Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvor har vi dog hørt den før!

Go down

Hvor har vi dog hørt den før! Empty Hvor har vi dog hørt den før!

Indlæg af Thomas Tirs Jun 12, 2018 11:31 pm

Det candiske parlament er ked af det!

I 1938 underbetalte den amerikanske olieindustri den mexicanske. Mexicanerne forsøgte så at eksportere olie til Hitler-Tyskland (der ville betale). Det varede indtil præsident Roosevelt bragte de amerikanske olie virksomheder til at ændre holdning.

Naturligvis vil der være transportomkostninger forbundet med at transportere den canadiske olie på jernbanevogne; men der er altså en prisforskel på 70 og 8 dollars til at betale. Så mon ikke væsentlige vanskeligheder kan overvindes?
Om ikke andet, så kunne den toldbelagte canadiske stålproduktion evt. anvendes til at bygge nogle olieledninger, som kan transportere olien udenom USA?

Det jeg personligt ser mere frem til: At finansieringen af Trumps bordeller bliver hjemkaldt. Jeg tror Merkel har holdt sig tilbage med at lade Deutsche Bank tvære tabet af på Putin. Det må vel få en ende nu!

I den forbindelse kunne det jo også være forfriskende, hvis Qatar (efter at have fungeret som mellemhandler for 20 Globemaster) hiver kreditten til Trumps svigersøn.

Jeg synes i hvert fald, det trækker gevaldigt den vej.

Merkels besvarelse af toldmuren går meget selektivt på Trumps støtter!

Det salg af Typhoon og Rafale til Qatar vil give et produktionsvolumen, som kan gøre Taifun interessant for Canada.

At Rafale så var det rigtige fly for f.eks. Polen, Ungarn og Rumænien - det er så noget andet.

Problemet med Trump er, at han tror, at han kan true sig til et monopol.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum