Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danmark er for USA det centrale land i Nato!

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Danmark er for USA det centrale land i Nato! - Page 2 Empty Danmark er blevet det centrale bagland for hurtig reaktion.

Indlæg af Thomas Fre Mar 31, 2023 11:43 am

Host nation support.

Det er typisk at man i en tur på skydebanen efterser udrustning og mundering inden man bliver indsat.

Læg mærke til, at det er lette styrker, der skal være på pletten INDEN krigen starter. Dér hvor man skal hen har forhåbentlig allerede forberedt kampstillinger og kantonnement.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078

Tilbage til toppen Go down

Danmark er for USA det centrale land i Nato! - Page 2 Empty At Sortehavet blliver som Østersøen.

Indlæg af Thomas Ons Apr 19, 2023 3:53 pm

Det er første gang, jeg hører det officielt udtalt!
Fra Ukraines forsvarsminister.

Nemlig, at Sortehavet skal blive en Nato-sø, som Østersøen er.
Thomas
Thomas

Danmark er for USA det centrale land i Nato! - Page 2 Empty Ubådene har forladt Kamchatka

Indlæg af Thomas Tors Apr 20, 2023 12:00 pm

En lidt ældre video.

Thomas skrev:Well, it is an event in october 2o22. The point, however being quite valid.
Denmark has also noted the vulnerability of the undersea cables etc. Not to mention gas pipelines. BOOOOM.

The point being, that trying to swarm out and hiding in sheer numbers is not going to work. Especially now with Finland as a member of Nato. The ports of Russia can be mined - just like that. Of course Nato would not do that..... or would we???
The Russian normally don't sail that much with their submarines, and you can bet your what you want that there will be a nato submarine glued to those vessels under water.

Now the port of Archangelsk is vulnerable: Not only for mining; but also for air attack with Finland getting F-35. The same thing with Sct. Petersburg and Khaleningrad in the Baltic - not to mention Sevastopol in the Black Sea. That vulnerability from mining (It does not take much to put sufficient mines - remotely controlled - you know: Like on a pipeline and the russian submarines will become permanent fixtures on the bottom - like the ferry Estonia - that is now encased in concrete.

The elapsed time period of five months means that the polonium primer to the nuclear charges have degraded into inactivity as the halving of the decay of polonium is three months - so the now after 5 months there is at the most 1/4 of the radiation left in the damned thing. This means that the nuclear explosives will not perform.

The other thing is that the nuclear submarines of the Russian Navy are as useless as the Italian fleet in Taranto or the american at Pearl Harbor.

But this is probably the consequence of Putins childish and petulant threats against Ukraine - threatning with nukes. This highlights the words of president Biden: "There will be devastating consequences!" The USA will NOT retaliate with nuclear weapons - they are not NEEDED:
The illustration is that Putin is an idiot to threaten with nuclear bombs - AS IF WE DID NOT KNOW THAT RUSSIA HAS THEM - and even more stupid of the moron, that we might just have taken our precautions??

This is also a reminder to Sergei Lavrov and the mouthpiece Demitri Peskov.that they are playing with fire - or rather smoking heavily in an ammunition depot.
The recent threats against Sweden have been duelig noticed as the frantic rantings of a terminally ill - i.e. moribund - nation.
Thomas
Thomas

Danmark er for USA det centrale land i Nato! - Page 2 Empty USA forhandler DCA aftale med Danmark og Sverrig.

Indlæg af Thomas Ons Maj 10, 2023 12:24 pm

9:30 En DCA aftale er en bilateral aftale indenfor Nato-traktaten.

Det kan være en aftale om flyvestationer og oplagring af våben/forsyninger o.lign.
Ingen tvivl om, at man fra amerikansk side har øjnene rettet mod de gode trafikforbindelser i Danmark og vore Flystationer.
Thomas
Thomas

Danmark er for USA det centrale land i Nato! - Page 2 Empty USA åbner for løsning for at afhjælpe forsinkelse på F-35-kampfly

Indlæg af Thomas Fre Okt 13, 2023 1:32 pm

Nå, det mente jeg nok.

Vi kan jo ikke have, at USA er en upålidelig leverandør? Vel.....?

Den amerikanske forsvarsminister har måttet stå model til et pænt repertoire af spydigheder, hvis jeg ikke tager meget fejl? Det med Trump's ejendomsmægler-luder som ambassadør og dumme bemærkning om, at vi bare kunne købe nogle flere F-35: Den kommer til at svie til dem.

Det betyder også, at vi må se på også at anskaffe Taifun, når man nu er så vanskelig i USA. Lad os se, hvad der sker......
Thomas
Thomas

Danmark er for USA det centrale land i Nato! - Page 2 Empty Sv: Danmark er for USA det centrale land i Nato!

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum