Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån

3 deltagere

Go down

Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån Empty Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån

Indlæg af Monet Tirs Okt 28, 2008 1:40 pm

På Børsens nye blogsektion, er der et interessant blogindlæg omkring at folk skal have mulighed for at bruge deres pensionsopsparing til at klare skærene under lavkonjunkturen:

http://borsen.dk/blog/224/1076/1730/Jens_K._H%F8yer

Vi snakker altså Thomas´s forslag, som nu bringes frem i den offentlige debat, har det nogen gang på jorden?

Monet

Antal indlæg : 77
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån Empty Sv: Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån

Indlæg af Thomas Ons Okt 29, 2008 4:42 pm

Jeg er bange for: Nej.

Det vil ruinere pensionskasserne. Sagen er jo, at kasserne så skulle sælge deres papirer fordi de ikke fik indbetalingerne - med betydelige kurstab til følge. Kreditforeningerne ville få en masse førtidsindfrielser, som fortrinsvis ville være fra de gode kunder, hvilket ville efterlade kreditforeningerne som finansielle skraldespande.

Nej jeg tror det ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån Empty Sv: Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån

Indlæg af litl_big_chickn Tors Nov 13, 2008 9:59 pm

Enig med Thomas. De har jo ikke engang til dagen og vejen. Og det tror jeg heller ikke de får igen uden kraftig støtte.

litl_big_chickn

Antal indlæg : 27
Join date : 07/11/08

Tilbage til toppen Go down

Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån Empty Sv: Ophævelse af pension til brug for betaling af renter på huslån

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum