Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

En ting, jeg godt kunne lide at vide er:

Go down

En ting, jeg godt kunne lide at vide er: Empty En ting, jeg godt kunne lide at vide er:

Indlæg af Thomas Tors Mar 02, 2017 10:32 am

Hvor meget af den seneste stigning i ejendomspriserne skyldes, at oligarker mm. af Putins slæng trækker penge ud af Rusland?

Set fra min divaneser, så er de da velkomne til at købe groft overvurderede udlejningsejendomme i København. De får nemlig et problem med at leje dem ud uden tab! Nu vil de rive Scala ned - fint nok: Den havde sin tid.
Men der kunne da god laves noget i den bygning, hvis man ellers var lidt rimelig med huslejen. Men det vil man jo ikke være.

Den husleje skal jo kun dække det mest nødtørftige vedligehold.

Det svarer lidt til, at der på to måneder er solgt for godt 11 milliarder i 10 årige statsobligationer (½% kupon) til kurs pari. Det må russerne da godt: De statobligationer kan nemlig ikke sælges til over kurs ca. 60.
Det spændende bliver, hvis de bliver sat til salg! Nationalbanken vil reagerer mere end almindelig sløvt; men man har en grænse, hvor man vil købe - eller ombytte for endnu længere løbetid.

Det minder meget om de franske investeringer i Rusland under Napoleon. De bruger stadig revolutionskalenderen (så vidt jeg for år tilbage blev orienteret) til beregningen af ydelserne; men ellers har inflationen i den mellemliggende tid gjort papirerne værdiløse.

Vi kommer nok op på en inflation på mellem 1 og 2%, så det lader vi da bare udhule obligationer med ½% kupon.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum