Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Feriepengene?

Go down

Feriepengene? Empty Feriepengene?

Indlæg af Thomas Man Jun 15, 2020 11:11 am

Skal vi gætte på, at de bliver brugt til at betale gæld?

En del af dem vil.

Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor NB, LA og til dels de Konservative har betænkeligheder: Modspørgsmål: Hvordan generer det bankerne?

Jeg kan se en faktor i november hvor der kommer ca. 50 mia. i forfald på statsobligationer og et nogenlunde tilsvarende beløb på skatkammerbeviser. Det kunne være årsagen til de "tekniske vanskeligheder". Det andet kan være udløbet af moms- og skattekreditterne.

Som jeg ser, så ligger der en rentesænkning og lurer. Ikke så meget p.gr.a. pres på kronen - det skal såmænd nok komme al den stund, at tilbageslaget vil ramme andre hårdere end Danmark.

Den anden ting er, at energien vil blive billigere. Nogle af energiafgifterne skal sænkes.

Det er så spekulation og rent gætværk:

Men, det er typisk, at Nationalbanken venter på, at finanspolitikken er kommet på plads, som det ser ud til p.t. - hvorefter hugget mod bankerne kommer.
Man skal ikke overse det ikke ubetydelige provenu som overkurs på statsobligationer giver.

Feriepengene? Title-mangler

Billedet af Tulletåben, der er sat uden for døren og leger med sin telefon (playstation) - og beder om instrukser fra sin bank - er meget symbolsk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Feriepengene? Empty Jakob Ellemann undrer sig

Indlæg af Thomas Man Jun 15, 2020 2:56 pm

Det gør jeg også.

Det eneste ting, jeg kan komme på er, at der ikke er moms på persontransport - undtagen naturligvis på privatbiler. Det vil undergrave "Transport-planen".

Men ellers kan jeg ikke se nogen rationel grund.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Feriepengene? Empty Nu har jeg brugt næsten ét helt minut

Indlæg af Thomas Man Jun 15, 2020 5:22 pm

Thomas skrev:Det gør jeg også.

Det eneste ting, jeg kan komme på er, at der ikke er moms på persontransport - undtagen naturligvis på privatbiler. Det vil undergrave "Transport-planen".

Men ellers kan jeg ikke se nogen rationel grund.

Overvejelse: Lad mig sige det sådan: Det er en straffeekspedition mod det ulækre bøssesvin til skolelæreren Søren Pape Poulsen. Hans bemærkning til kontanthjælpsmodtageren, at hun kunne jo bare lade være med ryge så meget - den skal hævnes. Tilsvarende kan man ikke sætte f.eks. bil- og benzinafgifter ned. Ikke så meget af hensyn til DSB; men fordi man ikke vil gavne hverken Nye Borgerlige eller Liberal Alliance. Det betyder så, at man imødekommer Enhedslisten; men det er en lav pris at betale.
Momsen er også en udmærket pengevaskemaskine - meget udbredt i narkohandlende kredse. Problemet med pizzaria'er er, at den omsætning, de har slet ikke kan dokumenteres! Told- og skat forsøgte engang at regne baglæns ud fra den mængde ost, der kom på pizza'en. Så vidt jeg ved kom man ingen vegne med det.
Fidusen er, at pizzaria - skal betale skat af et overskud. Derfor drejer det sig om, at banke omsætningen op, så der kommer et overskud, som så naturligvis beskattes. Dermed er narkopenge blevet vasket rene! Det var formentlig det kneb, som Preben Møller Hansen brugte på sin beværtning til at vaske de penge, han havde fået som bestikkelse af rederne på færgerederierne.

Noget der er så heftigt beskattet som cigaretter, det er principielt ligegyldigt om man forærer kontanthjælpsmodtagere dem eller ej. Besparelsen ved at nedsætte tobaksforbruget modsvares af et tilsvarende fald i skatteprovenu. Det var dermed en ualmindelig perfid bemærkning fra Søren Pape Poulsen; men hvad kan man ellers forvente fra et ulækkert bøssesvin og skolelærer - og voldtægtsforbryder?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Feriepengene? Empty Jeps, det var lige det, jeg troede.

Indlæg af Thomas Tirs Jun 16, 2020 1:01 am

Thomas skrev:
Thomas skrev:Det gør jeg også.

Det eneste ting, jeg kan komme på er, at der ikke er moms på persontransport - undtagen naturligvis på privatbiler. Det vil undergrave "Transport-planen".

Men ellers kan jeg ikke se nogen rationel grund.

Overvejelse: Lad mig sige det sådan: Det er en straffeekspedition mod det ulækre bøssesvin til skolelæreren Søren Pape Poulsen. Hans bemærkning til kontanthjælpsmodtageren, at hun kunne jo bare lade være med ryge så meget - den skal hævnes. Tilsvarende kan man ikke sætte f.eks. bil- og benzinafgifter ned. Ikke så meget af hensyn til DSB; men fordi man ikke vil gavne hverken Nye Borgerlige eller Liberal Alliance. Det betyder så, at man imødekommer Enhedslisten; men det er en lav pris at betale.
Momsen er også en udmærket pengevaskemaskine - meget udbredt i narkohandlende kredse. Problemet med pizzaria'er er, at den omsætning, de har slet ikke kan dokumenteres! Told- og skat forsøgte engang at regne baglæns ud fra den mængde ost, der kom på pizza'en. Så vidt jeg ved kom man ingen vegne med det.
Fidusen er, at pizzaria - skal betale skat af et overskud. Derfor drejer det sig om, at banke omsætningen op, så der kommer et overskud, som så naturligvis beskattes. Dermed er narkopenge blevet vasket rene! Det var formentlig det kneb, som Preben Møller Hansen brugte på sin beværtning til at vaske de penge, han havde fået som bestikkelse af rederne på færgerederierne.

Noget der er så heftigt beskattet som cigaretter, det er principielt ligegyldigt om man forærer kontanthjælpsmodtagere dem eller ej. Besparelsen ved at nedsætte tobaksforbruget modsvares af et tilsvarende fald i skatteprovenu. Det var dermed en ualmindelig perfid bemærkning fra Søren Pape Poulsen; men hvad kan man ellers forvente fra et ulækkert bøssesvin og skolelærer - og voldtægtsforbryder?

Nemlig!

Søren Pape Poulsen (K), partiformand skrev:
Jeg æder det bare, fordi det var det, de røde skulle have. Sådan er det. Vi har fået mange penge til eksporten, vi har fået en erhvervsskattelettelse, og vi får feriepengene ud. Det vejer altså tungere end et engangsbeløb.[/quote]

Det var Pape's ondskabsfulde bemærkning, der gjorde udslaget.

Nu fik Venstre forhandlet Socialdemokratiet ned i udligningsreformen.

Jeg tvivler på, at der bliver 2,3 mia. netto - jeg har ikke set beregningerne. Men hvis Pape virkelig har ret, at flere penge til dem på overførselsindkomst bare går til cigaretter og brændevin, så er de så heftigt beskattet, at pengene i hvert fald delvist triller tilbage til skattevæsnet.

Venstre er sådan set ligeglad - Venstre vil have lempet momsen, som er det, der vil hjælpe.
Det er så pengepolitisk, nemlig at flextumperne skal betale af på deres gæld. Der er jo ikke nogen grund til at staten betaler en højere rente på opsparingen end staten gør, når den låner.

Såfremt flextumperne vil have deres opsparing forrentet, så kan de bare betale deres gæld.

Det er noget af det, der gør, at når muligheden opstår, så vil renten blive sænket.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Feriepengene? Empty Topskatten på feriepengene er et problem for DF

Indlæg af Thomas Tors Jun 18, 2020 9:17 am

Her ser vi, at det er Nordea, der ejer Dansk Folkeparti.

»Det skal bare løses,« siger han, da han bliver præsenteret for en ny beregning, der viser, at omkring 96.000 danskere pludselig ryger ind i gruppen af topskatteydere, hvis de vælger at få deres feriepenge udbetalt i denne omgang.

Hvad siger Venstre? Jeg tror ikke, at de har noget at indvende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Feriepengene? Empty De konservative vil genforhandle.

Indlæg af Thomas Man Jun 22, 2020 9:51 am

Topskatten på feriepengene.

Det er såmænd ikke topskatten af de feriepenge, der betyder noget - Der er tale om dobbelte feriepenge ét år - det klarer man såmænd nok. Jeg tror ikke, at Venstre - ved nærmere eftertanke - vil være særlig meget imod. Det afhænger af, hvad man får for det - af Socialdemokratiet.
Det vil også betyde, at Venstre får lejlighed til at smadre skolelærerne - forstået på den måde, at Socialdemokratiet bliver nødt til at gøre noget miljøfimserne og skolelærerne. En gennemgribende reform - med fyringer, udflytninger osv.

Det egentlige problem er, at pensionsordningerne skal afskaffes i hvert fald i bankerne, og det vil i hvert fald give problemer - for de konservative. Hele fundamentet under pensionsordningerne er skattearbitrage: Dvs. at man indbetaler til pension og bringer den skattepligtige indkomst ned under topskattegrænsen. Når pensionen så udbetales er indkomsten mindre og dermed bliver pengene heller ikke topbeskattet.

Banksvinenes fiiiiine model bryder sammen. Flextumperne bliver nødt til at betale af på bankboliglånene og bankernes balancer slankes - hvilket vil gå specielt ud over Nordea - og Danske Bank. Hvilket ikke afficerer Venstre - der er ikke nogen stemmer i klemme for Venstre. Det vil også straffe de andre "borgerlige partier", som Venstre heller ikke kan fordrage.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Feriepengene? Empty Sv: Feriepengene?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum