Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

V-K-DF regering?

Go down

V-K-DF regering? Empty V-K-DF regering?

Indlæg af Thomas Søn Sep 24, 2017 11:47 am

Det kan Pape "sagtens se".

Det tror jeg nu ikke....

Udgangspunktet er nok Tulletåbens medlemskab af Nationalbankens bestyrelse, som mildest talt ikke har haft den effekt som Nordea har kunnet ønske.
Nordea har måttet affinde sig med at have hovedsæde i Finland, hvorved det er under Bankunionen, hvilket ikke bliver rart. Forsøgene på at flytte til Holland sammen med Amro er mislykkedes - og trods Brian Mikkelsens jublende tilslutning til København, så blev det heller ikke til noget.

Danske Bank mener dermed at have vundet en halv sejr. Det har de så også, fordi Nordea er den eneste Globalt Systemisk Vigtige bank i Norden.
Nationalbankens bemærkninger om, at når man ikke har nogen steder at anbringe pensionsmidlerne, så burde man nok få inddraget nogle af de udestående boliglån - og dermed få slanket balancerne.
Det er tydelig en bemærkning fra Rohde, der er rettet primært mod Nordea, som har/havde det som koncernpolitik, at de ville eje flextumpen og have alle kundens finansielle forretninger i engagementet. Dermed er der noget at udligne mellem aktiver og passiver på balancen.
Samtidig har Tulletåbens eksistens i Nationalbankens bestyrelse kostet Nordea dyrt, fordi Nordea's manipulationer her i år tydeligvis har været kostbare for Nordea: De rendte nemlig grødhovederne direkte ind i fastkurspolitikken.
Morten Messerschmidt (og hans besynderlige valutapolitiske betragtninger) er næppe nogen faktor efter han er blevet tværet ud af sagen omkring lidt for lange fingre i EU-kassen.

Hvad Pape glemmer er, at Danske Banks svindel er så EU-fjendtlig som noget. Resultatet af modstanden fra konservativ side har været en indskriden fra Finanstilsynets side, der er mere hårdhændet end selv den Deutsche Bank har oplevet - og jeg vil ikke blive overrasket over en meddelelse om, at Thomas Borgen har hængt sig i sommerhuset - sammen med andre på direktionsgangen i Danske Bank.
Ikke nok med, at Danske Bank blev fanget i manipulation af realkreditobligationerne på Cayman Island; men nu har de heller ikke kunnet holde deres pengevask via den estiske filial udenfor offentlighedens søgelys. Thomas Borgens beklagelser over egen utilstrækkelighed er så uoprigtige som en rockers selvmedlidenhed, når han forklarer, at han så sandelig ikke havde til hensigt at slå kollegaen ihjel med det oversavede jagtgevær, som han havde medbragt "til pynt".

Nu kommer så også, at APM vil have sine aktier ud af Danske Bank. Jeg havde undret mig over salget af de 6 gastankere. De er formentlig solgt til en stråmand. Nu kan de så komme tilbage i et rederi direkte under familiefonden. Det skal nok være sådan, at den import via Thyrafeltet skal ske separat fra rederiet.

At Nordea skal afvikles i Danmark (og det kommer til at tage mange år), det vil ikke redde Brian Mikkelsen ud af klemmen. Vi ser jo, at skattelettelser i toppen ikke er noget, der kan få flertal. Det betyder imidlertid IKKE, at Danske Bank undgår afvikling.

Sagen er nok så meget den, at Nykredit og deres protegeer i Liberal Alliance også har lidt nederlag. Nykredits underlige arrangementer med andelsboligforeninger i Hovedstaden resulterer kun i tab for Nykredit. Så nu hænger Nykredit på gælden og bliver udlejer. De skal være glade, hvis folk gider betale husleje. Det er så en sidebemærkning i sammenhængen med, at landbruget skal reddes.

Inden da skal man lige have socialdemokratiet med, så de almen nyttige boligselskaber kan blive finansieret men (formentlig inkonvertible) realkreditter udstedt af Nationalbanken (eller et selskab under Nationalbanken). Den elskværdighed må give socialdemokratiet forståelse for en tilsvarende ordning for udvalgte landbrug. Man trækker med andre ord engagementerne i landbruget væk fra bankerne (hvilket reelt er Danske Bank fløjtende ligegyldigt: De har ikke noget videre i landbrugsudlån).

Fidusen er, at der skal nok udstedes inkonvertible realkreditter som annuiteter med en saftig kupon. De bliver dyre, men formuen er sådan set pensionskasserne ligegyldig: Det pensionskasserne går efter er betalinger, der svarer til forpligtigelserne. Det giver imidlertid det nye realkreditinstitut en mulighed for at købe prioritetsgælden ud gennem en overkurs på obligationerne. Tilbage står Danske Bank og Nordea med flextumperne.

At DF kommer i regering? Ikke uden en helhjertet støtte til Bankunionen og Politiunionen. Det tror jeg så ikke at Tulletåben kan sluge. Man har så også fået pacefiseret Nazi-Marie og hendes Putlere. At hun er landsforræder ved vi godt; men hun får ikke held til at gennemføre sin Putin-dikterede politik overfor EU.
Der komme større forsvarsudgifter - givet - men arbejdspladserne kommer i Jylland. Der nynnes mange glade toner i Skive.
Jeg arbejder så på at få overført Prinsens Musikkorps til Flyvevåbnet - der er ikke nogen grund til ikke at anvende så gode musikere mere aggressivt - jeg skal også have dem til at anvende Jerimiah Clarke's: Prins Jørgens March, som kendingsmelodi.
Hvis jeg får det som jeg vil have det, så kommer der også Spartan til Ålborg. Den pris på brugte, jeg har hørt er 53 mio. USD/stk. Dvs. 300 mio. USD = 1,8 mia. kroner for en eskadrille på 6 fly. Der kommer så noget omskoling. Hvor meget, der kommer af hjemmeværnsfolk på det er ikke godt at vide.
Men penge er der nok af.
En genindførelse af "værnepligten" er så også muligheden for at opstille et trænregiment udover det snævre behov, som Danmark har til de to brigader, der bliver tale om. Det skal nok række til forsyning af 3-4 amerikanske kampgrupper af brigadestørrelse. Altså frem til det punkt hvor brigadens organisatoriske træn kan tage fra.

Igen har bankerne og Putins manøvrer og indblanding i politik bragt dem i den uheldigst tænkelige position.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

V-K-DF regering? Empty Kommunalvalget?

Indlæg af Thomas Man Sep 25, 2017 5:31 am

Jeg tror ikke, det betyder noget.

1. Kommunalrådsmedlemmerne fordeles efter d'Honts metode, som går hårdt ud over de mindre partier.
Tværtimod! Det kan betyde en styrkelse af Venstre. Der er nu Alternativet med til at splitte C, B, SF, Ø, osv. Hvilket effektivt eliminerer dem i mange kommuner fra overhovedet at få nogen pladser. Om DF'ern får 200 stemmer og ikke kommer ind eller fjolset får 300 - og heller ikke kommer ind: Ligegyldigt.

2. Når der så først er valgt og mandaterne er fordelt, så fordeles der endnu engang efter d'Honts metode, så skulle idioten fra DF endelig få et enkelt mandat, så får de ikke en udvalgspost - og dermed heller ikke noget at vide. I Hovedstaden kan det være fløjtende ligegyldigt, fordi der har Venstre alligevel ikke noget at skulle have sagt. Tilsvarende med Gentofte.
Det interessante er, at man kan evt. få elimineret Konservative eller Radikale, hvorved S og V kommer til at stå stærkere.

Det skal nok blive et godt valg for Venstre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum