Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bulgarien

Go down

Bulgarien Empty Bulgarien

Indlæg af Thomas Lør Aug 05, 2017 7:43 pm

Tja... der er noget at forbedre.

Som gammel værnepligtig på en flyvestation, så har jeg set et bredt sortiment af taktikker, som er FORKERTE.

  1. Hvordan kan det være, at de transportmaskiner i det hele taget får lov til at komme så tæt på?
  2. Det er fint nok, at have poster udlagt til observation - det kunne f.eks. være personellet på de luftværnskanoner, som de IKKE bruger (ubegribeligt af hvilken årsag?).
  3. Den måde man nedkæmper faldskærmstropper på - eller helikopterlandsætninger - er med Humvee's med maskinkanon og evt. PNÆV. Luftlandsatte må IKKE få ro; man skal være over dem med det samme.
  4. En anden måde er at have hjemmeværnsfolk spredt i omegnen.Jeg ved fra en øvelse, hvor det lokale hjemmeværns kompagni tog en Chinook-helikopter. Han kaldte distrikslederen om instruktion i hvor han nu skulle sætte sådan en dims taget som krigsbytte. Af hensyn til det videre forløb af øvelsen fik kompagni-chefen ordre til at lade den flyve igen: Det var kompagni-chefen IKKE meget for!
  5. Fjolset beder om dækningsild.... han står og glaner på en luftværnskanon, hvorfor tager han ikke den og starter for sig selv?
  6. Hvorfor tager forsvarer ikke bare og skyder en ganske almindelig signalpistol med hvid patron?
    Så har maskingeværskytterne noget at skyde på? Evt. en let morter - evt. med et faldskærmsblus - f.eks. 1 mio. candela?


Som sagt, der er MEGET at forbedre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bulgarien Empty Salg 8 F-16 for 1,6 milliarder USD

Indlæg af Thomas Tirs Apr 05, 2022 1:52 am

Det lyder som en stram pris; men det er formentlig bare regnskabstekniske summer.

Antallet på 8 stk. er sjovt nok det samme som antallet af Frogfoot nærstøtte fly.

Hvad prisen på de Frogfoot bliver er ikke oplyst.

Om handlen også omfatter de 11 Fulcrum ved jeg - heller - ikke.

Det jeg hæfter mig ved er, at der er tale om 4 tosædede F-16 og 2 Frogfoot og 2 Fulcrum anvendes som træningsfly.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum