Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

planer for nye tråde

4 deltagere

Go down

planer for nye tråde Empty planer for nye tråde

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 4:43 pm

Nåmen jeg kan da godt løfte sløret lidt for, hvad jeg har af planer. Jeg så lige, at www.arkitekthjaelpen.dk havde skrevet en serie artikler om ombygning af gamle 60er huse, i et blad som hedder bedre bolig. Jeg tænkte på at kontakte dem og høre, om de har lyst til at sende os en artikelserie.

Det ville selvfølgelig have været nemmere at få professionelle til at sende den slags til os, hvis vi stadig havde boliga, men jeg tror nok at vi kan få banket keybo op. No doubt in my mind.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af Monet Fre Okt 24, 2008 4:49 pm

peter777 skrev:Nåmen jeg kan da godt løfte sløret lidt for, hvad jeg har af planer. Jeg så lige, at www.arkitekthjaelpen.dk havde skrevet en serie artikler om ombygning af gamle 60er huse, i et blad som hedder bedre bolig. Jeg tænkte på at kontakte dem og høre, om de har lyst til at sende os en artikelserie.

Det ville selvfølgelig have været nemmere at få professionelle til at sende den slags til os, hvis vi stadig havde boliga, men jeg tror nok at vi kan få banket keybo op. No doubt in my mind.

Spørgsmålet er lidt om man ikke kan finde nogle driftige IT-iværksættere, som gider at lave lidt arbejde for at bygge et uafhængigt forum. Måske er det bedre at starte forfra end at satse på Keybo? Jeg ved det ikke.

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af xwing99 Fre Okt 24, 2008 4:49 pm

Interessant især nu hvor prisfaldet har bredt sig til villa-markedet. Jeg er fortsat nervøs for at netop de gamle parcelhuse slet ikke er så gode som mange ellers går og mener. Og netop disse boliger bør står for de største prisfald da udbuddet af dem vil vokse i årene fremover efterhånden som de originale ejere ( som der fortsat er en hel del af ) ønsker at sælge for at flytte til en mindre bolig.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af peter777 Fre Okt 24, 2008 4:53 pm

xwing99 skrev:Interessant især nu hvor prisfaldet har bredt sig til villa-markedet. Jeg er fortsat nervøs for at netop de gamle parcelhuse slet ikke er så gode som mange ellers går og mener. Og netop disse boliger bør står for de største prisfald da udbuddet af dem vil vokse i årene fremover efterhånden som de originale ejere ( som der fortsat er en hel del af ) ønsker at sælge for at flytte til en mindre bolig.

Lige præcis mine egne tanker. Og med en sådan tråd, ville man både få ideer, som kunne sætte gang i villamarkedet, og så kunne man også få en fornemmelse af, hvad man går ind til, hvis man køber en villa med fx "pistolgangen".

Forøvrigt en fed muppet du har der cyclops

edit: se http://www.magasinetbedrebolig.dk/indretning/


Sidst rettet af peter777 Fre Okt 24, 2008 4:55 pm, rettet 1 gang
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af Overformynderiet Fre Okt 24, 2008 4:54 pm

xwing99 skrev:Interessant især nu hvor prisfaldet har bredt sig til villa-markedet. Jeg er fortsat nervøs for at netop de gamle parcelhuse slet ikke er så gode som mange ellers går og mener. Og netop disse boliger bør står for de største prisfald da udbuddet af dem vil vokse i årene fremover efterhånden som de originale ejere ( som der fortsat er en hel del af ) ønsker at sælge for at flytte til en mindre bolig.

Tror heller ikke de gamle typehuse som typisk blev bygget i 60'erne og 70'erne er lige så godt istand som fx de gamle muremestervillaer fra 30'erne. Men jeg har så også lidt af en forkærlighed for netop den type huse Smile

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af xwing99 Fre Okt 24, 2008 5:03 pm

Nej, det var også der hvor en del af husene blev bygget med flat tag? Jeg har aldrig forstået ideen med at bygge et hus med flat tag. Ihvertfald vil jeg ikke købe et brugt hus med et sådan tag.

Forøvrigt var der for en del år siden en del snak om at store dele af parcelhus kvartererne nok skulle jævnes med jorden når de originale ejere fraflyttede dem. Underforstået det ville ikke økonomisk kunne svare sig at sætte dem istand. Jeg må sige at jeg også godt selv kan i tvivl om sådanne huse fortsat vil være attraktive at bo i, især nu hvor boligpriserne falder. Spørgsmålet er om det ikke ville være bedre at bygge et helt nyt træhus eller lign på grunden og så lade det stå i 40-50 år ligesom man har gjort med parcelhuset.

Jeg kan selvfølgelig godt se at det nødvendigvis må betyde at sælger ikke kan forvente at få ret meget for sit 60´hus+grund ved et salg. Men det kan jo ikke være købers problem.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af Overformynderiet Fre Okt 24, 2008 5:07 pm

xwing99 skrev:Nej, det var også der hvor en del af husene blev bygget med flat tag? Jeg har aldrig forstået ideen med at bygge et hus med flat tag. Ihvertfald vil jeg ikke købe et brugt hus med et sådan tag.

Forøvrigt var der for en del år siden en del snak om at store dele af parcelhus kvartererne nok skulle jævnes med jorden når de originale ejere fraflyttede dem. Underforstået det ville ikke økonomisk kunne svare sig at sætte dem istand. Jeg må sige at jeg også godt selv kan i tvivl om sådanne huse fortsat vil være attraktive at bo i, især nu hvor boligpriserne falder. Spørgsmålet er om det ikke ville være bedre at bygge et helt nyt træhus eller lign på grunden og så lade det stå i 40-50 år ligesom man har gjort med parcelhuset.

Jeg kan selvfølgelig godt se at det nødvendigvis må betyde at sælger ikke kan forvente at få ret meget for sit 60´hus+grund ved et salg. Men det kan jo ikke være købers problem.

Et nyt hus med fladt tag har 25 års garanti på taget, så det ville jeg nu ikek være så bange for Smile Men de gamle 70'er huse hvor man ikke havde ordenligt tagpap ville jeg ikke røre med en ildtang Suspect

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

planer for nye tråde Empty Sv: planer for nye tråde

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum