Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad skal denne bolig koste?

4 deltagere

Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Mikmo Søn Nov 13, 2011 1:09 am

Hej Økonomidebatten.

Jeg står i den situation at jeg igennem en 3års tid har fået sparet ca 100.000kr op og skal ud og købe mig en bolig. I denne forbindelse er jeg faldet over denne bolig http://www.mengbolig.dk/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=80636&DID=140

Den opfylder mig og kærestens behov.
Jeg har snakket med mægler og været ude og se boligen, og den er faktisik i rigtigt god stand. Dog er der for lidt plads på lang sigt. Så der skal bygges ud. Udover det er der oliefyr og den mangler isolering, der skal nye vinduer og på sigt nyt køkken og bad, dette kan dog sagtens bruges i en årrække.

Jeg syntes dog at boligen er alt for dyr, og det er måske nok urealistisk at få den handlet ned i det som jeg syntes den skal koste nemlig omkring de 800.000-850.000. Er dette Realistisk tror i? og hvad er pris udsigterne på Sydfyn?

På forhånd tak.

Mikmo

Antal indlæg : 7
Join date : 13/11/11

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Thomas Søn Nov 13, 2011 7:12 am

Mikmo skrev:Hej Økonomidebatten.

Jeg står i den situation at jeg igennem en 3års tid har fået sparet ca 100.000kr op og skal ud og købe mig en bolig. I denne forbindelse er jeg faldet over denne bolig http://www.mengbolig.dk/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=80636&DID=140

Den opfylder mig og kærestens behov.
Jeg har snakket med mægler og været ude og se boligen, og den er faktisik i rigtigt god stand. Dog er der for lidt plads på lang sigt. Så der skal bygges ud. Udover det er der oliefyr og den mangler isolering, der skal nye vinduer og på sigt nyt køkken og bad, dette kan dog sagtens bruges i en årrække.

Jeg syntes dog at boligen er alt for dyr, og det er måske nok urealistisk at få den handlet ned i det som jeg syntes den skal koste nemlig omkring de 800.000-850.000. Er dette Realistisk tror i? og hvad er pris udsigterne på Sydfyn?

På forhånd tak.

1) Pas på med for store planer.
2) Hvor længe har den været på markedet? Er der tale om et dødsbo?
3) Der er masser af den type - og kan I få det finansieret, så er der ikke nogen grund til overpris.
Kik evt. på nogle flere af samme type.
4) I kommer til at kikke på 10-20 stykker - inden I finder noget, der dels passer jer; men nok så meget, hvor mægler kan arbejde med sælger: F.eks. ved et dødsbo, så skal det lukkes - og evt. skifte status til et insolvent bo.
5) Hold jer ikke til én mægler.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Mikmo Søn Nov 13, 2011 12:23 pm

Tak for svaret.

1) hvad mener du med for store planer?
2)den har været på markedet 275 dage.
3)Jeg kan godt få det finanseret, men syntes at 1.200.000kr er for dyrt. Er der evt nogle steder man kan se prisudviklingen på sydfyn?
4) Jeg har kigget på en massse i området, men denne her syntes jeg er rigtigt fin, den er i nogenlunde stand, der er godt med jord til, og den ligger centralt i forholdet til vores jobs, der er muligheder for udbygning.
5)Det gør vi heller ikke.

Mikmo

Antal indlæg : 7
Join date : 13/11/11

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Cirb Søn Nov 13, 2011 1:03 pm

http://www.boliga.dk/boligpriser/

Der er ingen data på Gudme kommune, måske for kort eksistens og få handler, men her kan du se, hvad de enkelte landejendomme i området er handlet til siden 2008
Værsgo
Har kun kigget overfladisk, men ikke blevet meget klogere på dit spørgsmål. Priserne er mildest talt varierende - formentlig med mængden af jord, ejendommens stand, og evt brugbare driftsbygninger.
Jeg synes den ejendom, du kigger på, burde handles til jordens værdi (landbrugsjord, så den må være til at finde ud af), plus retten til at have et hus der(den bliver sværere), minus udgifterne til at fjerne det hus der står der (lettere - få et tilbud, mon ikke vi taler om 200.000 til 300.000, måske billigere, hvis dem der skal bygge dit nye hus fjerner det for dig ...).

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Shintai Søn Nov 13, 2011 2:13 pm

Der er vel en 3 Ha jord. Jeg ville gætte på at den vil falde 300K, blot på jorden alene i en kort tid fremover. Der bliver massedød hos landmænd nu, når bankerne nægter lån. De fleste er allerede startet. Og man regner med 10-20% vil gå under på kort tid.

Dertil jeres planer, ny køkken, nyt bad, udbygning, isolering, vinduer etc. Det bliver til rigtig mange penge og tid.

Er i klar på at sne inde? Det er netop den slags boliger det går værst udover.

Såvidt jeg kan se er der ret kort til loftet. Det skal i naturligvis også være sikker på, da det heller ikke umiddelbart kan ændres.

Nu er det en bygning fra 1850. Så husk for guds skyld at checke med kommunen. Det kunne være der er begrænsninger med hvad i må og ikke må.

Men ellers, 700K i mine øjne. Simpelthen pga jorden mister massiv værdi. Men måske endnu mindre. Der er kun en vej for sådan en ejendom..ned, ned og ned. Så pas også på med "investering". Det skal være bolig for boligens skyld.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Thomas Søn Nov 13, 2011 5:18 pm

Mikmo skrev:Tak for svaret.

1) hvad mener du med for store planer?
2)den har været på markedet 275 dage.
3)Jeg kan godt få det finanseret, men syntes at 1.200.000kr er for dyrt. Er der evt nogle steder man kan se prisudviklingen på sydfyn?
4) Jeg har kigget på en masse i området, men denne her syntes jeg er rigtigt fin, den er i nogenlunde stand, der er godt med jord til, og den ligger centralt i forholdet til vores jobs, der er muligheder for udbygning.
5)Det gør vi heller ikke.

a) Alt det der med ombygning - lad det forblive en drøm: I har færre kræfter og færre penge end I tror.
b) Spørg til om det er et dødsbo - det kan have været taget af markedet.
c) Der ER ikke nogen prisudvikling! Der handles så lidt, at der IKKE er nogen prisdannelse. Den skal formentlig ned på det halve; men kik jer om efter noget tilsvarende - alt tager længere tid end i tror.
d) Det, der er sagen er at når i kikker på en masse, så er der en hel del sultne mæglere, der har dannet sig et indtryk af hvad i kan lide. En dag kommer en af nok med et godt tilbud - ikke på en ejendom I har set på; men en der minder om den. MEN til en fornuftig pris.

Bare bliv ved. I har fat i den lange ende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Mikmo Søn Nov 13, 2011 6:22 pm

Tak for svarene.

Nu er jeg fra naturens side født uden ti tommelfingre, men med en god hånd ;o)

Så udskiftining af vinduer osv kan jeg sagtens selv lave, og jeg hygger mig faktisk med den slags arbejde. Det gode ved dette hus er at alt det fundamentale er i orden.

Det er ikke et dødsbo, spurgte mægler. men har af omveje fået at vide at ejeren er flyttet på plejehjem, så det er tæt på at være dødsbo.

Så i mener at jeg skal vente lidt med at gå videre med dette hus, da der inden for en kortere tid, kommer en finansiel krise i landbruget, og derfor et kraftigt fald i landbrugsjorden?

Vi er klar på at sne inde, vi bor i forvejen på landet, også slemt er det heller ikke, det er højst 3-4 dage det drejer sig om. og med en traktor kan man nå langt Very Happy

Kan man tjekke nogle steder omkring begrænsninger fra kommunen???


Mikmo

Antal indlæg : 7
Join date : 13/11/11

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Thomas Søn Nov 13, 2011 6:45 pm

Mikmo skrev:Tak for svarene.

Nu er jeg fra naturens side født uden ti tommelfingre, men med en god hånd ;o)

Så udskiftining af vinduer osv kan jeg sagtens selv lave, og jeg hygger mig faktisk med den slags arbejde. Det gode ved dette hus er at alt det fundamentale er i orden.

Det er ikke et dødsbo, spurgte mægler. men har af omveje fået at vide at ejeren er flyttet på plejehjem, så det er tæt på at være dødsbo.

Så i mener at jeg skal vente lidt med at gå videre med dette hus, da der inden for en kortere tid, kommer en finansiel krise i landbruget, og derfor et kraftigt fald i landbrugsjorden?

Vi er klar på at sne inde, vi bor i forvejen på landet, også slemt er det heller ikke, det er højst 3-4 dage det drejer sig om. og med en traktor kan man nå langt Very Happy

Kan man tjekke nogle steder omkring begrænsninger fra kommunen???


Plejehjem? Det kan tage år.

Men der er masser af disse landlige huse med mere eller mindre jord til - i forskellig stand. Lad være med at forelske dig i ét - det er dyrt!

Det er om at være tålmodig - du har fat i den lange ende. På et tidspunkt er der et hus, som SKAL sælges NU.

Du kan også undersøge på OIS., hvad sælgers baggrund er.

Generelt er det ikke et spørgsmål om at komme med på vognen, det er at samle op, hvad der falder af omtalte vogn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Cirb Søn Nov 13, 2011 7:19 pm

1) Ad sælger - hvis huset står tomt er der formentlig nogen, der snart bliver trætte af skulle holde det varmt, slå græsset, og holde øje med det og tilbygningerne.
2)Ad huset, den ene mands guld er den andens gamle l..., god fornøjelse Wink
3) Ad energi - nyt oliefyr ? Hvorfor ikke et fastbrændsel istedet ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Hvad skal denne bolig koste? Empty Sv: Hvad skal denne bolig koste?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum