Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning

2 deltagere

Go down

FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning Empty FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning

Indlæg af Gorrion Tirs Maj 30, 2017 10:47 pm

http://www.dr.dk/nyheder/penge/foa-formand-om-pensionsudspil-en-rigtig-kludetaeppeloesning

Bo bliver modregnet

En af de mange danskere, der har oplevet at blive modregnet i sine tillæg, er den pensionerede portør Bo Smidt, der efter 40 år på Odense Sygehus for nylig gik på pension.

- Jeg glædede mig til at komme på folkepension, fordi jeg vidste, at jeg både skulle have min ATP og min Pensam-pension og folkepension. Men da jeg fik folkepensionen opdagede jeg, at der manglede 25.000 om året, godt 2.000 kroner om måneden, siger Bo Smidt

- Det, jeg havde fået ud af at spare op, var, at jeg startede med at miste en hel masse folkepension. Hvis jeg havde vidst det her, havde jeg helt undladt at spare op og måske lavet nogle investeringer i stedet, siger han.

Det skriger til himlen !!!!!

Noget andet jeg ikke forstår når regeringen nu selv fremhæver alderspensionen er at vi via vores arbejdsmarkedspensioner overhovedet ikke kan få LOV til at indbetale noget af vores opsparinger på denne ordning OVERHOVEDET!. I Pension Danmark er det KUN muligt at indbetale sin arbejdsmarkedspension på livrate og ratepension, altså KUN de pensioner der modregnes i folkepensionen. Hvis der kunne indbetales det der dog maksimalt må indbetales på en alderspension via disse ordninger undgik mange måske denne dybt urimelige modregning når de skal have den pension de selv har sparet op til igennem et langt arbejdsliv. Det er mig ufatteligt at det er de de små mellem indkomster der skal rammes HVER GANG....det er oveikøbet også dem der med stor sandsynlighed har brug for deres pension når de så endelig skal have den!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning Empty Sv: FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning

Indlæg af Gorrion Tirs Maj 30, 2017 10:52 pm

Jeg må være helt ærlig og sige at det virker som bevidst kassetænkning fra regerings side, og jeg ville ikke undres hvis taberne i Cepos har haft en finger med i spillet!.

Udgangspunktet for arbejdsmarkedspensioner har fra dag 1 været at vi skulle have noget ekstra til alderdommen, så vore indtægt næsten kunne matche den indtægt vi havde på arbejdsmarkedet efter skat.
Jeg er meget tæt på at bruge ordet bedrageri !
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning Empty Selvfølgelig!

Indlæg af Thomas Ons Maj 31, 2017 1:09 am

Det er ikke regeringen som sådan.

Problemet er det, at man ikke har betalt gæld af i tide. Da flextumperne både har bygget gæld op og samtidig har "sparet" op, så har de pensionspenge jo ikke kunnet placeres på andet end indskud i Nationalbanken - her er renten som bekendt negativ. Gælden forbliver der og "opsparingen" forsvinder.

Selvfølgelig bliver der modregnet, fordi man skal ikke glemme, at der i pensionsmidlerne er udskudt skat.
Dvs. at det offentlige kommer til at betale for det forringede afkast. Den går IKKE!

Det, man skal håbe på er, at pensionerne bliver mere værd, fordi priserne ikke stiger.

Nu er det så Panik-Dennis, der med stor omhu har placeret pensionspengene værst muligt.
Det næste er så, at gælden i boligen skal betales af beskattede penge - herunder folkepensionen.

Det betyder, at man har ikke engang folkepensionen! Flextumperne har ruineret sig selv. Nu er eksemplet ikke det værste: Det bliver meget værre for de skolelærere, der har sat sig i en alt for dyr bolig.
En ting er, at der ikke bliver noget til arvingerne; der bliver ikke noget som helst til flextumpen. Pengene er tabt.

Det går så ikke så slemt ud over dem, der bor til leje.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning Empty Sv: FOA-formand om pensionsudspil: En rigtig kludetæppeløsning

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum