Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

+3
konsholm
Esbjerg
emily
7 deltagere

Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af emily Lør Okt 25, 2008 8:56 pm

Ophævelse af bortvisninger

--------------------------------------------------------------------------------

Man har et standpunkt til man tager et nyt, som ordsproget går.

Da vi nu med oprettelsen af Off-topic forummet synes vi har en bedre måde at håndtere eventuelle problemer på, har vi har derfor besluttet at ophæve de bortvisninger der blev foretaget efter den 23. oktober i kølvandet på det meget brokkeri omkring thomas's bortvisning. Det drejer sig om følgende brugere:

thomas
bille
fidus
smedegade

Nogen af ovenstående har muligvis også fået en IP-adresse ban, og da vi ikke lige kan se hvilke der hører sammen med hvilke brugere, må de meget gerne kontakte os på kontakt@boliga.net med deres ip adresse for at få den løftet. Ens ip adresse kan man se på What Is My IP Address? - IP Address Lookup, Internet Speed Test, IP Info, plus more

Brugeren "hhhhhhhhhhhhhhhhhhh" der tilsyneladende blev oprettet med det formål at spamme forummet med reklamer for et andet forum, kan få løftet sin ban hvis han sender mig en mail på kontakt@boliga.net . Jeg går ud fra der er tale om en anden bruger under alias.

PS: Det er muligt der er enkelte der har fået en IP-ban, men ikke en rigtig ban. Disse brugere kan også få løftet deres ban ved at sende os en mail
__________________

emily

Antal indlæg : 3
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty

Indlæg af Esbjerg Lør Okt 25, 2008 9:03 pm

Der kan man jo bare se........ tror nok der var blevet ret stille derinde tongue

Spørgsmålet er om det er ok ikke at måtte bruge den sorte humør og lidt mere farverige sprogblomster inkl. undertøj og martinier...

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af konsholm Lør Okt 25, 2008 9:07 pm

Det er i hvert fald opsigtsvækkende hvor mange fremtrædende brugere + andre mere monitorerende ( som jeg selv ) der på MEGET kort tid fik stablet dette nye forum på benene, og som iøvrigt ikke tøvede med at promovere dette på boligdebatten.

konsholm

Antal indlæg : 83
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Happiness

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af Gæst Lør Okt 25, 2008 9:11 pm

Esbjerg skrev:Der kan man jo bare se........ tror nok der var blevet ret stille derinde tongue

Spørgsmålet er om det er ok ikke at måtte bruge den sorte humør og lidt mere farverige sprogblomster inkl. undertøj og martinier...

Ja, og det modsatte. Jeg føler mig som oftest meget provokeret, når nogen af de "hellige" eller politisk korrekte kommer på banen med deres små: "Det hedder ikke p..... men indvandrer fra mellemøsten o.s.v. o.s.v." "Ulkrikke er da meget faglig dygtig..." O.s.v.

Til sidst ved man jo fand.. ikke, hvilke gloser der efterhånden er politisk korrekte. Og så skal man bruge fem gang så mange ord i stedet for det ene, som alle straks forstår.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 9:16 pm

Esbjerg skrev:Der kan man jo bare se........ tror nok der var blevet ret stille derinde tongue

Spørgsmålet er om det er ok ikke at måtte bruge den sorte humør og lidt mere farverige sprogblomster inkl. undertøj og martinier...

Forumet skulle nu nok have kørt videre uden os.. Jeg tror bare at de lige fik lidt tid til at tænke over det, og så måske godt kunne se at det var lidt urimeligt...

Nå men de har sgu ip ban .. Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af Gæst Lør Okt 25, 2008 9:17 pm

Skyblue skrev:
Esbjerg skrev:Der kan man jo bare se........ tror nok der var blevet ret stille derinde tongue

Spørgsmålet er om det er ok ikke at måtte bruge den sorte humør og lidt mere farverige sprogblomster inkl. undertøj og martinier...

Forumet skulle nu nok have kørt videre uden os.. Jeg tror bare at de lige fik lidt tid til at tænke over det, og så måske godt kunne se at det var lidt urimeligt...

Nå men de har sgu ip ban .. Smile

Og der er næppe lovligt, da mange brugere kan ligge bag en enkelt ip.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af CK83 Lør Okt 25, 2008 9:21 pm

Ja, sikke noget - jeg undrer mig lidt. Faktisk ville jeg gerne vide, hvilke økonomiske interesser, der ligger bag boligdebatten.dk. Hvem betaler? Hvad genererer siden EGENTLIG af omsætning - sidder (v)i og laver boksen for nogle, der lever af bannerreklamer - oder wie?

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af blangstrup Lør Okt 25, 2008 9:57 pm

CK83 skrev:Ja, sikke noget - jeg undrer mig lidt. Faktisk ville jeg gerne vide, hvilke økonomiske interesser, der ligger bag boligdebatten.dk. Hvem betaler? Hvad genererer siden EGENTLIG af omsætning - sidder (v)i og laver boksen for nogle, der lever af bannerreklamer - oder wie?

Det vil jeg da godt svare på. Boligdebatten.dk domainet er ejet af Boliga Aps og serverdriften betales herfra.

Den kører fra en server i tyskland der koster 99 euro / måned at leje. Den havde vi fra det var et fritidsprojekt, og vi har ikke fået flyttet den til hostingcentret i DK da er foretaget en del konfigurations indstillinger som vi ikke har haft tid til at sætte op i DK.

Indtil første august var indtjeningen på tekst baserede reklamer typisk $190/måned. Nu kører vi med samme reklamer som på boliga.dk, som giver noget bedre, men til gengæld har vi så også en fuldtidsansat sælger hvis løn skal betales.

Anyway, det var vist rimelig full disclosure.

Var iøvrigt meget underholdende da jeg læste et sted her at vi nok var blevet millionærer på at sælge til euroinvestor, tror i ville grine og synes vi var idioter hvis i vidste hvad de købte deres 51% for jocolor

blangstrup

Antal indlæg : 5
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 10:01 pm

Blangstrup,

Vil det sige, at indtil videre er I stadigvæk stort set lønnet af euroinvestor på "forventning om fremtidig indtjening" ? Altså Boliga kan slet ikke bære jeres løn endnu ?
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af blangstrup Lør Okt 25, 2008 10:08 pm

peter777 skrev:Blangstrup,
Vil det sige, at indtil videre er I stadigvæk stort set lønnet af euroinvestor på "forventning om fremtidig indtjening" ? Altså Boliga kan slet ikke bære jeres løn endnu ?

Nej sådan skal det ikke forstås. Vi kører meget konservativt og bruger ikke flere penge end vi har.

edit: rettede lidt


Sidst rettet af blangstrup Lør Okt 25, 2008 10:20 pm, rettet 1 gang

blangstrup

Antal indlæg : 5
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 10:20 pm

Hehe, det er altid svært at prissætte sådan noget i starten...

JK Rowling solgte samtlige filmrettigheder ti Harry Potter for $500.000. Et komplet latterligt beløb, men jeg tror hun boede i en et værelses lejlighed på tidspunktet, og så var det jo gode penge Smile

Så kan man jo diskutere hvordan filmene har hjulpet bogsalget. Ihvertfald mangler hun ikke noget idag Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af blangstrup Lør Okt 25, 2008 10:21 pm

Skyblue skrev:Hehe, det er altid svært at prissætte sådan noget i starten...

JK Rowling solgte samtlige filmrettigheder ti Harry Potter for $500.000. Et komplet latterligt beløb, men jeg tror hun boede i en et værelses lejlighed på tidspunktet, og så var det jo gode penge Smile

Så kan man jo diskutere hvordan filmene har hjulpet bogsalget. Ihvertfald mangler hun ikke noget idag Smile

Haha ja, Rowlings formue tror jeg også godt jeg liiige kunne leve med Wink

blangstrup

Antal indlæg : 5
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 10:22 pm

blangstrup skrev:
Skyblue skrev:Hehe, det er altid svært at prissætte sådan noget i starten...

JK Rowling solgte samtlige filmrettigheder ti Harry Potter for $500.000. Et komplet latterligt beløb, men jeg tror hun boede i en et værelses lejlighed på tidspunktet, og så var det jo gode penge Smile

Så kan man jo diskutere hvordan filmene har hjulpet bogsalget. Ihvertfald mangler hun ikke noget idag Smile

Haha ja, Rowlings formue tror jeg også godt jeg liiige kunne leve med Wink

Også mig. Så ville jeg overveje ikke at bo til leje mere.. Smile Måske købe en knallert, ... Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 10:28 pm

Skyblue skrev:Også mig. Så ville jeg overveje ikke at bo til leje mere.. Smile Måske købe en knallert, ... Smile


Øhhhh ...

Nåja, jamen knallertpriserne er vel også ved at være dernede, hvor førstegangskøberne kan være med igen albino albino albino
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten Empty Sv: ophævelse af bortvisninger.... boligdebatten

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum