvikler sig. Man skal fordele slitagen uens over beholdningen, så man ser hvad den reelle holdbarhed er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Færøerne Empty Færøerne forbyder russiske fiskfartøjer

Indlæg af Thomas Lør Jun 11, 2022 3:03 am

I sin økonomiske zone, der overlapper den britiske.

Det betyder, at der ligger en Thetis-klasse deroppe med helikopter! Man kan og vil sætte magt bagved.

Jeg erindrer om, at Lars Løkke er færøsk gift.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Færøerne Empty Sv: Færøerne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum