Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vanin's interview i Berlingske.

Go down

Vanin's interview i Berlingske. Empty Vanin's interview i Berlingske.

Indlæg af Thomas Fre Feb 02, 2018 10:44 pm

Det væsentlige er såmænd ikke hvad der står; men at den står der.

»Europæere dør regelmæssigt for terroristernes hænder på gaderne i europæiske byer. Ikke en eneste dansker er omkommet for ’onde russeres’ hænder, og vore lande har aldrig været i krig. Så hvem er den reelle trussel mod Danmark og danskerne?« spørger ambassadør Mikhail Vanin.

Jeg er så ikke sikker på, at hollænderne er så ganske enig med ham. Det kunne lige så godt have været danskere.
Det forklarer så også, hvorfor russerne bruger Nazi-Marie som værktøj.

Men ellers slår Vanin en næsten forsonlig tone an.

»Her er Danmark i selskab med fire andre lande – Polen og de tre baltiske stater, mens de andre lande i EU ikke er så hysteriske og anti-russiske,« sagde ambassadøren.

Problemet med Vanin og Lavrov er: De er ikke helt på bølgelængde med Putin, hvilket i sig selv er bemærkelsesværdigt. Det er en skillelinje (en af flere) der går ned midt i Dansk Folkeparti. Lavrov og Vanin hævder Ruslands økonomiske interesser, hvilket man ikke kan sige, at Putin gør. Putin hævder sine egne personlige økonomiske interesser - alene.
Som Michael Hayden sagde: Rusland er en koloni - alle der betyder noget i Rusland bor i London.
Nazi-Marie er stort set rettet totalt ind på Lavrov og Vanin's linje - det er også derfor hun blev rekrutteret i sin tid i Moskva - kun hendes svage intellekt (og det er bestemt ikke imponerende i nogen positiv forstand) tror, at man ikke har gennemskuet det for længst.

Der er faktisk kun én i Dansk Folkeparti der overgår Nazi-Marie i skidtvigtighed og undergår i neurologisk funktion: Tulletåben; men han har heller ikke fattet, at Nordea er medejer af den svenske stat. Nordea er helt og holdent en pengevaskemaskine for Putin, hvilket er farligt, fordi når man stjæler de penge som Putin ærligt og redeligt har stjålet, så truer han med atombomber. Som om en atombombe i Stockholm skulle være en dårlig ting? Hvis bare der er vestenvind?
Man kan roligt sige, at Tulletåben og Nazi-Marie har rodet sig ind i noget, de slet ikke kan overskue. Tulletåben skal tælle til end tyve og så går han end ikke med sandaler.

Vi kan jo også se, hvordan Rusland er blevet sat mat! En banal gasledning gennem Danmark, hvordan kan det være en dårlig ting?
Vi undgår, som Lars Løkke siger, nok ikke en Nord Stream 2.
Jeg kan altså ikke se, at det skulle være i speciel modstrid med danske interesser, at vi har russerne til at trykke energiprisen i Europa. Om Danmark tjener pengene ved at udvinde energi eller på at transportere den - det kommer vel ud på ét: Penge er penge.
Hele problemstillingen omkring "forsyningssikkerhed" har jo også sikkerheden fra russisk side, nemlig de er udsat for konkurrence - og må til for alvor at finde rabatblyanten frem. Det må amerikanerne så altså også.

Det er nok ikke tilfældigt, at ejendomsspekulanternes jamren over den nye gasledning vinder omtale - netop nu! (Et gartneri er netop en virksomhed, det er meget let at flytte bare 10 km, når grundpriserne stiger. Og indehaveren stikker en ublu spekulationsgevinst i lommen)
Pointen er: Vi skal slet ikke have gastankere gennem Storebælt (Sådan en dims eksploderende under Storebæltsbroen? Jeg tviler!).
Spørgsmålet er så også om der ikke skal nedlægges en olieledning samtidig (også for Nord Stream 2), så vi slipper for miljøfarlige tankskibe gennem danske farvande. Hvis Rusland vil eksportere olie, tja.... det vil da udelukkende blive et prisspørgsmål. Her skal vi så tænke på hvor raffinaderikapaciteten ligger: Holland og Tyskland.
Lad os sige det sådan, at Danmark ejer Østersøen! Jeg mener EJER! Det er i ALLES interesse.

Dermed er Samuelsens møde med Tillerson vel forklaret. Som olieindustriens repræsentant i Washington er han naturligvis interesseret i, at deres produkter kan komme på markedet til hæderlige omkostninger.

På mange måder tror jeg den overordnede plan er købt i Nato.

  1. 2. brigade på Piranha. Afsindigt mobil og ret så slagkraftig. Jeg tror også, at hollænderne kommer med en. Man talte tidligere om at Nato havde 12 manøvrebrigader - jeg kan allerede finde to.
  2. Jeg tror på den Spartan eskadrille. Evt. med et par Hercules smidt i nakken.
  3. Jeg tror også -
    nu da livets realiteter melder sig på en Globemaster eskadrille, når vi nu får afviklet SAS.
  4. Vi får et regiment træn på terrængående lastbiler (ikke-pansrede).
  5. Jeg tror også på nogle "miljøskibe", som er forklædte fregatter. Man skal bare lige have pengene pillet fra de kommunistiske miljøfimsere,
    så de kan fyres.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vanin's interview i Berlingske. Empty Vanin's Twitter

Indlæg af Thomas Ons Jul 25, 2018 9:31 pm

Ikke at jeg har gidet læse det.

Selvfølgelig har russerne blandet sig i danske valg - og specielt folkeafstemninger vedr. EU.

Nu fik vi så smidt to af Vanins "medarbejdere" ud. Det hjalp på Nazi-Marie og Søren Espersen. Der kom også lidt undersøgelser af Morten Messerschmidts sideløbende kriminalitet i form af kassebedrøveri. Tilbage er der i øjeblikket kun Vistisens ubehjælpsomme forsvar for Trump.
Nu er det almindeligt, at politikere får andre til at skrive deres meninger for dem; men da Vistisen er så marginalt begavet at algerne i sommervarmen skammer sig over at blive slået i hartkorn med ham - så har russernes skolelærer haft det let.

Udenrigsministeren er hånligt nedladende i sin tvivl om Vanins åndsevner.

Morten Bødskov skrev:Trump kaldte i sidste uge EU en fjende af USA. Hvis vi ikke ved, om vi har USAs støtte, kan Danmark så holde til at lægge sig ud med Rusland?

»Selvfølgelig kan vi det. Vi har stadigvæk tætte alliancer med den amerikanske administration og til den amerikanske kongres,« siger ordføreren.

Det viser om ikke andet, så at Socialdemokratiet er helt med på det spil, der kører mellem Trump og hans kreditorer.

Vanins spasme viser dels, at russernes angreb på den danske krone - gennem Danske Bank - har været en kostbar affære - for russerne. Det er så langt fra overstået endnu. Det danske statsbudget burde indeholde en post om regulære beslaglæggelser og priser af fjendtlige aktiver. Det har vi skam før levet højt på i krisetider - ja, endog fedt!
Med den russiske idioti, så er der basis for et regulært budget - og ikke lægge det ind som ekstraordinære indtægter i regnskabet. Vores forsvarsbudget afhænger jo meget af, hvor meget russerne har lyst til at betale os.

Om ideen med at genovertage de Dansk Vestindiske Øer og retablere det olieraffinaderi har nogen gang på jord - eller vil forblive en charmerende lille næsvished? Jeg ved det ikke! Med Trump som præsident, så er der få grænser for tåbelighed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum