Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jakob Ellemann

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Jakob Ellemann Empty Jakob Ellemann

Indlæg af Thomas Man Sep 09, 2019 2:17 am

Løkkes forslag om SV-regering var »det rigtige«

Jeg tror det er rigtigt set af Jakob Ellemann!

Venstre regeringerne har været hindret i at føre Venstres politik - hindret af alle mulige illegitime særinteresser. Tilsvarende vil Socialdemokratiet være hindret af ekstremisterne og skadedyrene på den anden fløj. Lars Løkke afprøver så Mette Frederiksen med at foreslå en SV-regering, hvilket naturligvis gør det ækle lille banksvin til Kristian Jensen edder tosset - ud fra en betragtning om, at så bliver der med sikkerhed ikke noget til ham.

Det man overser er: Lars Løkke er gået på kompromis med DF et alia, netop for at bekæmpe banksvinene, der udgør en langt større fare for samfundet end et par gennemkorrupte landsbytosser.

Problemet er, at Mette Frederiksen ser ud til, at ville forsøge, at regere på SF/Enhedslistens præmisser. Nazisterne/kommunisterne er fuldt så kriminelle som banksvinene; men bare på en anden måde. Man har bare ikke den luksus at kunne lukke det ene øje (det være sig det højre eller venstre) og lade den ene kategori gå fri; men ikke den anden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Kristian Jensens kriminalitet

Indlæg af Thomas Tors Sep 26, 2019 8:59 pm

var så alvorlig!

"Fri fugl"? Skyllet ud i lokummet!

Det er så fornuftigt nok, at Lars Løkke kommer i Udenrigspolitisk Nævn - som man ikke må referere fra. Nu har Lars Løkke så også viden om de fleste - og hvad, der er blevet sagt.

Karsten Lauritzen forsvarsordfører er måske ikke noget dårligt bud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Smart træk fra Jakob Ellemann

Indlæg af Thomas Fre Nov 29, 2019 1:07 pm

De konservative har glædet ham ved at  takke nej til invitationen.

Nu står Venstre jo helt frit, så alle kan se det! Selv Mette Frederiksen. Og der er stadig S/V flertal.
Banksvinet Tulletåben forsøgte ellers at køre frem med noget fremmedhad - meget lidt overbevisende - og nu falder hammeren (den første af dem) over Nordea.

Hvordan kan det være, at det overvejende sandsynligt er Nordea? Den svenske krone står stærkt, så fristelsen blandt bakteriehjerner er at købe danske statsobligationer og spekulere i valutagevinsten.
De skal nok falde for den her den 4/12. Vent og se.

Med negative renter til landbruget og stigende svinepriser, så skal det såmænd nok gå.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty I kan rende mig noget så grusomt!

Indlæg af Thomas Ons Dec 25, 2019 11:08 pm

Det er hvad, Jakob Ellemann siger (løst oversat).

»Andre vil gerne gøre sig til herre over, hvad Venstre mener. Det skal de lade være med,« siger Jakob Ellemann-Jensen.


Han fastholder, at Venstre med ham ved roret står fast på Lars Løkke Rasmussens (V) velfærdsløfte, skattestoppet, men ikke skattelettelser og en »fast og fair udlændingepolitik«.

Dermed siger han også til Mette Frederiksen: Du har et flertal - brug det dog!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Det er ret morsomt,

Indlæg af Thomas Fre Dec 27, 2019 8:58 am

at være tilskuer til Ellemanns  hælden DF og Konservative ned ad brættet.

Det er bare svært at se at en griseavler i Jylland har noget til fælles med en offentlig flextumpe i Nordsjælland. Der er nemlig ikke noget "fællesskab".

Man skal tage i betragtning, hvor den syngende lussing egentlig falder:

Det er på følgende bankers lydige og villige instrumenter:


  1. Danske Bank og Konservative, hvor hovedparten af pensionsformuerne findes er Rudersdal og Gentofte kommuner, hvor Konservative med nød og næppe hænger fast endnu.
  2. Nordea og Dansk Folkeparti - for Tulletåben er indvandrere udelukkende et påskud for at få mandater til at hævde Nordea's kriminalitet. Det er så hovedsagligt i Sønderjylland at Dansk Folkeparti står stærkt. Her er det landbrugslånene, der brænder i foret.
  3. Nykredit og Liberal Alliance. Nykredits obligationer er usælgelige, da de ikke har pensionsordninger, at stjæle pengene fra.


Læg mærke til, at Ellemann er valgt i Århus, som hans far også var.
Venstre er da ligeglade med flextumperne og bankernes mulighed for at overleve. Bankerne skal nemlig ikke overleve: De skal afvikles.

Vi ser jo, hvordan pensionerne bliver beskattet, når bankerne svindler ejendomsværdier mm. op. Den idioti med at spare op til pension med skattefradrag og samtidig sidde i bundløs gæld: Den går IKKE!
Dels bliver "afkast" på pensioner beskattet, dels kan flextumpernes "opsparing" ikke anbringes i noget, så statsobligationer til -3/4% udhuler systematisk pensionsopsparingen, når banksvinene prøver at holde indtjeningen oppe med valutaspekulation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Jakob Ellemann ikke i koalition med Socialdemokratiet

Indlæg af Thomas Ons Feb 26, 2020 1:45 pm

Eller er han?

Flere topfolk i Socialdemokratiet var nævnt i mailen.

»Der er nogle mennesker i det forhandlingslokale lige nu, der skal skiftes ud. Hvem det er, den tager jeg med regeringen. Det bliver et forhandlingslokale, der kun består af politikere,« sagde Venstre-formanden tirsdag.

Sagen er jo den, at Ellemann vil have fjernet nogle "socialdemokratiske" ministre. Sagt med andre ord, så vil han ind og bestemme ministerholdet. Det plejer kun at være koalitionspartnere, der kan køre det løb, at man direkte kan nedlægge veto mod personer på ministerposter.

Der er så tale om Nikolai Wammen og Astrid Krag, der begge har betænkt deres personlige valgkredse lidt vel rigeligt i reformen.
Det er jo ikke fordi Jakob Ellemann ikke mener, at Nordsjælland og København ikke skal have en syngende lussing. Det skal de da, de områder er jo kemisk renset for venstrefolk. Det skal da være sådan, at den reform også skal skade SF/Enhedslisten - maksimalt.

Et merprovenu som følge af skatteforhøjelser i Århus, København og Nordsjælland skal da bruges til skattenedsættelser andre steder: Et eksempel kunne være bil og energiafgifter. Det vil jo ikke hjælpe flextumperne - enten har de bil i forvejen eller også kan de ikke parkere den noget sted.
Der er så det lille problem med bilafgifterne: Nedsætter man registreringsafgiften, så vil skatteprovenu STIGE, fordi afgiften på biler er så høj, at den er direkte forbrugs og importbegrænsende.
Sandheden er, at vi har en hamrende uhensigtmæssig afgiftsstruktur. En afgiftsstruktur, der direkte generer gode socialdemokratiske vælgere og kun lefler for flextumper og kommunister.
Der, hvor problemet ligger: Der er en overhængende deflation: Dels er energipriserne alt for høje, dels vil devaluering af NOK og SEK betyde billigere import og dermed lavere omkostninger for erhvervslivet og forbrugerne.
Lønmodtagerne vil holde igen, fordi fagbevægelsen fatter udmærket, at det afgørende er ikke hvor meget, man har efter skat; men hvor meget man får for pengene.

Samtidig lægger ingen mærke til, at NOK og SEK er raslet ned det sidste 1½ år - det samtidig med, at renten faktisk er faldet ifht. Norge og Sverrig med 1-1½% - det er faktisk meget under hensyntagen til det meget lave renteniveau og den ret så sløve produktivitetsstigning.

Faktisk burde det være omvendt. Når renten (relativt set) bliver sat ned, så skulle valutaen stige - det gør den bare ikke. Javel, der er transitoriske stigninger; men som vi kan aflæse på kursgraferne, så holde de en måned eller to.

Reelt set betyder eksporten til Norge og Sverrig så lidt - specielt med det massive eksportoverskud, som Danmark har.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty De radikale truer

Indlæg af Thomas Ons Feb 26, 2020 9:29 pm

med at vælte regeringen.

Jeg mener stadig, at V og S har flertal til sammen. Men jo: De radikale gør Ellemanns opgave lettere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Ellemanns krav.

Indlæg af Thomas Fre Feb 28, 2020 1:11 am

Der er tilsyneladende 2:


  • Ingen kommunister. Det er naturligt nok - skolelærere og andre skadedyr skal væk - helt væk.
  • Ingen penge til bestikkelse af kommunister og andre kriminelle.


Man er sådan set enige om, hvem, der skal betale - ikke noget dér. Problemet er, at de penge skal ikke bruges på terroristiske kommunister.

Sagen er, at Ellemann ikke hverken kan eller vil forhandle med kommunister - det fører ingen steder hen.

Jeg tror, at han kommer igennem med det. Bl.a. fordi Mette Frederiksen har ikke officielt sagt noget.

Problemet for mig er: Hvad har Ellemann fortalt Frederiksen om forrædere i Socialdemokratiets egne rækker? Ellemann véd helt klar noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Vil Mette Frederiksen klappe kage?

Indlæg af Thomas Fre Feb 28, 2020 10:58 am

Thomas skrev:Der er tilsyneladende 2:


  • Ingen kommunister. Det er naturligt nok - skolelærere og andre skadedyr skal væk - helt væk.
  • Ingen penge til bestikkelse af kommunister og andre kriminelle.


Man er sådan set enige om, hvem, der skal betale - ikke noget dér. Problemet er, at de penge skal ikke bruges på terroristiske kommunister.

Sagen er, at Ellemann ikke hverken kan eller vil forhandle med kommunister - det fører ingen steder hen.

Jeg tror, at han kommer igennem med det. Bl.a. fordi Mette Frederiksen har ikke officielt sagt noget.

Problemet for mig er: Hvad har Ellemann fortalt Frederiksen om forrædere i Socialdemokratiets egne rækker? Ellemann véd helt klar noget.

Hmmm.... jeg tror det!

Nu ved jeg ikke, hvad Jakob Ellemann har på Wammen og Astrid Krag; men det er formentlig veldokumenteret. Nu er det ikke noget, man meddeler ved en pressekonference. Det kommer som en antydning under den fortrolige samtale. Det vil være noget, som hverken Wammen eller Krag har fundet relevant at oplyse Mette Frederiksen om - for nu at sige det pænt.

Hvorfor tror jeg, at Mette Frederiksen vil tage affære - gerne rimelig diskret - i egne rækker?
Jo, fordi det har hun gjort før. Det ulækre og kriminelle bøssesvin til tidl. minister Torben Lund forsøgte jo at føre sig frem - igen - efter, at Helle Thorning var blevet væltet. Det var bare en email til Mettepigen om Torben Lunds momssvig i Landsforeningen Ungbo - for mange år siden. Torben Lund holdt så sin kæft. Ja, jeg fortalte ham på Facebook, at jeg troede, at han havde forstået, at han skulle tie stille - HELT stille - altid.

Det holdt bøssesvinet så - ja, indtil Prins Henrik døde - her skrev den kongelige trækkerdreng en plat anprisning af afdøde. Det idioten ikke fattede var: Han havde dermed bekræftet, at han fik sin medalje fordi han er et stort og perverst røvhul - i bogstaveligste forstand. Hvis svinet skulle tro, at hans ulækre personlighed er glemt på noget tidspunkt - så kunne det jo være, at endnu mere om skadedyrets "uheldige" færden kom frem.

At Torben Lund har gjort et stort nummer ud af, at det er så synd, så synd for ham, fordi han er et bøssedyr:
Det er det, man kalder en afblokering: Dvs. man kaster et sikkert stik for IKKE at komme ind, da makker har en lang farve, hvor modstanderen er renonce.
Mere direkte i dette tilfælde: Man indrømmer - og blæser noget op - som låser modstanderen fra at bruge noget mod en: F.eks. en ulækker og pervers personlighed, som man skal have medlidenhed med.
Problemet med en afblokering er, at den nok låser modstanderen på det område; men den bliver kun brugt for at skjule noget, der er meget værre.

Pia Kjærsgaard forsøgte en afblokering ved at medgive, at hendes broder er notorisk psykopat. Problemet var bare, at Nordea havde noget helt andet på hende, hvorfor banksvinet - Tulletåben - kunne vælte hende. Pia Kjærsgaard var så nødt til at lade som om Tulletåben var så nuttet.

Som udgangspunkt kan man godt gå ud fra, at administrative "fejl" i politik er bevidste lækager. Det kan ikke have været behageligt for Mette Frederiksen at skulle medgive fra Folketingets talerstol, at hun er blevet rodet ind i noget "griseri". Specielt ikke efter hendes arrogante fnisen i anledning af Lars Løkkes fremstrakte hånd (jeg omtalte dengang, det skete, at det var meget dumt af hende) - skal vi sige det sådan: Det er en flovmand af dimensioner, at hun lader sig misbruge af parti kammerater til at fremme kammeraternes helt private dagsorden og mere eller mindre direkte: Tegnebog.
Sådan noget glemmer man ikke.

Lad os nu se om vi ikke lander ganske fornuftigt: Dvs. Flextumperne i Nordsjælland, på Frederiksberg og i Århus kommer af med et par milliarder mere om året; men kommuner med kommunister - de får ikke en rød reje.
Lad os nu se? Jeg kan naturligvis ikke garantere, at det mager sig så vel; men .....
Tag ikke fejl: Torben Lund har bedraget fagbevægelsen for betydeligt millionbeløb - der er en grund til at fagbevægelsen ikke kan døje ham.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty En skolelærer forsøgte:

Indlæg af Thomas Fre Feb 28, 2020 7:27 pm

Går den, så går den.

Men når den lille "misforståelse" er ryddet af vejen, så er der ikke noget, der gør, at man ikke kan tale substans.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Tilbage i det ulækre fjæs

Indlæg af Thomas Ons Mar 04, 2020 1:15 am

På det afskyelige kriminelle bøssesvin til Søren Pape Poulsen.

Jeg tror ikke Mette Frederiksen skal være specielt nervøs for, at Ellemann ikke spiller ærligt spil. Ellemann foragter og væmmes ved bøsseskadedyret - lige så meget som hun gør.

Jeg tror faktisk, at Mette Frederiksen er blevet briefet om noget rigtigt ulækkert omkring Søren Pape. Hvad det er? Det er svært at vide: Med et så perverst svin er sortimentet formentlig både dybt og bredt. Læg mærke til, at hun omhyggeligt undlader at sige noget - hvilket ellers ikke ligner den næsvise finke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Jeg tænker på, at Søren Pape Poulsen

Indlæg af Thomas Tors Mar 05, 2020 1:11 pm

har haft et møde med Dirty Harry?

Det er rigtigt, at Jakob Ellemann rettede sin ordfører og sagde til Søren Pape Poulsen: At Venstre var altid parat til at diskutere indvandrerstramninger.

Hvor var det nu, at Papes "forlovede" kom fra - og hvad har den trækkerdreng bedrevet i nattelivet?

Det ville jo være så synd for Pape-svinet, hvis han måtte følge sin trækkerdreng ud af landet.

Det viser jo, at Pape er skolelærer - ikke alene er han pervers, han er også ubeskrivelig dum!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Berlingske har stadig ikke fattet noget.

Indlæg af Thomas Fre Mar 06, 2020 3:31 am

Ellemann drømmer ikke om at redde København.
Tværtimod! Han skal nok blive enig med Frederiksen om, at kommunisterne skal have: Ingenting!

At onde Dyhr vil have flere flygtninge? Jeg tvivler på, at Mette Frederiksen gider høre efter.
Hvis jeg ikke tager fejl, så går hun efter at knække skolelærerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Selvfølgelig må virksomhederne ikke ubetale udbytte.

Indlæg af Thomas Lør Apr 04, 2020 9:45 pm

Hele idéen er jo at holde pengene i virksomhederne for at at styrke egenkapitalen og undgå fremmedkapital.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Slå direktionen i Danske Bank ihjel!

Indlæg af Thomas Søn Apr 05, 2020 1:34 am

Tag banksvinene i Danske Bank og slå dem ihjel, så blodet sprøjter og de skriger i timevis - inden de kreperer og bliver smidt i affaldsforbrændingen.

Lad hele landet nyde, at det afskyelige bøssesvin til skolelæreren Søren Pape Poulsen får knust sit ulækre kadaver. Skolelærer og perverst bøssesvin, han er formentlig også barneskænder! Modbydelige dyr!

Lad det så være, fordi erhvervslivets organisationer synes, at det er en udmærket idé!

Jeg havde bare ikke troet, at de Konservative og Danske Bank kunne være så ubeskriveligt idiotiske - men jeg bliver til stadighed lamslået af den (desværre ikke enestående) stupiditet og hovenskab fra de sider.

Der er jo ikke nogen tvivl om, at Venstre fremsætter forslaget med koldt overlæg! Flextumperne skal da ikke leve! Venstre er jo komplet ligeglade med idioterne i Nordsjælland. Det er da en meget bedre idé, at erhvervslivet bliver selvfinansierende - staten hjælper jo virksomhederne med kredit på skatteindbetalingerne. Man skal da have virksomhederne til at betale deres bankfinansiering ud. Likviditet skal så bruges til at betale skat og moms. Det giver en meget bedre rente end den Danske Bank kan tilbyde.

Forbuddet mod udbyttebetaling vil ikke berøre mange virksomheder, så meget er der ikke i reelt overskud.
Danske Bank havde jo troet, at offensiven var rettet mod Nordea og Tulletåben, hvad den også er! Problemet er så bare, at Socialdemokratiet og Venstre kan gå og tygge tyggummi samtidig. Selvfølgelig har man ikke glemt Dansk Banksvin. Slet ikke når det viser sig ikke alene gratis men giver flere mandater, at smadre Tulletåben. I følge seneste meningsmåling, så går både Socialdemokratiet og Venstre frem med 2 mandater.

Venstre skal såmænd nok få deres politik igennem - specielt når Socialdemokratiet smadrer fjæset på SF/Enhedslisten. At stemmerne går fra Dansk Folkeparti til Socialdemokratiet - det er Venstre da parat til at leve med. Det undrer mig noget, at LA overhovedet gider have en mening - de befinder sig jo et pænt stykke under spærregrænsen, hvor også de Konservative hører hjemme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Der er et eller andet galt!

Indlæg af Thomas Man Apr 13, 2020 9:52 pm

Der er noget Mette Frederiksen ikke ønsker at meddele.

Hvad det er, véd jeg ikke.

Men det er bare en blokering et eller andet sted.

Jakob Ellemann har ret i, at der er noget, der ikke hænger sammen - og det har næppe nogen hujende fis med influenza at gøre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Bankernes små køtere på Christiansborg har så ondt af sig selv.

Indlæg af Thomas Søn Apr 26, 2020 2:49 am

Venstre fører nu engang Venstres politik - ikke Danske Banks.

Hovedpunktet er, at der er ikke noget overskud! Det er kun bankerne, der svindler med værdien af aktiverne.

  • Det, der sker nu er, at man hiver de gode kunder ud af kløerne på bankerne.
    Det vil i sig selv give en bedre rentabilitet. Dét er også meningen! Når Nationalbanken kan låne til negativ rente, så kan staten da godt låne ud til 0 rente.
  • Hele fidusen er, at virksomhederne skal betale deres gæld ud og konsolidere sig. Så kan bankerne få lov til at tygge på fallenterne.
  • Det at Danske Bank nu kræver højere betaling ved huskøb - det er præcis det, som Venstre vil: Nemlig have ejendomsværdierne NÉD!
  • Vi skal have flextumperne til at opsige deres pensionsordninger - betale deres skat og gæld.
  • De Konservative tror at Venstre vil føre de Konservatives politik - den politik, som de Konservative ikke kan finde ud af. Det er det, Danske Bank har ud af, at bestikke konservative politikere: Man får, hvad man betaler for! I dette tilfælde: Den ringest tænkelige kvalitet.
  • Venstre kan da ikke se nogen grund til, at Danske Bank og Nordea ikke afvikles. Det kan jeg - i al beskedenhed - heller ikke.
  • Man har fra Nationalbankens side - og lur mig - om man ikke fra Venstres vedkommende er gået udenom Tulletåben. Med de kreditter, man fra Nationalbankens side har fået i ECB og FED, så er hele cirkusset omkring valutaen reduceret ganske betydeligt. Det bliver også svært for Danske Bank og lave finansiering off-shore - Cayman Island - så vidt jeg husker.
  • Indavlskonsulent Pernille Skipper viser, at hun er på intellektuelt niveau med Dansk Folkeparti. Der er ikke nogen copy-right i politik.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty OPROP fra "Borgerlige"

Indlæg af Thomas Man Apr 27, 2020 4:40 am

Regningen skal betales.

Det skal den nok også blive: Flextumperne kommer til at opsige deres pensionsordninger og få beskattet den - inden den bruges på at betale af på gælden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Halvering af momsen.

Indlæg af Thomas Tors Maj 14, 2020 6:09 pm

Det er det rigtige at gøre.

Mon ikke han kommer igennem med det?

- Der er rigtig mange, der har mistet deres arbejde. Der er mange, der frygter at miste deres arbejde. Det her skal være med til at holde hånden under gode danske arbejdspladser, siger Jakob Ellemann-Jensen.

Den nye momssats bringer Danmark ned under EU's generelle minimumssats. Men Venstre vil gå efter at få dispensation i den ekstraordinære krisesituation.

Mon han læser med her på forum? Jeg tvivler - stærkt.


  • Der kommer jo et ordentligt skvulp når pensionsordningerne i bankerne afvikles.
  • Det vil også gøre sort arbejde mindre attraktivt.
  • Dette har Jakob Ellemann ikke læst det begavede svar på:
    Det er nemlig fjernet!
    Hele problemet omkring sommerhusudlejningen er jo, at de indtægter har platuglerne glemt at fortælle skattefar. Man kan som sådan ikke få erstatning for et tab man ikke har lidt! Hovsa! Sagen er jo nok også den, at selvom man har udlejet sit sommerhus og oplyst om det - så er det nok ikke ALLE udlejninger, der er blevet opgivet; mon ikke man klarer det uden momsfis, pjat og fis. Man ved jo f.eks. udmærket i Jylland hvad moms er; men det er så sandelig ikke noget man bruger.
    Hvis man ikke kan dokumentere, at man har lidt et tab, så kan man ikke få erstatning.
  • Det er så også det rette tidspunkt at gøre det på. Man udstrækker jo en kredit til erhvervslivet ved at give henstand med skat og momsbetalingerne - hvilket er rimeligt nok - og dermed har bankerne det færre at låne penge ud til. Det vil så give virksomhederne et større overskud hen ad vejen - det overskud skal så bruges til konsolidering, så konkurrenceevnen forbedres.......


De statsobligationer, de bliver sateme dyre!

Om det nu bliver en moms på 12½% eller lidt mere eller mindre, det er jo ikke afgørende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Danske Banks Las Olsen flextumpe og idiot.

Indlæg af Thomas Tors Maj 14, 2020 11:23 pm

Det væsentlige er Mette Frederiksens: Det er en mulighed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Moms-nedsættelse.

Indlæg af Thomas Lør Jun 13, 2020 5:14 pm

Hvorfor støder den på så stærk modstand? Ellemann har jo ret, at de begrundelser støder kun på modstand, fordi Skatteministeriet ikke vil!

Der er jo ikke nogen tvivl om, at Ellemann har vidst, at det ville støde på irrelevant modstand. Venstre har jo haft skatteministre før - og de er også stødt på embedsmandsmuren. Lad os sige det sådan: Skatteministeriet er bestemt ikke nogen velfungerende maskine.

Sagen er jo, at skattelettelserne til de højeste indkomster slet ikke har nogen effekt!

Ellemann ved udmærket, hvad han gør! Han synes bare, det er sjovt, at sætte Mette Frederiksen stolen for døren. Det skal nu nok blive gennemført. Der skal også nok blive fyret skolelærere. Det pudsige er, at Ellemann jo udmærket véd, at i Jylland, så er moms skam et bekendt begreb; men det er sandelig ikke noget, man bruger. Det véd Mette Frederiksen OGSÅ! (Hun er valgt i Nordjylland).

Nu drejer det sig om, at undgå, at der kommer et lønpres - det ved Mette Frederiksen OGSÅ!

Der skal nedsættes olie og vandafgifter - bilafgifterne skal sættes yderligere ned, så vi kan få nedlagt nogle af de tåbelige baner.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Hvad har Jakob Ellemann oppe i ærmet.

Indlæg af Thomas Lør Jun 13, 2020 9:08 pm

Thomas skrev:Hvorfor støder den på så stærk modstand? Ellemann har jo ret, at de begrundelser støder kun på modstand, fordi Skatteministeriet ikke vil!

Der er jo ikke nogen tvivl om, at Ellemann har vidst, at det ville støde på irrelevant modstand. Venstre har jo haft skatteministre før - og de er også stødt på embedsmandsmuren. Lad os sige det sådan: Skatteministeriet er bestemt ikke nogen velfungerende maskine.

Sagen er jo, at skattelettelserne til de højeste indkomster slet ikke har nogen effekt!

Ellemann ved udmærket, hvad han gør! Han synes bare, det er sjovt, at sætte Mette Frederiksen stolen for døren. Det skal nu nok blive gennemført. Der skal også nok blive fyret skolelærere. Det pudsige er, at Ellemann jo udmærket véd, at i Jylland, så er moms skam et bekendt begreb; men det er sandelig ikke noget, man bruger. Det véd Mette Frederiksen OGSÅ! (Hun er valgt i Nordjylland).

Nu drejer det sig om, at undgå, at der kommer et lønpres - det ved Mette Frederiksen OGSÅ!

Der skal nedsættes olie og vandafgifter - bilafgifterne skal sættes yderligere ned, så vi kan få nedlagt nogle af de tåbelige baner.

Hmm.... jeg spekulere. Der er kun én ting man kan være sikker på i politik: Tingene er ikke, hvad de giver sig ud for at være. Der må ligge noget bag en så klar udmelding - oven i købet en der giver mening. På den anden side vil han heller ikke komme med den udmelding, hvis den ikke var i Mette Frederiksens interesse.

Det kan godt være, at det lyder som forvirret tankespin; men det er fordi jeg er forvirret mht. hvad der egentlig foregår bag kulisserne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Blot for at illustrere at man skal tage forbehold

Indlæg af Thomas Ons Jun 17, 2020 9:32 am

for Thomas Larsen og Berlingske!

Jakob Ellemann er da ligeglad med Konservative, NB og LA - for slet ikke at tale om Dansk Folkeparti. Venstre repræsenterer de interesser, der har stemt på dem. Underligt nok! Selvfølgelig gider man ikke høre på banksvinene.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Ny særlig rådgiver til Ellemann

Indlæg af Thomas Tirs Jun 30, 2020 1:30 pm

Thomas skrev:for Thomas Larsen og Berlingske!

Jakob Ellemann er da ligeglad med Konservative, NB og LA - for slet ikke at tale om Dansk Folkeparti. Venstre repræsenterer de interesser, der har stemt på dem. Underligt nok! Selvfølgelig gider man ikke høre på banksvinene.

V-formandens nye rådgiver er Rasmus Bebe, som har arbejdet for partiet i mange år.

Ganske rigtigt: Ellemann vil skide "blå blok" i øjet - han vil føre den politik, som tjener hans vælgeres interesser!

Dårligt nyt for banksvin og flextumper.

Spørgsmålet er, hvilke af de små borgerlige partier, der forsvinder ved næste valg.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Jakob Ellemann er da LIGEGLAD

Indlæg af Thomas Tors Jul 02, 2020 2:04 pm

Hvad lars Løkke siger - nå ja!

Alle idioterne til banksvin og flextumper skal bare lukke arret.

Venstre gider da ikke gøre noget for dem, der ikke har stemt på dem!

Socialdemokraterne er i samme situation med SF/Enhedslisten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jakob Ellemann Empty Sv: Jakob Ellemann

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum