Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Coronavirus i selvsving ?

2 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Coronavirus i selvsving ?

Indlæg af klogeaage 35 Fre Mar 06, 2020 4:21 pm

Der virker en kende iscenesat al den uro den årlige  influenza giver
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Jeg kunne ikke være mere enig!

Indlæg af Thomas Fre Mar 06, 2020 9:04 pm

klogeaage 35 skrev:Der virker en kende iscenesat al den uro den årlige  influenza giver

Influenza har altid ryddet godt op på plejehjemmene!

Det er så nogenlunde fornuftigt at reagere offensivt, fordi vi véd ikke om der er tale om en genopførelse af den "spanske syge", som i løbet af kortere tid i 1. verdenskrig kostede flere menneskeliv end selve krigshandlingerne.
Der er ikke nogen tvivl om, at Kina er alvorligt svækket i sin grundvold p.gr.a 10-20 års finansiel og økonomisk katastrofe - og ebola kan have været en forpremiere på noget tilsvarende.
Den manglende lighed er, at corona tilsyneladende - i modsætning til den spanske syge ikke specielt udser sig unge mennesker.

Men så længe modforholdsreglerne kun omfatter skiferier og fodboldkampe, så er der ikke nogen grund til ikke at lukke dem.

Den anden faktor er, at det tager tid at få udviklet en vaccine - specielt i tilstrækkelig mængde - om 3 måneder skulle der være rigeligt. Det er det forhold, der gør, at man ikke kan tage civilforsvarmæssige foranstaltninger i større omfang.
Det man gør er; at pøse vand på et brændende hus - egentlig ikke for at slukke branden - men for at købe tid til evakuering af beboere. Det væsentlige er at man vil undgå en overtændt røggaseksplosion (i muligt omfang). Kan man holde ulykken nede indtil forstærkning kan nå frem, så er meget opnået.

Mht. til sammenhængen med den økonomiske problemstilling? Der er tale om en evt. udløsende faktor og ikke en årsag.
Olieprisen har i meget lang tid vaklet på randen af et sammenbrud - dvs. været i en ustabil situation - og den er blevet stadig mere ustabil, fordi specielt Europa er gået i gang med PLAN B, som vil være et stort pengespild; men når afkastet på selv 10 årige statsobligationer er solidt negativt, så bliver det til at leve med.
Fidusen er, at disse investeringer vil ikke være HELT spildt: Man "afopfinder" jo ikke de rationaliseringer som f.eks. højspændingsnettet afstedkommer.

Det kan forsvares, at man ikke huggede til i 2014, da Rusland reagerede udad i Ukraine: Det er altid farligt med en atommagt i kollaps.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Her bekræftes mit slag på tasken.

Indlæg af Thomas Lør Mar 07, 2020 3:47 am

At man er 3 måneder fra en vaccine.

Kan Israel lave det, så er der et utal af andre laboratorier, producenter i verden der kan lave det - men det tager stadig 3 måneder at producere det i interessante mængder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Corona er en fis i en hornlygte.

Indlæg af Thomas Lør Mar 07, 2020 7:15 pm

Lyder meget fornuftigt.

Selv om det ifølge Tyra Grove Krauses vurdering er sandsynligt, at langt de fleste danskere bliver smittet på et tidspunkt, gælder det om at begrænse smitten mest muligt.

»Vi skal helst undgå, at for mange bliver syge på én gang, for det kan gøre, at sundhedsvæsenet bliver overbelastet. Derfor gælder det om at forsinke og begrænse smitten så meget som muligt i første omgang,« siger Tyra Grove Krause.

»Vi skal tage det alvorligt. Langt de fleste vil have et meget mildt forløb, men der er sårbare grupper - de ældre og folk med kroniske sygdomme - som vi skal være bekymrede for,« siger Tyra Grove Krause.

Om 3 måneder vil man - hvis man overhovedet gider beskæftige sig med det - sige, hvad var alt hysteriet?

Det ender formentlig som enhver anden forkølelse: Vaccination til sårbare grupper - ikke andet. Noget, der muterer så hurtigt og let som influenza kan man ikke udrydde - specielt ikke med en prima kilde som Kina - sådan har det altid været. Den "Sorte Død" kom også fra Kina.

Det mere alvorlige er: Det tyder på et almindeligt sammenbrud i Kina. Corona er som de fleste influenza'er et symptom på økonomier i sammenbrud.

Ser man på fødevarepriserne, så er de (målt i USD) det dobbelte af hvad de var for 15 år siden. Sagen er, at Kina kan ikke tjene til importen med de salgspriser på deres eksport.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Olieprisfaldet har ikke ramt pressen endnu

Indlæg af Thomas Man Mar 09, 2020 4:54 am

At tilskrive corona - virus en sensationsværdi vil vise sig overdreven.

Det er nok nærmere olieprisfaldet, der driver virus-nyhederne - fremfor den anden vej rundt. Sandheden er, at man de sidste 3 måneder i laboratorierne har arbejdet måsen ud af bukserne for at finde vaccine og få den gennem dyreforsøg.
Det er nok så meget et påskud for at aflede opmærksomheden fra olieprisfaldet, som gennem et par år har bygget op til en stadig mere ustabil situation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Stor opbakning til regeringens udspil

Indlæg af Thomas Tors Mar 12, 2020 10:39 am

Det er jo ikke Corona-virus som sådan.

Det er så fornuftigt nok, at sætte os på stand-by et par uger.

Men jeg kikker som regel derhen, hvor andre lige glemmer:

1) Olieprisen er faldet til laveste niveau siden 2003 - og ja, den skal længere ned; men ikke i denne omgang.
West Texas ligger på 30-33 USD/brl. Det vi ved om den pris er: Det holder Rusland ikke til ret længe.

2) USD er under tryk; men mere lokalt har NOK rørt 67 øre og SEK 69 øre. Tulletåben kommer med bemærkningen om at lukke grænsen til Sverrig.
Renten på skatkammerbeviser faldt til -0,82%. Bankerne er rystende svage og er reelt kun blevet værre siden 2008. Forbedringen er, at man til en vis grad har fået viklet dem ud af deres globale systemiske vigtighed.

3) Der er to hangarskibe i Mellemøsten og USA forlægger 2 divisioner til Saudi "på øvelse". Det er altid klogt at holde krudttønder under observation, når der flyver gnister. Men resten er spredt - og navnlig spredt på værfter.

Som sådan er Corona-virus ikke noget særligt, dens letalitet er alt for ringe - vi taler 1%. Ældre og svagelige? Tjo... men de har altid højere dødelighed på denne årstid. Så jeg mener ikke, at vi kan bruge de tal til ret meget.

Men med et olieprisfald i niveau-skiftende størrelse, så er ethvert påskud velkomment til at forhøje beredskabet. At jeg så også håber på, at politiet vil bruge lejligheden til at proppe nogle kommunister af vejen - kriminelle er de jo.

4) Læg mærke til billedet af indavlskonsulent Pernille Skipper: Hun er ikke alene bange - hun er nærmest sanseløs af angst. Det minder om den små spruthysteriske Johanne. Indavlskonsulenten er i overhængende fare for at blive lagt i pålægsmaskinen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Det er jo ikke virus'en

Indlæg af Thomas Tors Mar 12, 2020 10:57 am

Corona er kun et belejligt påskud.

En udvidet moms- og skattekredit giver god mening, fordi den sikrer de virksomheder, der rent faktisk kører så meget, at de HAR moms at afregne.

Det er også - og navnlig - en måde at få erhvervslivet ud af banksvinenes klør.

Om man vil sænke kapitalbufferen for bankerne? Jeg tvivler.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Sammenligning med HIV og AIDS

Indlæg af Thomas Fre Mar 13, 2020 7:27 pm

Sammenligningen er tilladelig på nogle områder:


  • Der fantes ikke nogen behandling.
  • Der var - reelt - ikke nogen epidimiologiske tiltag: De blev undladt, fordi bøssesvinene ikke ville registreres.


Den halter på andre:


  1. AIDS forløb faktisk 100% fatalt.
  2. Det drejede sig om forholdsvis unge.
  3. Det tog lang tid at finde en behandling/vaccine.
  4. Behandlingen, der var palliativ - faktisk var den et spørgsmål om at forhale døden og gøre den så lidt ubehagelig som mulig.


Problemet var, at Indenrigs-/sundhedsministeren var Torben Lund (det gennemført kriminelle og afskyelige bøssesvin) og han ville ikke "stigmatiseres".
Dertil kom, at man havde et bøssesvin til Michael von Magnus og hans gnubber kælling Lone de Neergaard på ret centrale poster i sundhedsstyrelsen og de undergravede Palle Juul-Jensen, der var medicinaldirektør - til de grader at medicinaldirektøren var nødt til personligt at foretage sagsbehandlingen, som han ellers havde personale til - men man kunne ikke stole på de perverse dyr.

Det er rigtigt, at det er en middelalderlig måde at bekæmpe epidemier på; men i første omgang er det det, man har. Det hjalp så ikke, at HIV muterede sindssygt, så lige så snart, man havde fundet noget, der hjalp lidt, så kom der en stamme, der kunne overleve det.
Metoden man bekæmper noget sådant er med en kombinationsterapi, hvor man bruger flere medicamenter, der har hver sin virkningsmekanisme - samtidigt. Det var det, der til sidst fik bugt med tuberkulosen.
Det var en ikke ringe præstation, fordi mycobakterier er særdeles avancerede organismer med adskillige forsvarsmekanismer - at kalde Tulletåben for en bakteriehjerne er faktisk en fornærmelse mod tuberkulosen - de bakterier er langt mere avancerede og intelligente.

Der er ingen tvivl om, at Torben Lund VIDSTE, hvad han gjorde - eller rettere: Aktivt forhindrede blev gjort. Torben Lund har slået mennesker ihjel på en rædselsfuld måde.
At min forbindelse til skadedyret så var på det administrative/økonomiske område er noget andet: Naturligvis var svinet også momssvindler, bedrager og underslæber. Ingen form for kriminalitet er formentlig uprøvet af det dyr. Pervers på alle leder og kanter.

At han og Pia Gellerup (grim og ulækker gnubber), så dolkede fagbevægelsen i ryggen så socialdemokratiet og fagbevægelsen ikke kunne være i stue sammen. Det er bogstavelig talt sandt: De var begge udpeget af socialdemokratiet til at sidde i LO's ledelse - hvilket gjorde, at LO undlod at fortælle dem, hvor og hvornår deres møder blev holdt. Men det er jo en sag mellem socialdemokraterne og fagbevægelsen.

Torben Lund udmærker sig så ved at have fået en medalje for at være et stort røvhul - og formentlig trækkerdreng og ruffer for Prins Henrik.

Det forklarer en del omkring hysteriet omkring Corona-virus. Ikke, at jeg er uenig i de tiltag man har gennemført; men min mistanker er, at Corona-virus blot er et påskud til at undgå sammenstimlen, hvor man har rimelige oplysninger om planlagte terrorangreb. Som indavlskonsulent Pernille Skipper ser ud, så er hun klar over, at hun vil være mål for et attentat fra en konkurrerende kriminel organisation. Om den lille perverse so bliver sprættet op, det kan altså ikke afficere resten af befolkningen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Lukkede grænser.

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 6:14 am

Reelt har det ikke ret meget med virus at gøre.

Det har kun i begrænset omfang noget med virus at gøre.

Mit gæt er, at nu skal der slås til mod terrorister!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Jeg så, at Trump øger USA's strategiske lagerbeholdning af olie.

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 3:27 pm

Det er også det helt rigtige at gøre: Købe ind når prisen er i bund.
Jeg håber og formoder også, at man gør noget tilsvarende i Danmark, Norge, Island og Canada.

Man kan kalde det hamstring - tjoo.... jeg selv har købt ind af mørbrad på tilbud i det lokale supermarked.

Hvorfor kalde det hamstring: Jeg synes begrebet: Offensiv lagerstyring er et bedre udtryk?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Første danske dødsfald af corona.

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 8:47 pm

Et andet tilfælde er død med corona.

Men det er lige efter bogen! Begge over 80 år til dels med andre sygdomme/svækkelser.

  • Det vil give en forøget dødelighed ifht. tidligere tider - af den enkle grund: Der er flere ældre og syge, der tidligere ville have været døde af noget andet.
  • Det betyder også, at det ikke bliver specielt alvorligt - desværre kan vi næppe håbe på forøget dødelighed specielt blandt veganere, skolelærere og miljøfimsere - den almene sundhedstilstand er jo nogenlunde.
  • Det typiske forløb er tilsyneladende så mildt, at smittede ikke aner, at de er smittede.
  • De forholdsregler, man tager i USA er endnu mere hysteriske: Det er naturligt, fordi deres civilforsvar er en katastrofe - ikke at vores er noget at prale af; men....
  • At Danmark er forholdsvis hårdt ramt skyldes en forholdsvis gammel befolkning og at man rent faktisk undersøger, hvem, der er syge.


Jeg spekulerer på, hvordan jeg kan bruge den almene forvirring til at få bygget nogle flere Absalon/Huitfeldt-klasser, der er jo klart brug for de felthospitaler.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Grænselukning unødvendig?

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 10:10 pm

Hmmm....

Jeg tror her, at Statsministeren bruger virus'en (fint, det havde jeg også gjort). Man må have efterretninger om et muligt terrorangreb???
En af de oplysninger, som man ikke føler nogen overvældende trang til at dele med terroristerne i SF/Enhedslisten.

Direktøren for Lockheed definerede engang:

Noa udviste ledelse, da han byggede arken; men adminstration, da han henholdt elefanterne i uvidenhed om, hvad kaninerne foretog sig.

Der er et eller andet opgør på vej med de nazistiske terrorister og skolelærere. Skolerne lukkes jo også til efter påske. Det sidste tyder på at man har vredet armen rundt på de modbydelige skolelærere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Døden skal jo have en årsag?

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 10:47 pm

Der har altid været en overdødelighed blandt ældre i foråret.

At man kalder det corona er blot marketing.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Justitsministeren....

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 11:15 pm

Thomas skrev:Der har altid været en overdødelighed blandt ældre i foråret.

At man kalder det corona er blot marketing.

Derfor har vi brug for politikere: Til at hælde vand ud af ørerne.

Selvfølgelig vil han da ikke fortælle, hvis han ved, at der er planlagt terrorangreb, som man er i færd med at forebygge.

Tilsvarende tror jeg - og det er en tro - at forsvaret er i forhøjet beredskab? Hvis nu Putin skulle få en dum idé?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Venstre er med på vognen.

Indlæg af Thomas Lør Mar 14, 2020 11:52 pm

Thomas skrev:
Thomas skrev:Der har altid været en overdødelighed blandt ældre i foråret.

At man kalder det corona er blot marketing.

Derfor har vi brug for politikere: Til at hælde vand ud af ørerne.

Selvfølgelig vil han da ikke fortælle, hvis han ved, at der er planlagt terrorangreb, som man er i færd med at forebygge.

Tilsvarende tror jeg - og det er en tro - at forsvaret er i forhøjet beredskab? Hvis nu Putin skulle få en dum idé?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty De baltiske lande:

Indlæg af Thomas Søn Mar 15, 2020 2:38 am

Thomas skrev:
Thomas skrev:
Thomas skrev:Der har altid været en overdødelighed blandt ældre i foråret.

At man kalder det corona er blot marketing.

Derfor har vi brug for politikere: Til at hælde vand ud af ørerne.

Selvfølgelig vil han da ikke fortælle, hvis han ved, at der er planlagt terrorangreb, som man er i færd med at forebygge.

Tilsvarende tror jeg - og det er en tro - at forsvaret er i forhøjet beredskab? Hvis nu Putin skulle få en dum idé?

Tilsvarende Corona forholdsregler.

Det er helt tydeligt koordineret med Danmark - også hvilken dækhistorie, der skal fortælles - og hvem man ikke har lyst til at fortælle noget.

Det er - om ikke andet - en indikator på et forhøjet forsvarsberedskab. Når man så betænker, hvad den sikkerhedspolitiske hovedbekymring består i.

En anden ting er: Corona lader åbenbart ikke til at påvirke våbenføre i nævneværdig grad.

Det er nok Nordea, der er ved at gå i knæ også!
Typisk er det den samme plan, som "tilbydes" i alle lande.

Sverrig er underligt; men ikke overraskende - udenfor.

Karakteristisk nok aflyses flyafgange, så man har flykapacitet - muligheden er der i hvert fald.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Indtil videre virker nedlukningen:

Indlæg af Thomas Søn Mar 15, 2020 6:11 pm

Dem, der bliver smittet - ja, dem er det komplet ligegyldigt med.

I Kina var 12 pct. af dem, der var smittet med coronavirus, over 70 år. I Danmark er tallet 1,8 pct. Det viser, at smitten først nu er begyndt at sprede sig.

Det er sådan, at en overdødelighed for ældre næppe kan påvises. Dem under 70 år: Det er lige meget med dem, fordi de er ikke alvorligt syge.

Hvis vi holder os til de 3 måneder, som jeg skønner (på de foreliggende oplysninger), at vi er fra at have en virkningsfuld vaccine, så skal det nok gå. Man vil om 3 måneder have vaccine, så man kan vaccinere de sårbare grupper - resten er det ligegyldigt med om de får influenza'en eller ej.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Alt det her med Corona - virus!

Indlæg af Thomas Man Mar 16, 2020 7:33 pm

Jeg må sige: Jeg begynder at tro, at det hele blot er en civilforsvarsøvelse!
En i sig selv harmløs infektion lader man brede sig under stor opmærksomhed - for at se hvilke steder det knirker. For at sige det rent ud: Vi har ikke haft en øvelse på et seriøst plan i 50 år!

Det skal jo ikke være sådan at nogen kommer til skade; men vi har panikelementerne: Hamstring, hvilket er totalt ligegyldigt, når bare lagrene - uden problemer - kan fyldes igen. En ting, jeg ikke fatter en brik af er: Hamstring af lokumsruller; men IKKE kattemad.

Det er bare omfanget af øvelsen, jeg undrer mig over!

Jeg kommer mig ikke over fornemmelsen af, at vi er figuranter i en øvelse.

Det er så også fint nok, at man afprøver systemerne - vi har jo før set hvor galt det går, når de elementære forholdsregler ikke kan tages.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Kuren mod Corona fundet?

Indlæg af Thomas Man Mar 16, 2020 8:12 pm

Corona er i så tilfælde bare en attrap.

Det minder mig om den gamle vittighed om sergeanten, det siger til de menige: "Til denne øvelse skal I forestille Jer, et slagskib ude på vejen: Hvad vil I gøre?"
En af de mere begavede menige sagde: "Jeg vil sænke den med en atombombe!"
Sergeanten fråder: "Hvor i hele hule HELVEDE vil Du få atombomben fra?"
Den menige: "Nemt nok, jeg går bare op på depotet, hvor Du åbenbart fandt slagskibet!"

Med attrap mener jeg noget, der skal simulere noget alvorligt; men som ikke er det! Sagt på en anden måde: Man bruger ikke noget, som for alvor slår folk ihjel.

Der er jo ikke noget, der tyder på, at Putin IKKE kan eller vil starte en krig, hvis/når han bliver trængt op i en krog. Den adfærd har vi gennem tiderne set alt, alt for mange eksempler på. Derfor er det sund fornuft, at man prøver om de planer man har i skuffen nu trænger til en revision.

Helt typisk er transportministeren i gang med at forhandle med fagforeningerne om dispensation af overenskomsterne i situationen. Under "oliekrisen" i sin tid (de lidt ældre af os husker de bilfrie søndage mm), så var en af de ting, der skulle rettes, sådan at man ikke går i strejke, fordi kommunisterne fandt det en udmærket anledning til at tilføje samfundet skade.

Lukningen af grænserne er helt basal, når man véd at de psykopatiske mordere i SF/Enhedslisten er på vej tilbage! De såkaldte Spaniens-frivillige var jo bare kommunistiske mordere. Der ér altså ikke noget i vejen med at lære af erfaringerne - det er det, som skolelærerne (modbydelige terrorister) i SF/Enhedslisten IKKE gør.
Læg også mærke til, at man har "onduleret" indavlskonsulent Pernille Skipper. Man har gjort hende klart, at samarbejde er hendes chance for at slippe nogenlunde uskadt. Hun roder helt klart med kræfter, hun ikke kan overskue.

Det med at man nu har "fundet" en kur tyder på, at man nu er nået til det punkt i øvelsesplanen, hvor øvelsesledelsen afblæser den del af øvelsen:

De to former for medicin er henholdsvis en gængs anti-HIV-medicin og en malariamedicin.

Anti-HIV-medicinen bliver typisk solgt under navnet Kaletra og er godkendt i USA, Europa og Australien, skriver Daily Mail.

Kaletra bevirker, at en virus ikke kan bruge et af kroppens enzymer - protease-enzymet - til at formere sig, og det er givetvis årsagen til, at Kaletra kan være virksom mod coronavirus.

Malariamedicinen er Klorokin, som er så gammelkendt, at malariamyg i visse områder er blevet immune over for medicinen. Klorokin virker ved at ødelægge parasitter, som ellers ville vokse i de røde blodceller.

Typisk er der tale om en kombinationsterapi. Virker den ene ikke, så skal den anden nok. Det var jo læren af AIDS epidemien, som tidl. minister Torben Lund saboterede håndteringen af, fordi han var det ulækre bøssesvin og trækkerdreng, han er.
Sagen er, at der er tale om attrapper, der ikke virker på noget videre; men heller ikke skader: Farmakopeerne fulde af godkendte substanser, som man ikke bruger mere - fordi de ikke virker på noget som helst.
Man skal nok udlevere dem; men i så ubetydelige doser, at folk ikke bliver syge af medicinen: Det er i almindelighed bare et spørgsmål om at gå langt nok ned i dosis.
Det tyder på en simulering af en løsning på et simuleret problem.

Mette Hjermind Dencker (DF) blev sendt i hjemmekarantæne med symptomer på coronavirus.

Helt typisk vil man øvelsesmæssigt isolere dem med "udpræget knald i låget", så de ikke går i vejen under øvelsen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Politiet splitter kriminelle forsamlinger.

Indlæg af Thomas Tors Mar 19, 2020 8:02 pm

På Christiania og Amager Strand.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Eksaminer kan udskydess

Indlæg af Thomas Tors Mar 19, 2020 8:08 pm

Skolelærere fratages et magtmiddel.

Det kan da kun glæde, at disse modbydelige skolelærere bare kan gå hjem og vugge!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Snobber sætter lighedstegn mellem social rang og menneskeværd

Indlæg af klogeaage 35 Fre Mar 20, 2020 11:37 am

Man aner hvem der rejser meget og har social gennemslagskraft til at blive tjekket for virus!!! Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Sv: Coronavirus i selvsving ?

Indlæg af Thomas Lør Mar 21, 2020 5:42 am

klogeaage 35 skrev:Man aner hvem der rejser meget og har social gennemslagskraft til at blive tjekket for virus!!! Razz

Tjaaa... det kunne jo være grunden til, at man lukker dem ned. Det er folk, der ikke skal rejse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Klorokin

Indlæg af Thomas Lør Mar 21, 2020 10:58 am

Midlet er oldgammelt.

Problemet med præparatet er, at det ikke er registreret på den indikation. Men alt arbejdet omkring bivirkninger osv. har været kendt i mange herrens år.

Spørgsmålet er om det virker? Jo... det skal det såmænd nok; men ikke særlig godt! Sagen er bare at en behandling med lav effektivitet, der virker nu har sin berettigelse inden de store kanoner kommer i stilling. Kan man bare behandle 50% af de svagere tilfælde med noget, som i hvert fald ikke skader, så vinder man tid til at bekæmpe de sværere tilfælde.

Jeg har før skrevet, at vi taler om, at der er tale om en civilforsvars øvelse - og det fastholder jeg - fordi forkølelse er i sig selv forholdsvis harmløs. Dvs. fejl og mangler i procedurer? Tja... det sker der ikke så meget ved. Det vil ikke begrænse antallet af dødsfald, fordi de døende har i forvejen rigeligt til at slå dem ihjel.

Nu er det også sådan, at der har været meget hysteri omkring antibiotika (der IKKE virker på virus). Hvad gør man ved resistens mod f.eks. penicillin?
Her skal man være opmærksom på, at man står ikke helt på bar bund! Dels er der de gammeldags sulfapræparater, som ikke virker specielt godt som udgangspunkt; men i det tilfælde, at de nyere ikke virker, så er det usandsynligt, at bakteriestammer skulle være resistente mod sulfapræparater idet det er 70 år siden man har brugt dem i videre omfang. Dernæst er der præparater, der - som bivirkning har antibiotisk virkning: Her tænker jeg på klorpromazin, som er et psykofarmakon (anvendes mod skizofreni) - det er faktisk et udmærket antibiotikum.

Vi skal også se i øjnene, at bivirkningerne kan være til at overskue, hvis man kan anvende dem i tilstrækkeligt små doser. Det er som med "hjertemagnyl" mod blodpropper; men dosis er så lav, at de ikke virker mod hovedpine.

Men hvis der kommer det ud af denne corona-farce, at man gør sig disse muligheder klar, så er meget vundet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Jeg er ved at være træt af Corona's Hollywood drejebog.

Indlæg af Thomas Søn Mar 22, 2020 3:56 pm

Vor Herre bevar's.

  1. "Forsøg" med 10.000 doser klorokinin på en befolkning på 20.000 mio. Det er nok så meget et stof, som man har på lager.
  2. At klorokinin, der har været anvendt mod plasmodium (malaria) parasitten skulle have en effekt på en virus? Nok er jeg ikke læge; meeeen jeg tror, min hjemmekur med gin og tonic er nok så effektiv - der er nemlig også kinin i tonic, hvilket er det, der giver den bitre smag. Man hældte oprindeligt gin i tonic for at få skidtet til at glide ned. Terapien er nok lige så effektiv som at uddele hugget sukker ved offentlige foranstaltninger - har det en effekt, så er det ren placebo - og ja, placebo virker rent faktisk - ikke godt; men der er en positiv terapeutisk effekt.
    Det skal i hvert fald ikke afholde mig fra at prøve at tage det profyllaktisk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Coronavirus i selvsving ? Empty Sv: Coronavirus i selvsving ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum