Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Viking Sky

Go down

Viking Sky Empty Viking Sky

Indlæg af Thomas Søn Mar 24, 2019 10:26 am

De gør det rigtige.

Sender forstærkning til Sydnorge, så nordmændene kan koncentrere sig om at begrænse ulykken.

Det er det, der skal gøres også i Østersøen. Have redningsberedskaber der kan forstærke hinanden og forskyde reserven, så der ikke opstår huller.

Jeg kunne så håbe på, at man fik tyskerne til at sende deres reserve til os, så vi kan frigøre en helikopter.

Vi vil stadig have ressourcer til at håndtere ENDNU en ulykke af samme omfang.

Det kommer til at koste noget i overarbejdsbetaling; men det er sgu det vi har folkene og materiellet til.

Jeg ved så ikke, hvor meget, man har øvet - hvilket kunne have været relevant; men det er kilometer bedre end Estonia.
Skibet? Skide være med det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Viking Sky Empty kl. 8 Søndag

Indlæg af Thomas Søn Mar 24, 2019 11:20 am

Thomas skrev:De gør det rigtige.

Sender forstærkning til Sydnorge, så nordmændene kan koncentrere sig om at begrænse ulykken.

Det er det, der skal gøres også i Østersøen. Have redningsberedskaber der kan forstærke hinanden og forskyde reserven, så der ikke opstår huller.

Jeg kunne så håbe på, at man fik tyskerne til at sende deres reserve til os, så vi kan frigøre en helikopter.

Vi vil stadig have ressourcer til at håndtere ENDNU en ulykke af samme omfang.

Det kommer til at koste noget i overarbejdsbetaling; men det er sgu det vi har folkene og materiellet til.

Jeg ved så ikke, hvor meget, man har øvet - hvilket kunne have været relevant; men det er kilometer bedre end Estonia.
Skibet? Skide være med det.

397 ud af 1373 evakueret nogenlunde i live.

29%

3 af 4 motorer er kommet i gang igen. Noget tyder på, at det kommer til at gå - uden at afblæse noget.

Men hvis det ikke går værre, så er det sgu mere lykken end forstanden. Men man kan altså hjælpe heldet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Viking Sky Empty kl. 9.

Indlæg af Thomas Søn Mar 24, 2019 11:27 am

440 af 1373 = 32%

Da det så værst ud var man 100 m fra kysten i et helvedes vejr.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Viking Sky Empty kl. 10

Indlæg af Thomas Søn Mar 24, 2019 11:55 am

Thomas skrev:440 af 1373 = 32%

Da det så værst ud var man 100 m fra kysten i et helvedes vejr.

evakueringen midlertidigt indstillet og skibet er vendt om med en fart på 2-3 knob og to slæbebåde.

Problemet med krydstogtsskibe er den store overbygning, der virker som i sejl med vinden fra låring.

Det værste er næsten, at de serverer the og kaffe for de evakuerede - jeg havde brug for en stiv cognac i den situation.

Men ellers vil jeg nok sige, at det kan være fornuftigt nok at prøve at humpe tilbage og spare passagererne for at lege pendul under en helikopter - og så i dårligt vejr.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Viking Sky Empty sent søndag.

Indlæg af Thomas Søn Mar 24, 2019 11:33 pm

Sky Viking er sikkert i havn.

Det er et krydstogt svigermor ikke skal på.... jeg mener: De blev jo reddet, så hellere safari.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Viking Sky Empty Sv: Viking Sky

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum