Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Antal Handler og Salgspriser censurerede

+2
Thomas
Cirb
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Tors Okt 06, 2011 11:23 am

Dobbeltpost fra naboen

Hej

Som nogle læsere vil vide er det med lidt snilde muligt at få et dag til dags indblik i de løbende handler og priser via boliga. Baggrunden kan ses i denne tråd
http://www.boligdebatten.dk/generelt/15120-nye-salgsprisdata-modtaget.html
tråden demonstrerer også hvordan man gør.

Desværre har denne mulighed været lukket fra 9 august, da boliga siden da ikke har modtaget et eneste salgsdata fra OIS.

Dette er en markant ændring af den tidligere data publicationspraksis. Admin har været så venlig at poste det vanlige mønster i datas ankomst : her
Det ser sådan ud:
Antal Handler og Salgspriser censurerede 2773d1312806561-nye-salgsprisdata-modtaget-sc_90

Som det fremgår burde der nuværende tidspunkt forligge mere end 90 % af salgsdata fra Juli/August og noget der ligner halvdelen fra September. Vi burde altså have et, for praktiske formål, fuldstændigt billede af 3 kvartal. Istedet har vi kun en ret inkomplet Juli.

Spørgsmålet er så, hvorfor ?

Jeg har jo indirekte givet mit bud på et svar i overskriften - de få data der slap ud fra Juli/August, inden der blev lukket ned, har jeg opgjort : Her

Kort opsummeret var ihvertfald Juli tilsyneladene så katastrofal for bolighandlen, at noget lignende ikke er set ihvertfald de sidste 50 år i Danmark (om nogensinde). Antallet af handler faldt til et niveau, hvor det knap giver mening at tale om et marked.

At finansindustrien, dens organisationer og repræsentanters data og udtalelser bedste ses som meget farvede partsindlæg snarere end analyser, er vist efterhånden klart for alle - men at en offentligt ejet og drevet institution pludselig lukker ned for data uden forklaring bekymrer mig på mange planer.

Så jeg vil gerne 2 ting med tråden
1) Hvad tænker boardet ?
2) Er der et behjertiget medlem af pressen tilstede, der kunne tænke sig at tage kontakt OIS, og høre hvorfor de pludselig er gået i radiotavshed ?

Mvh
Cirb


Sidst rettet af Cirb Tors Okt 06, 2011 1:28 pm, rettet 1 gang

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Thomas Tors Okt 06, 2011 12:00 pm

Det er lidt pudsigt, for jeg tror faktisk, at BRF - som sender flest på tvang - er ved at være i den situation at mere end 20% af deres ansvarlige kapital ligger i ejendomme i midlertidig besiddelse - 20% er maksimum iht. loven.

Her taler vi altså almindelige ejerlejligheder og parcelhuse, de er nemlig svære at lave parkeringsaftaler med.

Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at man op til valget har lukket for adgangen - jeg tror heller ikke den bliver åbnet igen! Ikke foreløbig.

Vi kommer nemlig til refinansieringen i december rimelig snart.
Kreditten er lukket fuldstændig ind - statsobligationerne bliver revet væk.
Det er lige den nyhed om boligsalget i 3 kvartal, man for Guds skyld ikke vil have midt i den suppedas.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Shintai Tors Okt 06, 2011 3:19 pm

Det er jo lidt mistænkeligt. Specielt da vi jo ikke ligefrem mangler data tilgængelighed i dag. Det er jo ikke 1875 hvor hestevognen kunne være forsinket.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Der er mere end det

Indlæg af Thomas Tors Okt 06, 2011 6:41 pm

Shintai skrev:Det er jo lidt mistænkeligt. Specielt da vi jo ikke ligefrem mangler data tilgængelighed i dag. Det er jo ikke 1875 hvor hestevognen kunne være forsinket.
Tager vi tvangsauktionstallet og konkurstallet - så tager det præcis lige så lang tid som i 1890: Det er en optælling i statstidende - og den er generelt færdig 2-3 dage efter månedsskiftet; men det hører nok til sjældenhederne, at man har så lang en tidsserie - opgjort på præcis samme måde - og i øvrigt en måde, som i et vist omfang kan rettes bagud. Jeg formoder man har et komplet sæt af Statstidende helt bagud.

Hvad angår spørgsmålet om egenbeholdningerne i MFI sektoren, så er det noget, der har irriteret Nationalbanken ikke så lidt. Her er det indberetningerne fra bankerne, der er suspekte. Dels halter de noget efter - og har hele tiden gjort det, dels har man fra Nationalbanken haft sine reservationer om omhuen fra bankernes/kreditforeningernes side.
Vi så et glimt af det dengang S&P nedgraderede: Her optrådte Danske Bank med en meget dubiøs holdning til, hvor mange gange egenkapitalen kunne tælles med.
Ærlig tvivl eller snusket lusk? Nok nærmere ærlig lusk og snusket tvivl!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty FYI

Indlæg af Cirb Søn Okt 09, 2011 8:34 am

Fra boligdebatten

Det skyldtes at vi kunne se at vi ikke havde modtaget nye data, og derfor undersøgte hvorfor tallet på forsiden havde ændret sig. Og det havde det fordi at der lå nogen fejltransmissioner med data der var dateret frem i tid. Nogen salg med skødedato helt frem i 2020, så på det tidspunkt da vi slettede alt med skødedato>vores modtagelsesdato røg vi tilbage til 9.august igen som sidste reele data.

Nå men for at gøre forvirringen total, så inspireret af denne tråd kontaktede Tim OIS i går, og ved et tilfælde har de 6.okt netop sendt ca 4000 nye salgspriser, som i kan se live nu.

Tilbage står så spørgsmålet om hvorfor der går to måneder imellem transmissionerne, og om der kommer til at gå 2 måneder igen før næste datasæt. Det håber vi at kunne opklare med OIS's hjælp.

Tak
Pudsigt tilfælde. 6/10 samme dag som denne tråd startede og firsttimebuyer skrev til dem.

Nå, men nu er ihvertfald muligt at opgøre Juli/August. Hvis vi vender tilbage til denne post
Et fornyet kig på handelsaktiviteten udfra Boligas tal, der IMHO klart har demonstreret deres anvendelighed.

Huse Salg Juli-August

2008

7414 handler

2009

6939 handler

2010

7729 handler

2011

875 (otte-syv-fem) handler.

Ejerlejligheder Salg Juli-August

2008

1621 handler

2009

1939 handler

2010

2194 handler

2011

315 (tre-en-fem) handler.

Ovenstående skal tages med gran salt. Admin på boliga var så venlig at poste en graf over den gennemsnitlige tid fra en handel var gennemført til de modtog data på den

Antal Handler og Salgspriser censurerede 2773d1312806561-nye-salgsprisdata-modtaget-sc_90

Som det fremgår vil forventeligt omkring 50% af august handlerne mangle, mens juli for praktiske formål er komplet - IMHO ikke noget der kan ryste det samlede billede.

Boligmarkedet er ikke længere kollapset - det er ophørt med at eksistere....

Mvh
Cirb


Så ser det ud som rygterne om boligmarkedets død er noget overdrevne. Med de nye slagsdata ser det sådan ud

Huse Salg Juli-August

2008

7414 handler

2009

6939 handler

2010

7729 handler

2011

3946 handler.

Ejerlejligheder Salg Juli-August

2008

1621 handler

2009

1939 handler

2010

2194 handler

2011

1425 handler.

Der blev handlet i Juli/August, men på det laveste niveau nogensinde. For husenes vedkommende lå aktiviteten på 57 % af det hidtil ringeste år (2009) og for ejerlejlighederne på 87 % af det hidtil ringeste år (2008).

Jeg vender tilbage med en opdatering på det fulde 3 kvartal i løbet af de næste par dage.

Mvh
Cirb


_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Søn Okt 09, 2011 9:07 am

3 Kvartal

Huse

2011

4389

2010

12095

2009

10165

2008

11040

2007

14773

2006

14170

Ejerlejligheder

2011

1608

2010

3693

2009

2816

2008

2474

2007

3853

2006

3288

Påvirkningen er mere markant af husene end lejlighederne, der mangler fortsat 30-40% af septemberhandlerne (hvis data er normale, hvad de næppe er) og i september ser vi også en påvirkning fra valg/boligpakke usikkerhed.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Tirs Okt 18, 2011 10:26 am

Så er der kommet nye salgsdata på boliga.

3 Kvartal

Huse

2011

5626

2010

12095

2009

10165

2008

11040

2007

14773

2006

14170

Ejerlejligheder

2011

2024

2010

3693

2009

2816

2008

2474

2007

3853

2006

3288


Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2011 12:44 pm

Tak skal du have. Vi taler en 40% ned på ejerlejligheder. Sådan i runde tal.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Tirs Okt 18, 2011 9:02 pm

Thomas skrev:Tak skal du have. Vi taler en 40% ned på ejerlejligheder. Sådan i runde tal.

Har ikke orket at forsøge at hente salgsantal ud af dst, men hvis man sammenligner med rkr´s tal tilbage til 1995 ser det ud som vi lige har haft det værste K2 nogensinde, efterfulgt af det værste K3 nogensinde (første graf er huse)

Antal Handler og Salgspriser censurerede Udklip1
Antal Handler og Salgspriser censurerede Udklipx

Nu plejer K4 ikke at være noget stort kvartal, så jeg vover et vildt gæt, og siger at vi lige er startet på det dårligste kvartal nogensinde overhovedet.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Ja da.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 18, 2011 11:46 pm

Nu kan dødsboerne holde markedet forsynet.
Når prisen ikke tilpasser sig markedet, så tilpasser markedet sig prisen. Nu har banker og kridter i 3 år holdt priserne oppe - nu kan de ikke mere.

Nu skal vi bare have nye kridter, der kan komme med en rimelig finansiering - men priserne skal meget længere ned.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Storebror Ons Okt 19, 2011 1:33 am

Antal Handler og Salgspriser censurerede EJEN77

kilde: http://dst.dk (//Danmarks Statistik - statistikbanken.dk//)

''Yderligere beskrivelse:''
Antal tinglyste ejendomssalg i almindelig fri handel de seneste 20 år.
Grafen samler tre tabeller, nemlig: EJEN1 (1992K1 - 2002K4); EJEN7 (2002K1 - 2006K4) og EJEN77 (2006K1 - N/A).



Sidst rettet af Storebror Ons Okt 19, 2011 1:37 am, rettet 1 gang

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Storebror Ons Okt 19, 2011 1:35 am

Cirb skrev:
Har ikke orket at forsøge at hente salgsantal ud af dst, men hvis man sammenligner med rkr´s tal tilbage til 1995 ser det ud som vi lige har haft det værste K2 nogensinde, efterfulgt af det værste K3 nogensinde (første graf er huse)

Nu plejer K4 ikke at være noget stort kvartal, så jeg vover et vildt gæt, og siger at vi lige er startet på det dårligste kvartal nogensinde overhovedet.

Mvh
Cirb

Se graf ovenfor ... håber det var denne du ønskede.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Thomas Ons Okt 19, 2011 6:19 am

De kan også tages her:
Priser

Handler
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Ons Okt 19, 2011 9:28 am

Storebror skrev:
Cirb skrev:
Har ikke orket at forsøge at hente salgsantal ud af dst, men hvis man sammenligner med rkr´s tal tilbage til 1995 ser det ud som vi lige har haft det værste K2 nogensinde, efterfulgt af det værste K3 nogensinde (første graf er huse)

Nu plejer K4 ikke at være noget stort kvartal, så jeg vover et vildt gæt, og siger at vi lige er startet på det dårligste kvartal nogensinde overhovedet.

Mvh
Cirb

Se graf ovenfor ... håber det var denne du ønskede.

Den er superfin - mange tak Very Happy
Men hvis jeg lige må være lidt umulig (og utaknemmelig...), så ville jeg virkelig gerne se salgsdata længere tilbage i i tiden end til start 90erne, hvor både RKRs data (95) og DST´s (93) stopper, er de derude et sted ?
Og for at fortsætte af den tangent Rolling Eyes ville 4 grafer med de enkelte kvartaler for sig selv udfra DST´s tal også være super informativt santa

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Ons Okt 19, 2011 9:49 am

@Storebror - når man kigger på din graf bliver det iøvrigt også tydeligt at K3 2011 var det ringeste nogensinde for hushandlernes vedkommende og vist også for ejerlejlighederne (selvom ratioen mellem de OIS registrerede handler og DST/RKR handler ikke er konstant er det næppe så meget off target...).

Jeg kommer således til moderere mit udsagn til Thomas - K3 var det værste handelskvartal nogensinden (uanset sæson), men det kommer til at blive efterfulgt et endnu værre K4 og K1 2012....

Det er iøvrigt også interessant at se, at den ændring i aktiviteten i K3 der er i RKRs tal over de sidste 17 år ikke går igen i DST´s tal. Gad vide hvad forklaringen på det er ?

Må jeg bruge et link til din graf i post´s på nabokanalen ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Thomas Ons Okt 19, 2011 10:27 am

Cirb skrev:@Storebror - når man kigger på din graf bliver det iøvrigt også tydeligt at K3 2011 var det ringeste nogensinde for hushandlernes vedkommende og vist også for ejerlejlighederne (selvom ratioen mellem de OIS registrerede handler og DST/RKR handler ikke er konstant er det næppe så meget off target...).

Jeg kommer således til moderere mit udsagn til Thomas - K3 var det værste handelskvartal nogensinden (uanset sæson), men det kommer til at blive efterfulgt et endnu værre K4 og K1 2012....

Det er iøvrigt også interessant at se, at den ændring i aktiviteten i K3 der er i RKRs tal over de sidste 17 år ikke går igen i DST´s tal. Gad vide hvad forklaringen på det er ?

Må jeg bruge et link til din graf i post´s på nabokanalen ?

Mvh
Cirb

Ja værsgo'

Jeg tror det har noget at gøre med belåningstidspunkt versus handelstidspunkt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Ons Okt 19, 2011 11:22 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:@Storebror - når man kigger på din graf bliver det iøvrigt også tydeligt at K3 2011 var det ringeste nogensinde for hushandlernes vedkommende og vist også for ejerlejlighederne (selvom ratioen mellem de OIS registrerede handler og DST/RKR handler ikke er konstant er det næppe så meget off target...).

Jeg kommer således til moderere mit udsagn til Thomas - K3 var det værste handelskvartal nogensinden (uanset sæson), men det kommer til at blive efterfulgt et endnu værre K4 og K1 2012....

Det er iøvrigt også interessant at se, at den ændring i aktiviteten i K3 der er i RKRs tal over de sidste 17 år ikke går igen i DST´s tal. Gad vide hvad forklaringen på det er ?

Må jeg bruge et link til din graf i post´s på nabokanalen ?

Mvh
Cirb

Ja værsgo'

Jeg tror det har noget at gøre med belåningstidspunkt versus handelstidspunkt.

Mange tak.
@storebror, må jeg også bruge din ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Storebror Ons Okt 19, 2011 12:25 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:@Storebror - når man kigger på din graf bliver det iøvrigt også tydeligt at K3 2011 var det ringeste nogensinde for hushandlernes vedkommende og vist også for ejerlejlighederne (selvom ratioen mellem de OIS registrerede handler og DST/RKR handler ikke er konstant er det næppe så meget off target...).

Jeg kommer således til moderere mit udsagn til Thomas - K3 var det værste handelskvartal nogensinden (uanset sæson), men det kommer til at blive efterfulgt et endnu værre K4 og K1 2012....

Det er iøvrigt også interessant at se, at den ændring i aktiviteten i K3 der er i RKRs tal over de sidste 17 år ikke går igen i DST´s tal. Gad vide hvad forklaringen på det er ?

Må jeg bruge et link til din graf i post´s på nabokanalen ?

Mvh
Cirb

Ja værsgo'

Jeg tror det har noget at gøre med belåningstidspunkt versus handelstidspunkt.

Mange tak.
@storebror, må jeg også bruge din ?

Mvh
Cirb

Naturligvis.

Hvis du højre klikker og vælger properties kan du se link til det php-script der laver grafen. Bruger du det link vil grafen opdatere sig selv (forhåbentligvis).

dst.dk går desværre kun tilbage til 1992K1. Da grafen viser 20 år tilbage er alle data fra dst.dk p.t. vist i figuren.

Hvis nogen kan finde/skaffe data i elektronisk eller papir form, eller ved hvor jeg kan finde data, kan jeg godt ligge det ind og lave en figur der går længere tilbage.


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Søn Nov 06, 2011 5:13 pm

Så er der kommet nye salgsdata på boliga. Data må formodes for praktisk formål komplette.

3 Kvartal

Huse

2011

6952

2010

12095

2009

10165

2008

11040

2007

14773

2006

14170

Ejerlejligheder

2011

2421

2010

3693

2009

2816

2008

2474

2007

3853

2006

3288

Sammenlign med Storebrors graf over DST handler
Antal Handler og Salgspriser censurerede EJEN77

Vi ender for både huse og lejligheder på det ringeste K3 nogensinde, og for husenes vedkommende måske det ringeste kvartal nogensinde overhovedet ? Det sidste får vi dog brug for RKR´s og DSTs fintællinger for at afgøre.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Fre Jan 06, 2012 12:02 pm

Så er det tid til 4 kvartal. Seneste Boliga data er fra 30/12-2011.

4 Kvartal

Huse

2011

5111

2010

11190

2009

10539

2008

8060

2007

13250

2006

11886

Ejerlejligheder

2011

1727

2010

4276

2009

3417

2008

2040

2007

3711

2006

3201

Sammenlign med Storebrors graf over DST handler
Antal Handler og Salgspriser censurerede EJEN77

Vi ender for huse og måske også lejligheder på det ringeste K4 nogensinde, og det ringeste kvartal nogensinde overhovedet. Data for december er stadig inkomplette, men personligt tror jeg ikke på de kommer til at flytte trenden væsentligt.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Lars_HH Fre Jan 06, 2012 12:41 pm

Gad vide hvor lang tid de data skal holdes tilbage, er der ikke en stor flex-auktion omkring 1.april? De kan i hvert fald ikke holdes frem til 1. december Smile

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Cirb Fre Jan 06, 2012 1:42 pm

Lars_HH skrev:Gad vide hvor lang tid de data skal holdes tilbage, er der ikke en stor flex-auktion omkring 1.april? De kan i hvert fald ikke holdes frem til 1. december Smile

Man kan måske diskutere, hvor relevante ovenstående tal er efter dst er begyndt at offentliggøre både handler og priser på månedsbasis med kun 2 mdr´s forsinkelse

Antal Handler og Salgspriser censurerede Ejendomssalg

Men det tager kun 5 min at lave en søgning (efter THSV lærte mig det) og sålænge jeg synes, det er sjovt, bliver jeg ved. Andre er meget velkomne til evt bruge linkene til andre søgninger - det er bare at ændre datoerne i adresse linien.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Cirb

Indlæg af Thomas Fre Jan 06, 2012 1:45 pm

Lars_HH skrev:Gad vide hvor lang tid de data skal holdes tilbage, er der ikke en stor flex-auktion omkring 1.april? De kan i hvert fald ikke holdes frem til 1. december Smile

Det lader til at 4 kv 2011 har en halvering af antallet af handler ifht. samme kvartal 2010.
Du kan ikke helt regne med antallet af ejerlejlighedshandler i 2010 - der var nemlig et par heftige parkeringsaftaler fra BRF : Mellem 1 og 1½ milliard. Men det passer ellers meget godt med en halvering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Lars_HH Fre Jan 06, 2012 5:56 pm

Så kan hver sjette salg dækkes af en tvangsauktion, hvis man krydstabulerer med tvangsauktioner i kvartalet. Det danske boligmarked eksisterer ikke længere.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Plyds Fre Jan 06, 2012 6:13 pm

Lars_HH skrev:Så kan hver sjette salg dækkes af en tvangsauktion, hvis man krydstabulerer med tvangsauktioner i kvartalet. Det danske boligmarked eksisterer ikke længere.

Og en anden sjettedel kan dækkes af dødsfald - det levner ikke meget til mæglerne at leve af. Det gør de så heler ikke - de falder døde om - mæglerhusene. Det må give underskud på bogen til banker der ejer ejendomsmæglerkæder?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Antal Handler og Salgspriser censurerede Empty Sv: Antal Handler og Salgspriser censurerede

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum