Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den græske krise og Euro krisen

+7
guldimund
doctor
Storebror
Thomas
Gorrion
Shintai
dkguy66
11 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af Shintai Fre Okt 28, 2011 2:37 pm

CDS og de andre metoder er jo netop blot at skabe virtuelt merværdi.

Det svarer lidt til at jeg garantere hele den danske stats obligationer, reelt set i håb om de andre defaulter. For så mange penge har jeg naturligvis ikke. Men BOOM, nu har vi lavet enorm merværdi da alle statsobligationer nu er sikret.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af Thomas Fre Okt 28, 2011 4:30 pm

Storebror skrev:

Analogi: De må erkende at de bare har købt en annonce i en fiktiv telefonbog

Lige præcis.

Det minder om Storm P. tegningen med de to vagabonder i banken: Vagabonden siger: Det er min kautionist - og peger på kollegaen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af doctor Fre Okt 28, 2011 5:26 pm

Der er "kraft Peter vælte mig"også noget Storm P-agtigt over glæden over aftalen igår , og så eftertænksomheden idag. HOVSA

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/218372/valuta_cds-spoegelset_rumsterer_igen.html

Hele informationsniveauet til befolkningen er gennemtæret af propaganda.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af Thomas Fre Okt 28, 2011 7:39 pm

doctor skrev:Der er "kraft Peter vælte mig"også noget Storm P-agtigt over glæden over aftalen igår , og så eftertænksomheden idag. HOVSA

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/218372/valuta_cds-spoegelset_rumsterer_igen.html

Hele informationsniveauet til befolkningen er gennemtæret af propaganda.

Man KAN ikke forsikre sig mod egen dumhed.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af lothrim Fre Okt 28, 2011 10:11 pm

doctor skrev:
Hele informationsniveauet til befolkningen er gennemtæret af propaganda.


I krig er sandheden det første offer.

lothrim

Antal indlæg : 4
Join date : 28/10/11

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af Marovingian Lør Okt 29, 2011 6:16 am

Thomas skrev:Jeg tror også, man skal se på den ikke uvæsentlige detalje, at ECB sender kontrollanter ind i de græske ministerier.
Ja det er ret vigtigt og en ret stor ting i Europas historie ... det er vel over 60 år siden et land er nået så tæt på at opgive sin suverænitet eller hvad man skal kalde det.

De facto er Grækenland jo på vej til at blive en tysk lydstat, ville også være bedre for dem Laughing

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af Thomas Lør Okt 29, 2011 7:30 am

Marovingian skrev:
Thomas skrev:Jeg tror også, man skal se på den ikke uvæsentlige detalje, at ECB sender kontrollanter ind i de græske ministerier.
Ja det er ret vigtigt og en ret stor ting i Europas historie ... det er vel over 60 år siden et land er nået så tæt på at opgive sin suverænitet eller hvad man skal kalde det.

De facto er Grækenland jo på vej til at blive en tysk lydstat, ville også være bedre for dem Laughing

Jeg ville så nærmere kalde det en ulydighedsstat; men jo....

Grækenland har udnyttet debitors magt til det yderste: Nu kommer kreditorerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den græske krise og Euro krisen - Page 2 Empty Sv: Den græske krise og Euro krisen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum