Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Coronavirus i selvsving ?

2 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty 10 personers forbuddet opretholdes.

Indlæg af Thomas Fre Maj 08, 2020 1:13 am

Politiet har åbenbart ikke fået "snakket færdig."
Med nogle af de terrorister, man har anholdt. Jeg er også betænkelig ved genåbningen af skolerne: Vi véd jo alle, at skolelærere er nogle nazistiske skadedyr.

Men vi får se, hvornår politiet kan give en klarmelding - efter naturligvis et "knippelgodt" arbejde med at tæve skiderikkerne nede i kælderen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Jeg tror ikke det så meget er selvsving.

Indlæg af Thomas Lør Maj 09, 2020 6:59 pm

Det minder mig mest af alt om en fodboldkamp, hvor man trækker tiden ud - og trækker den ud - og lægger bolden meeeeget godt til rette ved frispark.

Man venter på et eller andet. Jeg ved ikke hvad. Der er så mange muligheder, at gætterier ikke bringer klarhed nærmere.

Alt det sludder med at udvikle en vaccine? Influenza muterer så hurtigt, at når man har en vaccine, så er virus muteret væk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Nu har influenza

Indlæg af Thomas Søn Maj 10, 2020 2:25 pm

Altid ryddet pænt op på plejehjemmene.

Det opmuntrende er, at personalet er udlånt fra andre afdelinger. Det passer ganske godt med min plan om, at have funktionerende felthospitaler. Jeg ser et behov for 2 redningsskibe af Absalon-klassen - fordi der skal være et felthospital til en brigade. Jeg vil også have en eller 2 Challenger indrettet til sygetransport. Fordi man kan i dag nå at få traumepatienter meget hurtigt med helikopter til behandling - tidligere var man henvist til bare at lade dem krepere.

Der er ikke tale om at færdigbehandle, hvor folk nok er syge; men ikke behandlingskrævende med det avancerede udstyr - og personale.
Færdigbehandling kræver læger; men specielt gamle pulverhekse til sygeplejersker. Sygeplejersker skal bruges til det, de er gode til - og ikke agere socialarbejdere, hvad de ikke kan.

Som der stod i en gammel lærebog for sygeplejersker: Når patienten bløder igennem madrassen tilkaldes kandidaten.

Alt det andet småfis ulejliger man sandelig ikke lægen med!

En anden ting er, at dødeligheden på et felthospital vil altid være stor: Der er tale om mennesker, der er kommet alvorligt til skade.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Næse til udenrigsministeren?

Indlæg af Thomas Ons Maj 20, 2020 4:43 pm

Ubrugelige respiratorer!

Det nytter ikke noget at spare på værktøjet! Vi skal klart have investeret i sygehusenes kapital-apparat.

Det var præcis det samme med civilforsvarets beredskabssygehuse i sin tid. Det blev foræret til Balkan-lande for 30 år siden - det var ikke alene ubrugeligt, fordi der ikke var nogen, der kunne bruge lortet. Det var værre: Röntgen apparaterne ville aldrig under nogen omstændigheder kunne godkendes til brug - i dag altså.

Vi har brug for disse relativt små investeringer, så vi kan udnytte personalets arbejdskraft mere rationelt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Hvis vi kan få isoleret Sverrig

Indlæg af Thomas Tors Maj 21, 2020 5:33 pm

så har Corona- balladen være umagen værd!

Der er ingen, der med nogen tilnærmelse kan kaldes mennesker, der kan fordrage svenskere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Jeg ved ikke hvordan andre har det?

Indlæg af Thomas Lør Maj 23, 2020 5:01 am

Men jeg begynder at blive træt af den evindelige jokken rundt i en bortforklaring.

Det pudsige er jo, at det, der tager politiets tid er lukket ned - og alligevel stiger afspadseringspuklen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Det er så ikke så meget selvsving, som omvendt.

Indlæg af Thomas Man Maj 25, 2020 5:22 pm

Laveste antal smittede siden marts.

Det minder om transmissionerne fra Tour de France - ligegyldigt hvor hårdt der trampes i pedalerne, så kan man ikke finde flere syge.

Det er så lidt ubehageligt for sygehuse og læger: De skal til at behandle folk, der rent faktisk er syge - de ganske få, der er.......

Modbydelig tanke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Begrænset oplukning for Norge, Island og Tyskland.

Indlæg af Thomas Fre Maj 29, 2020 4:20 pm

Svenskere og Københavnere skal forblive isolerede.

Det er fordi alle svenskere er terrorister, narkohandlere og generelt forbrydere. Sådan er de jo, de svenskere!

Der vil skulle fremlægges et lejebevis på et sommerhus, hotel, campingplads eller lignende.

Der er således også tænkt på sommerhusudlejernes skattesvig.

Men den egentlige grund er nu nok, at så kan man holde øje med dem. Der vil komme kommunistiske terrorister ind; men så véd man det.

Men de nærmere regler bekræfter bare, at Corona er en øvelse, der skal maskere et helt andet formål. Nemlig: At slå til mod SF/Enhedslistens bagland, der jo er kriminelle og terrorister. Det er så en typisk socialdemokratisk dagsorden - ikke at man kan have noget imod det på den anden side af midterlinien.

Man har så fra "borgerlig" side fået igennem, at hæderlige (tilnærmelsesvist) sommerhusudlejere kan få en indtægt som beskattes.

Politiet vil kontrollere, om personer, der ønsker indrejse i Danmark, opfylder betingelserne for indrejse.

Så vil terroristerne skulle kontrolleres af politiet og - ærlig talt - det tror jeg ikke, at de har lyst til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Det bekræfter, hvad jeg skrev inden den 11 marts

Indlæg af Thomas Søn Maj 31, 2020 2:19 pm

Corona er en fis i en hornlygte!

Det er sådan set uvæsentligt, hvad sundhedsstyrelsen og andre siger (mindst af alt er Martin Geertsen i stand til at have en mening).

Det rejser så spørgsmålet: Hvorfor lukker Danmark så ned?

Her er nogle muligheder:

  1. Det må have været omkring tidspunktet, hvor Nationalbanken forhandlede igennem med Norge og Sverrig på den ene side og EU plus USA om den mest vidtgående pengepolitiske redning - dobbelt (i beløb) af hvad 2008 Finanskrisen tilsagde. Det er naturligvis et sagsområde, hvor det siden Per Hækkerup har været fastslået, at man ikke alene er berettiget til at lyve som statsminister: Man er forpligtiget til at lyve!
  2. Fra den 4, til den 11. marts falder WTI fra 50 USD/brl til 35 USD/brl. Siden årsskiftet var olieprisen faldet jævnt fra 70 USD/brl til de nævnte 50 USD/brl. På en eller anden måde har WTI på 50 USD/brl været en kritisk værdi. Der må foreligge en eller anden efterretningsvurdering fra amerikansk side (det er derfor jeg entydigt anvender West Texas Intermediate: Det er formentlig en amerikansk vurdering på baggrund af informationer, som man ikke har kunnet eller villet offentliggøre (og jeg tvivler på, at nogen i landet er bedre orienteret end mig - statsministeren iberegnet - dvs. hensat i dybest mulig uvidenhed). Den officielle budgetforudsætning i den russiske finanslov er en oliepris på 70 USD/brl; men den oplysning ligger et par år tilbage. Man har ikke givet nogen dato; men formentlig 50 USD/brl som kridtstregen, hvis overtrædelse ville være et ubetinget krav om iværksættelse af nødforanstaltninger.
  3. Nu er det ikke alene Rusland, der får problemer med en oliepris under 50 USD/brl. Det er også de arabiske lande og Iran! Hvis PET (Politiets Efterretningstjeneste) er noget som helst værd, så vil man vide, at de narkohandlende terrorister formentlig ville gå amok og fuldstændig bananas - så de skulle pacifiseres - og politiet have albuerum til at svinge kniplerne. Optøjer som "Faderhuset" ville være mere end ubelejlige. Man måtte dermed holde SF/Enhedslisten hen i uvidenhed - til man var på plads - selvfølgelig havde disse terrororganisationer sladret til deres kriminelle bagland.
  4. Man har også skullet "lukke ned" for Tulletåben, Kristian Jensen og de andre af Nordeas skadedyr. Det er nok derfor Lars Rohde omhyggeligt nævner Corona som "årsagen" og ikke, at Nordea og dermed Sverrig står overfor kollaps. Nationalbanken har jævnt hen solgt valuta, mens man har forhandlet aftaler på plads.


Der har med andre ord været flere grunde til at handle som man har gjort. Jakob Ellemann har ganske givet været inddraget og har - under hånden - fået én eller flere fuldt gyldige begrundelser. Lars Løkke har IKKE været inddraget - havde han været det, så havde hans kritik og undren nok haft en anden formulering.
Vi må nok konstatere, at regeringen har et flertal bag sig. Det vil Venstre give til gengæld for muligheden for at redde erhvervslivet. Vi kan jo se den voldelige panik i Sverrig og svensk besat Danmark.

De tilgængelige oplysninger er begrænsede; men peger alligevel i flere retninger samtidig. Situationen er såmænd alvorlig nok.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Dansker mistænkt for at være leder af lejemorder-ring anholdt

Indlæg af Thomas Lør Jun 06, 2020 2:05 am

Betegnende nok kaldes disse kriminelle for svenskere.

Det er ikke min idé:

Det spanske politi mistænker den 23-årige for at være leder af en gruppe, der udfører lejemord på bestilling på Solkysten. I de spanske medier er gruppen døbt "Los Suecos" - Svenskerne - skriver Kvällsposten.

Sådan er de - svenskere - alle sammen.

Forklarer også, hvorfor der ikke åbnes for svenskere!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Nu opdages vidundermidlet?

Indlæg af Thomas Tirs Jun 16, 2020 6:46 pm

Dexamethason

Det er jo én af de ting, der viser, at Corona er et fupnummer. Sådan noget "opdager" man ikke lige pludselig.

At Corona så tjener flere ganske gode formål, det er noget andet:

  1. Hele fablen er amerikansk, fordi man ikke vil tages på sengen af Kina, som man blev det af japanerne ved Pearl Harbor.
  2. Politiet har kunnet rykke ind og gøre noget ved de narkohandlende indvandrerkriminelle.
  3. Man har kunnet få fat i nogle banksvin og de er da lykkeligvis begyndt at begå selvmord. Hvorfor må vi ikke juble over det?
  4. Vi kan se at militære enheder er blevet isoleret, hvilket er standard procedure i forbindelse med forhøjet beredskab - når man så kan bruge Corona som påskud, så er det jo fint. 3-4 hangarskibe der er på plads, når den onde fjende er der! Jeg vil endnu engang anbefale at man læser mine indlæg om Pearl Harbor - så kan man forhåbentlig se begrundelsen for, hvad USA foretager sig. Tiden siden 2014 har USA egentlig brugt fornuftigt. De første 4-5 år har været anvendt på at få lukket Rusland inde - inden man smadrede oliemarkedet.
  5. Der vil blive brugt oceaner af tid på at diskutere hvad, der er årsag og hvad der er virkning.
  6. Det jeg bare siger er: Det taler om militær planlægning!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty "Black lives matter.

Indlæg af Thomas Ons Jun 17, 2020 9:02 am

Hvem vil foranstalte større sammenstimlinger?

Det vil de nazistiske kommunister og nazister i SF/Enhedslisten: Nu kan vi få bekræftet, at skolelærere er pest og sindssyge. Det har vi andre jo vidst længe.

Men i hovedsagen er det et gammelt slagsmål mellem kommunister og socialdemokrater.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Corona er fup, plat og svindel

Indlæg af Thomas Lør Jun 20, 2020 2:12 pm

Den behandling er det man kalder talmassage.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Corona redder liv.

Indlæg af Thomas Fre Jul 24, 2020 8:13 am

Det går som jeg forudsagde!

Ikkw at jeg er genial og har magiske kræfter; men når man indskrænker skolelærere og banksvin, så vil det almindelige velbefindende i befolkningen stige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Corona redder liv.

Indlæg af Thomas Fre Jul 24, 2020 8:13 am

Det går som jeg forudsagde!

Ikkw at jeg er genial og har magiske kræfter; men når man indskrænker skolelærere og banksvin, så vil det almindelige velbefindende i befolkningen stige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Det er jo ikke grænsetrafikken som sådan.

Indlæg af Thomas Tors Sep 03, 2020 9:16 pm

Det har heller ikke noget at gøre med sygdomme!

Corona er udelukkende et påskud (i dansk regi) for at kunne slå ned på terrorister og kommunister. Meget kan man sige om sønderjyder og sommerhusejere; men der er MEGET få indvandrere og kommunister i den del af landet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Find flere smittede

Indlæg af Thomas Man Sep 14, 2020 11:21 pm

, det gør man så.

Men det jeg hæfter mig ved er omegnskommunerne til København.

Hvorfor vil man finde flere? Tja.... det giver politiet albuerum til at svinge kniplerne.

Mange af historierne i avisen er katastrofer, man normalt ikke ville gide læse om. Skovbrand i Californien - de fleste af os gider ikke beskæftige os med det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Knald i låget

Indlæg af Thomas Fre Dec 04, 2020 11:35 am

Dumt; men mon de ikke kan bruges fornuftigt.

Danske indkøb af et enormt antal respiratorer til kritisk syge coronapatienter viser sig nu i vid udstrækning at have været overflødige.

Det forventede rykind af et meget stort antal patienter på intensivafdelingerne er således udeblevet og i stedet doneres op imod 150 spritnye respiratorer til en pris af mellem 90.000 og 250.000 kroner stykket til lande i blandt andet Østeuropa, som har bedre brug for dem.

Det oplyser Region Hovedstaden, der i foråret – da coronaepidemien bankede på døren – afgav ordre på 234 respiratorer og 42 transportrespiratorer, hvilket er langt flere, end der er endt med at være behov for.


150 respiratorer á 0,2 mio. kr./stk. = 750 mio. kr. = 3/4 mia.

De penge er så ikke blevet brugt på nazistiske torturbødler til skolelærere.

Det andet er, at intensivafdelingerne så - måske - kan få tidssvarende udstyr.

Og mit redningsskib kan få udstyr. Disse transport respiratorer kan også være en god idé som udstyr i en af de Challenger som nok bliver anskaffet - brugt.

Det er ganske vist et udtryk for eklatant uduelig planlægning; men det er vi så vant til i sundhedssektoren. Hvis vi kan få rationaliseret nogle afdelinger, så Guds fred med det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Sv: Coronavirus i selvsving ?

Indlæg af klogeaage 35 Fre Dec 04, 2020 2:16 pm

Thomas skrev:Dumt; men mon de ikke kan bruges fornuftigt.

Danske indkøb af et enormt antal respiratorer til kritisk syge coronapatienter viser sig nu i vid udstrækning at have været overflødige.

Det forventede rykind af et meget stort antal patienter på intensivafdelingerne er således udeblevet og i stedet doneres op imod 150 spritnye respiratorer til en pris af mellem 90.000 og 250.000 kroner stykket til lande i blandt andet Østeuropa, som har bedre brug for dem.

Det oplyser Region Hovedstaden, der i foråret – da coronaepidemien bankede på døren – afgav ordre på 234 respiratorer og 42 transportrespiratorer, hvilket er langt flere, end der er endt med at være behov for.


150 respiratorer á 0,2 mio. kr./stk. = 750 mio. kr. = 3/4 mia.

De penge er så ikke blevet brugt på nazistiske torturbødler til skolelærere.

Det andet er, at intensivafdelingerne så - måske - kan få tidssvarende udstyr.

Og mit redningsskib kan få udstyr. Disse transport respiratorer kan også være en god idé som udstyr i en af de Challenger som nok bliver anskaffet - brugt.

Det er ganske vist et udtryk for eklatant uduelig planlægning; men det er vi så vant til i sundhedssektoren. Hvis vi kan få rationaliseret nogle afdelinger, så Guds fred med det.

Underlig sygdom som også har ramt i mit hood!
To 50 årige, der ingen sygdomme har og meget aktive, beskriver uafhængigt, svær influenza, høj feber, begge i Marts og her et halvt år efter kan de næsten ikke slæbe sig ud af sengen!
Måske sådanne nævnte historier, var det samfundet handlede ud fra?
De respiratorer kom ikke i drift, da man prøvede prednisolon af på corona patienter med for sygdommen god effekt!
Men prednisolon er et tveægget sværd, der sammen med højdosisilt (især respirator patienter ) giver skader i lunger og andet væv!


Lars vil give mig ret i disse observationer

Her er hans medicin :
Pednisolon

Høj dosis ilt på næse eller respirator
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Sv: Coronavirus i selvsving ?

Indlæg af Thomas Søn Dec 06, 2020 5:48 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Dumt; men mon de ikke kan bruges fornuftigt.

Danske indkøb af et enormt antal respiratorer til kritisk syge coronapatienter viser sig nu i vid udstrækning at have været overflødige.

Det forventede rykind af et meget stort antal patienter på intensivafdelingerne er således udeblevet og i stedet doneres op imod 150 spritnye respiratorer til en pris af mellem 90.000 og 250.000 kroner stykket til lande i blandt andet Østeuropa, som har bedre brug for dem.

Det oplyser Region Hovedstaden, der i foråret – da coronaepidemien bankede på døren – afgav ordre på 234 respiratorer og 42 transportrespiratorer, hvilket er langt flere, end der er endt med at være behov for.


150 respiratorer á 0,2 mio. kr./stk. = 750 mio. kr. = 3/4 mia.

De penge er så ikke blevet brugt på nazistiske torturbødler til skolelærere.

Det andet er, at intensivafdelingerne så - måske - kan få tidssvarende udstyr.

Og mit redningsskib kan få udstyr. Disse transport respiratorer kan også være en god idé som udstyr i en af de Challenger som nok bliver anskaffet - brugt.

Det er ganske vist et udtryk for eklatant uduelig planlægning; men det er vi så vant til i sundhedssektoren. Hvis vi kan få rationaliseret nogle afdelinger, så Guds fred med det.

Underlig sygdom som også har ramt i mit hood!
To 50 årige, der ingen sygdomme har og meget aktive, beskriver uafhængigt, svær influenza, høj feber, begge i Marts og her et halvt år efter kan de næsten ikke slæbe sig ud af sengen!
Måske sådanne nævnte historier, var det samfundet handlede ud fra?
De respiratorer kom ikke i drift, da man prøvede prednisolon af på corona patienter med for sygdommen god effekt!
Men prednisolon er et tveægget sværd, der sammen med højdosisilt (især respirator patienter ) giver skader i lunger og andet væv!


Lars vil give mig ret i disse observationer

Her er hans medicin :
Pednisolon

Høj dosis ilt på næse eller respirator

Tjaa... døden skal jo have en årsag - hjernedøden også.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Facial recognition software.

Indlæg af Thomas Lør Dec 19, 2020 6:46 am

Bare en tanke?

Jeg spekulerer over hvilket formål de åndssvage mundbind skal tjene?
De er i hvert fald fremragende til at sløre en genkende af personer. Det har jo været en kilde til irritation for politiet, at indvandrerkællingerne render rundt og ligner Nilfisk støvsugere. Dertil kommer, at de kommunistiske terrorister render rundt med maske.

Man har nu forbudt forsamlinger på over 10 personer - i det hele taget.

Har man et vink om et terrorangreb, hvor man så må isolere i små grupper? Der er jo ikke nogen tvivl om, at problemet med "Corona-smitte" er udelukkende københavnsk og de smittede er for over 50% af "anden etnisk herkomst".

Det ville jo være belejligt om politiet kunne stille et kamera op og lade computeren kun give alarm når Pip-Muhammed solgte hash? For tiden har man givet politiet arbejdsro så større terrorangreb er usandsynlige/ekstremt vanskelige.

Bare en tanke?


Bare en tanke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? - Page 3 Empty Sv: Coronavirus i selvsving ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum