Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Leopard 2A7

Go down

Leopard 2A7 Empty Leopard 2A7

Indlæg af Thomas Tors Okt 31, 2019 11:11 pm

2½ mia. indtil 2035.

100 mio. om året er småpenge. Det basale er jo i orden.

Jeg har også meget svært ved at se, at Russerne skulle komme op med noget markant bedre de næste 15 år. Der er en masse praleri og vilde postulater; men.... Viel Geschrei und wenig Wolle.

Det tal, der interesserer mig er 54 stk.
Det giver en panserbataljon á 30 - så er der 24 tilbage, hvilket vil sige 2 panserkompagnier plus en uddannelsesdeling på 4.

Det er så en interessant udvidelse.

Men et andet hovedpunkt er: Dette er kørt igennem på et aktstykke! Beløbet er sådan set i orden: Snoldede 60 mio. i en eller anden omdisponering - helt efter bogen.
Det, der måske er usædvanligt er, at eventuelle landsforrædere i forsvarsudvalget ikke har tid til at meddele russerne noget eller sabotere med indsigelser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Leopard 2A7 Empty På øvelse i Norge.

Indlæg af Thomas Lør Apr 24, 2021 8:53 pm

De er ved at dø af grin over propagandaen.

Det flade danske grin burde være omfattet af Geneve-konventionen; men er det ikke!

  1. Jeg mener så, at til de politiopgaver kunne man have taget Hjemmeværnsfolk.
  2. Jeg mener stadig, at man burde have beholdt en 50 Leopard 1: Det er jo ikke nogen dårlig kampvogn! Der er jo masser af opgaver, hvor en Leo 1 ikke alene er rigelig; men overvældende.
  3. Man kunne normere et ingeniør kompagni med en deling Leopard 1 kampvogne. Deres speciale er jo alligevel at rode med noget gammelt skrammel.

Det véd jeg så ikke om man gør. Muligheden forekommer fjern; men består: Der er andre end mig, der lejlighedsvis kan tænke - sjældne lejligheder - indrømmet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Leopard 2A7 Empty FRA Portugal og Spanien

Indlæg af Thomas Ons Maj 03, 2023 2:30 am

Blandt andet.

Der er med de tyske Leopard 2 tale om to eskadroner og man sender dem ikke ind mod fjenden uden infanteri.

Men læg mærke til skibet, der er tale om et DFDS skib fra Ark-projektet. Det er et fælles Dansk/Tysk projekt (læg mærke til navnet: "Germania"). Det har været en god pengeanbringelse for pensionisterne, fordi de skibe har været i bare boat charter og ellers været oplagt med en tilsynsførende besætning. Driftsomkostningerne på et sådan oplæg er temmelig præcist 1-2% af driftsomkostningerne ved en fuldtids sejlende færge.

Hvorfor har man valgt den løsning:

  1. Spanien bruger en anden sporvidde end resten af Europa.
  2. Man slipper for at skulle gennem franske, tyske og polske jernbaner - det kan man lige så godt opgive med det samme.
  3. Det tager ikke længere tid at sejle dem med færge end at køre dem gennem Europa. De skal nok bare til Danzig.
  4. Først skal de dog skydes ind og klarmeldes. Så de skal nok en tur om ad Oksbøl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Leopard 2A7 Empty Sv: Leopard 2A7

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum