Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ubåde.

Go down

Ubåde. Empty Ubåde.

Indlæg af Thomas Søn Maj 29, 2016 1:40 am

Tromsø

Det giver også et perspektiv på nogle oldgamle rygter på Færøerne i forbindelse med deres tunneler.

Dette har helt klart en signaleffekt. USA viser et ønske om mer tilstedeværelse i nordområdene, sier seniorforsker Sverre Lodgaard ved Norsk utenrikspolitisk institutt til Klassekampen.

Fordi Forsvaret har solgt ubåtbasen Olavsvern, må amerikanerne leie sivil havn av Tromsø kommune.

Læg mærke til kildehenvisningen: Det er kommunister.

Sammen med genåbningen af Keflavik, så kunne man få den tanke, at der er en sammenhæng.

Jeg er stadig spændt på om vi får de Spartan. De vil nemlig være helt fine til et støttepunkt på Grønland, Færøerne, Orkney og Tromsø.
Jeg har også hæftet mig ved, at de danske SeaHawk har en løfteevne ½ ton større end de andre SeaHawk. Det er der så ikke noget mærkeligt i, fordi lufte i Nordatlanten er noget koldere end ved ækvator. Det giver en bedre motorydelse og rotoren griber også bedre i luften. Jeg tror den skal bruges som kran, hvor havnefaciliteterne ellers lader noget tilbage at ønske.
Der er så også nogle gamle Los Angeles-klasser som kunne være et udmærket supplement til Seawolf-klassen. Et par Los Angeles som dispositionsenheder for en Atlantisk kommando. Specielt, hvis de ikke har atomvåben om bord, så er man nok lidt friere stillet mht. togtlængde og tjenesteforhold.

Efter at man piller atomvåbnene af Tomahawk, så er der masser af dem. Og masser af Harpoon.

Der er 3 688i, som eller skulle have været oplagt i 2019. De er så ikke de tavseste; men så dårlige er de bestemt heller ikke. De har nok 10 år tilbage på brændslet, så det er sådan set også gratis.

Landfaciliteterne minder om dem Løkke fik prakket amerikanerne på på Keflavik og Sdr. Strøm. Der skal ikke laves noget videre og kommunen vil være lykkelig for selv en beskeden husleje.
Det kunne tyde på en opnormering på 1 permanent Los Angeles-klasse. Med nogle andre tjenesteforhold - f.eks. kun en måned ad gangen til søs. Det vil være populært i mange familier, så man ikke spilder en rævedyr uddannelse. Det vil også være udmærket som en krigsfunktion for stabsofficerer og uddannelses-officerer.

Nu er der ikke meget ved atomubåde, der er gratis; men noget koster mere end andet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum