Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

LLR`s And eller anekdote ?

2 deltagere

Go down

LLR`s And eller anekdote ? Empty LLR`s And eller anekdote ?

Indlæg af klogeaage 35 Tors Maj 28, 2015 5:58 pm

Rygsvømning i Nyhavn   Very Happy


Og her en artikel der  ikke er vigtig ,men tidspunktet for presserende ændringer for journalisten flere måneder efter.:
 Opdateret 28. maj 2015 kl. 10:44
Taastrup - 19. marts 2015 kl. 13:58 Af Pernille Rohde  Shocked tongue Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

LLR`s And eller anekdote ? Empty Jeg er ikke helt sikker på

Indlæg af Thomas Tors Maj 28, 2015 7:09 pm

jeg ved, hvad der sker!

Altså nu er der udskrevet valg og Folketinget er opløst. Regeringen sidder endnu.

Samtidig med valget går Folketinget på sommerferie.
Sagen er så den, at hvem kan indkalde Folketinget ekstraordinært i ferien. Det er der sådan set ikke noget Folketing til at gøre!
Folketinget kan formentlig ikke konstituere sig før til oktober. Det første, Folketinget gør efter et valg, er at nedsætte udvalg til valgs prøvelse! Først efter dette udvalg har erklæret valget i orden, så kan Folketinget egentlig foretage sig noget, for før Udvalg til Valgs Prøvelse har afgivet betænkning, så er der formentlig ikke nogen, der er valgt.
Det vil sige, at det vel kun er statsministeren, der kan indkalde Folketinget ekstraordinært.

Så vidt jeg husker træder Folketinget sammen 3. torsdag i oktober. I næsten ½ år er der ikke noget Folketing.

Der kan ikke stilles spørgsmål til ministeren, for der er ikke nogen folketingsmedlemmer til at stille spørgsmål.

Det vil sige, at der ikke er nogen, der har parlamentarisk immunitet. Hvis politiet - dvs. regeringen - dvs. statsministeren vil have en person i det netop opløste Folketing undersøgt, evt. sigtet, fængslet, e.lign.

Så er det NU!

En Leif Aaen, en Ole Sohn el. lign. kan nu undersøges af politiet - som enhver anden borger, som enhver anden borger skal den undersøgte samarbejde med politiet: Hvis politiet siger, at man skal standse og stige ud af bilen - så skal man rette sig efter politiet.
Politiet kan også nægte en borger ret til udrejse.

Statsministeren er blevet anmodet af Dronningen om, at fortsætte som forretningsministerium, hvilket vil sige at løbende sager kan behandles.

Denne dato ville jeg som Statsminister vælge, hvis der var en kriminel i Folketinget, som skulle undersøges. F.eks. hvis et eller flere Folketingsmedlemmer skulle undersøges og forhindres valg p.gr.a. kriminalitet. Man kan sagtens stille op til valg; men spørgsmålet er om man kan blive valgt - uanset, hvor mange stemmer man har - hvis en domstol afgiver en passende kendelse om noget, så man ikke er valgbar!

Det her er naturligvis aftalt med Folketinget, der har Lykketoft som formand. Det er ikke nødvendigvis en kommunist; men det kunne være Lars Løkke for den sags skyld. Mit gæt ville i den situation være Kristian Jensen.... man er vel banksvin.

Det kunne også være Tulletåben, der som medlem af Nationalbankens bestyrelse ikke har sikret f.eks. at kronen er tilstrækkelig beskyttet - og som har gjort sig skyldig i noget kriminelt som medlem af bestyrelsen i Nationalbanken. F.eks. hindret Nationalbanken i f.eks. at udøve sin kontrolfunktion overfor virksomheder i Finanssektoren.

Klogeaage skal have tak for at rejse spørgsmålet!

Jeg havde ikke selv tænkt på det; men når der nu sket noget, der må betegnes som mærkeligt - sådan rent tilfældigt - samtidig. Så hader jeg tilfældige sammentræf med samme intensitet som en gammel politimand gør det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

LLR`s And eller anekdote ? Empty Jeg tror så ikke, det er Lars Løkke!

Indlæg af Thomas Tors Maj 28, 2015 7:22 pm

Det er nok nærmere den sikkerhedspolitiske situation. I øjeblikket kan statsministeren sende landet i krig, hvis det skal være.

Jeg har hæftet mig ved at en stor del af besparelsen i Forsvaret, som fremkom som følge af, at man havde fyret ledelsen: Den er mig bekendt udisponeret og personellet er afskediget - og de må være fratrådt.

Et forretningsministerium ikke alene kan; men skal handle på Folketingets vegne i tilfælde af en pludselig opstået kritisk situation - det er derfor det er et forretningsministerium. Man må som sådan ikke handle udenfor gældende lov; men hvis gældende lov bemyndiger en til at handle, så skal man som forretningsministerium handle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

LLR`s And eller anekdote ? Empty Elbæk og

Indlæg af Thomas Ons Jun 03, 2015 7:57 pm

troværdigheden.

Læg mærke til at billedet er taget i København: Lige præcis i Hovedstaden og i Nordsjælland har Venstre ikke noget nævneværdigt. Det gider de ikke gå efter. Dem, der stemmer Venstre i Hovedstaden: De kan få Søren Pind - hvad de så ellers vil stille op med ham - ellers kan de rende og hoppe.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

LLR`s And eller anekdote ? Empty Sv: LLR`s And eller anekdote ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum