Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Macron udsat for massivt hackerangreb kort før fransk valg

2 deltagere

Go down

Macron udsat for massivt hackerangreb kort før fransk valg Empty Macron udsat for massivt hackerangreb kort før fransk valg

Indlæg af Gorrion Lør Maj 06, 2017 11:32 am

http://www.dr.dk/nyheder/udland/valgifrankrig/macron-udsat-massivt-hackerangreb-kort-foer-fransk-valg

Jeg er nået dertil at digitale angreb nu er mindst lige så alvorlige som fysisk militære angreb.

Jeg mener at når man finder ud af hvem der stå bag disse angreb, så er det ikke bare en politimæssig opgave, men ligefrem et militært anliggende der bør føre til at den nation (hvis det er tilfældet) skal have udslettet hele sin digitale infrastruktur i sådan en grad at hele samfundet i den pågældende nation ikke kan fungere på moderne vilkår. de må tilbage til skrivemaskinen!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Macron udsat for massivt hackerangreb kort før fransk valg Empty Sv: Macron udsat for massivt hackerangreb kort før fransk valg

Indlæg af Thomas Lør Maj 06, 2017 1:48 pm

Gorrion skrev:http://www.dr.dk/nyheder/udland/valgifrankrig/macron-udsat-massivt-hackerangreb-kort-foer-fransk-valg

Jeg er nået dertil at digitale angreb nu er mindst lige så alvorlige som fysisk militære angreb.

Jeg mener at når man finder ud af hvem der stå bag disse angreb, så er det ikke bare en politimæssig opgave, men ligefrem et militært anliggende der bør føre til at den nation (hvis det er tilfældet) skal have udslettet hele sin digitale infrastruktur i sådan en grad at hele samfundet i den pågældende nation ikke kan fungere på moderne vilkår. de må tilbage til skrivemaskinen!

Jeg gør opmærksom på, at man i USA og Nato har oprettet cyber-commands. Så den tanke er Gorrion ikke ene om.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum