Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

4 deltagere

Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Fre Nov 28, 2014 10:46 am

Så er der morgenunderholdning igen der kan få det til at rykke i smilerynkerne. Jeg ved ikke hvor mange trofaste økonomidebat læsere som virkelig tror at 'nogen' vil afvikle Danske Bank og at banken står på falittens rand. Det toneangivende internationale rating bureau har ihvertfald lige givet Danske Bank et ekstra plus i karakterbogen som betyder at det bliver billigere for banken at funde sig:

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7243607/Moodys-løfter-Danske-Bank-et-trin/

Torsdag aften løftede bureauet sin vurdering af Danske Banks langsigtede gæld et enkelt trin fra Baa1 til A3, den syvendehøjeste rating i Moody's karakterbog.

Danske Bank har over de seneste år, og særligt de seneste fem kvartaler, forbedret sin indtjening, begrunder Moody's først og fremmest. Det skyldes især, at banken har mindsket sine tab på udlån, der nu er på niveau med andre nordiske storbanker.

Desuden har banken markant sænket sin kreditrisiko i ikke-kerneaktiviteter, altså især koncernens irske forretninger, reduceret sin risiko i Realkredit Danmark og stabiliseret driften i Danmark, der er Danske Banks hovedmarked.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Gæst Fre Nov 28, 2014 11:00 am

Men det er jo løgn ved du jo nok. Danske Banks stråmænd har infiltreret Moodys og vha. samme hackerkode der lægger Dankortet og netbankerne ned med jævne mellemrum har de fået adgang til de centrale databaser og herved løftet vurderingen. Vi ved jo udmærket godt, at Danske Bank defacto er gået konkurs. Som jeg altid har sagt!

Det er ligegyldigt hvad alle professionelle siger. Thomas har ret! Amen!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Tag det roligt

Indlæg af Thomas Fre Nov 28, 2014 11:47 am

Jeg har set det. De bedste regnskaber laves lige inden konkursen - bare se OW Bunker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Gæst Fre Nov 28, 2014 11:58 am

"Lige inden"??? Er det 5-6-8-10 år du har proklameret Danske Banks snarlige død?

Det er vel ligesom at spille på rouletten:

"Det bliver rød nu"
*nå det blev sort*
"Det bliver RØD nu"
*nå, sort igen*
"Det BLIVER rød nu!"
*YES! RØD!*

"Det er jo det jeg altid har sagt!!"

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Danske Bank er

Indlæg af Thomas Fre Nov 28, 2014 12:43 pm

under afvikling! Se det i øjnene!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Gæst Fre Nov 28, 2014 12:44 pm

Ikke græde nu vel? Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Parallellen til OW Bunker

Indlæg af Thomas Fre Nov 28, 2014 1:02 pm

Thomas skrev:under afvikling! Se det i øjnene!

er helt klar!

Ændrede regnskabsprincipper kort før konkurs. Hvad skal man lave i forbindelse med svindlen på Cayman Islands?
Svindel er det, fordi man har givet det urigtige indtryk at flexlort er likvidt - og det er det IKKE!
Det har man gjort ved at holde dem udenfor regnskabet og kamufleret som bankudlån, hvor man skulle have brugt ansvarlig kapital! Ikk' sandt?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Gæst Fre Nov 28, 2014 1:06 pm

Jamen godt Thomas! Så tager vi tråden op igen umiddelbart i det nye år og ser hvad der er sket med DB. Ok?? Nu har du jo givet os et løfte om snarlig konkurs.

Og du har som bekendt altid ret... cheers

Og hvor var dine udmeldinger omkring OW EGENTLIG inden krakket?? Hørte vi noget fra din kant omkring selskabet herinde? Næ....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Årh... Banksvin!

Indlæg af Thomas Fre Nov 28, 2014 1:24 pm

Hold da Jeres kæft! Det svindelnummer har man da vidst længe - om ikke andet så fordi jeg har påpeget kursplejen af flexlort for længe siden. Lad være med at gøre Jer til!

Nu er det weekend og sommerhuset er klar til en dinglen - så hæng Jer! Skadedyr!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Fre Nov 28, 2014 2:33 pm

Kan du ikke bare klart sige hvornår vi kan læse i avisen at Danske Bank er erklæret konkurs? imorgen? Om en måned? Et år? 10 år?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Fre Nov 28, 2014 8:13 pm

Pluto skrev:Kan du ikke bare klart sige hvornår vi kan læse i avisen at Danske Bank er erklæret konkurs? imorgen? Om en måned? Et år? 10 år?

Ja den kommer der intet svar på. Idioten ved jo godt at han i sidste ende intet ved. Det hele handler jo kun om at lukke sit had til bestemte målgrupper ud.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Gæst Lør Nov 29, 2014 10:50 am

Thomas hader ikke bestemte målgrupper. Thomas hader ALT OG ALLE!

Sørgeligt, men sandt. Alle er tåber og fjolser i hans øjne og ønskes egentlig bare døde og begravet. Han tolererer lige dem der taler ham efter munden som TosseÅge, men dybest set ser han også bare ned på dem.

Glem Thomas. Han er væk, færdig, borte. Ingen gider høre på ham mere

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Jomsviking Lør Nov 29, 2014 2:43 pm

Pluto og mpkbh

Jeg synes at jeres gangbanging af navngiven person er trættende at høre på. Vil I ikke være venlige at justere tonen lidt?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Lør Nov 29, 2014 3:16 pm

Jomsviking skrev:Pluto og mpkbh

Jeg synes at jeres gangbanging af navngiven person er trættende at høre på. Vil I ikke være venlige at justere tonen lidt?

Men at kalde halvdelen af Danmarks befolkning for flextumper og banksvin samt at opfordre dem til at hænge sig det er er bare super-fint ikke?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Jomsviking Lør Nov 29, 2014 3:57 pm

Pluto skrev:
Jomsviking skrev:Pluto og mpkbh

Jeg synes at jeres gangbanging af navngiven person er trættende at høre på. Vil I ikke være venlige at justere tonen lidt?

Men at kalde halvdelen af Danmarks befolkning for flextumper og banksvin samt at opfordre dem til at hænge sig det er er bare super-fint ikke?

Nej, men ingen har bedt dig og din ven om at være politimænd.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Thomas Lør Nov 29, 2014 4:46 pm

Jomsviking skrev:
Pluto skrev:
Jomsviking skrev:Pluto og mpkbh

Jeg synes at jeres gangbanging af navngiven person er trættende at høre på. Vil I ikke være venlige at justere tonen lidt?

Men at kalde halvdelen af Danmarks befolkning for flextumper og banksvin samt at opfordre dem til at hænge sig det er er bare super-fint ikke?

Nej, men ingen har bedt dig og din ven om at være politimænd.


Jeg forstår ikke banksvinets argumentation: Hvis han har noget imod min argumentation, så kan han da bare sætte mig på ignorér! Nå... nej... så er han henvist til sine egne udgydelser - og de er sandt for dyden så fladpandede, at adskillige ikke kan holde dem ud - end ikke ham selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Lør Nov 29, 2014 4:55 pm

Jomsviking skrev:
Pluto skrev:
Jomsviking skrev:Pluto og mpkbh

Jeg synes at jeres gangbanging af navngiven person er trættende at høre på. Vil I ikke være venlige at justere tonen lidt?

Men at kalde halvdelen af Danmarks befolkning for flextumper og banksvin samt at opfordre dem til at hænge sig det er er bare super-fint ikke?

Nej, men ingen har bedt dig og din ven om at være politimænd.

Det er ren hykleri det der. Thomas må gerne være ond og hadfuld men skal selv behandles med fløjlshandsker. Er det fordi du ikke kan lide tanken om at Thomas måske ikke har ret? At han måske fører dig og andre bag lyset?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Gæst Lør Nov 29, 2014 9:46 pm

Jomsviking skrev:Nej, men ingen har bedt dig og din ven om at være politimænd.

Øhhh, men det er i orden at DU leger politimand??

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty

Indlæg af Thomas Lør Nov 29, 2014 10:02 pm

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Nærigfryns Søn Nov 30, 2014 10:41 am

Endnu et åbent brev til denne sæsons Thomas hadere.

Jeg læser herinde fordi min oplevelse er at Thomas lejlighedsvis giver mig vinkler jeg ikke får andre steder.
Der har gennem årene været en lind strøm af mennesker, der føler sig provokeret og missionerer for at alt hvad Thomas skriver er forkert.

Til dem vil jeg sige, hvis I mener at Thomas skriblerier er så irrelevante, hvorfor bruger I så al den tid på det?

Jeg kan ved en times research finde en lang række andre blogs, hvor andre excentrikere skriver på andre marginal områder. Arbejder I ligeså flittigt på andre sites om fx. fremstilling af bamser, bagning af speltboller og komposition af tolvtonemusik?

Hvis I syntes det er sjovt, at drille / provokere Thomas - fair nok. Det ville være rart hvis I lejlighedsvis gad at argumentere lødigt (og her tænker jeg ikke på tonen - som jeg er pisse ligeglad med).

Jeg tænker på jeres argumentationsform - som er alle de basale klassiske greb i den retoriske værktøjskasse, men uden at uddybe og nuancere jeres eget standpunkt.

Thomas lægger åbent og MEGET nuanceret sine synspunkter frem (Så kan man mene om dem hvad man vil) og I piller hist og her i elementer af hans argumentation, men lægger uhyre sjældent noget komplekst frem af jeres eget.

Måske bliver I provokeret af at alle der er uenig med Thomas bliver anklaget for at være banksvin. Fint nok - jeg er skideligeglad med jeres ømme tæer.

Jeg regner heller ikke med at dette indlæg ændrer jeres adfærd. Jeg har bare fået for vane at skrive et indlæg som dette ca. hver 3. måned i det ret usandsynlige tilfælde at vi skulle have fået en ny læser der kunne have brug for en anden vinkel på debatten.


Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Søn Nov 30, 2014 11:30 am

Jeg kan kun sige at en mand der kommer med så mange provokerende udsagn (og i øvrigt har tid til at gøre det da vi allesammen ufrivilligt bidrager til 'aflønne' ham på det offentliges regning) skal da gøres opmærksom på når han tager fejl i sine profetier. I er kun med til at holde ham fanget i galskaben ved at bakke ham op. Det er at gøre ham en bjørnetjeneste.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Thomas Søn Nov 30, 2014 5:39 pm

Nærigfryns skrev:Endnu et åbent brev til denne sæsons Thomas hadere.

Jeg læser herinde fordi min oplevelse er at Thomas lejlighedsvis giver mig vinkler jeg ikke får andre steder.
Der har gennem årene været en lind strøm af mennesker, der føler sig provokeret og missionerer for at alt hvad Thomas skriver er forkert.

Til dem vil jeg sige, hvis I mener at Thomas skriblerier er så irrelevante, hvorfor bruger I så al den tid på det?

Jeg kan ved en times research finde en lang række andre blogs, hvor andre excentrikere skriver på andre marginal områder. Arbejder I ligeså flittigt på andre sites om fx. fremstilling af bamser, bagning af speltboller og komposition af tolvtonemusik?

Hvis I syntes det er sjovt, at drille / provokere Thomas - fair nok. Det ville være rart hvis I lejlighedsvis gad at argumentere lødigt (og her tænker jeg ikke på tonen - som jeg er pisse ligeglad med).

Jeg tænker på jeres argumentationsform - som er alle de basale klassiske greb i den retoriske værktøjskasse, men uden at uddybe og nuancere jeres eget standpunkt.

Thomas lægger åbent og MEGET nuanceret sine synspunkter frem (Så kan man mene om dem hvad man vil) og I piller hist og her i elementer af hans argumentation, men lægger uhyre sjældent noget komplekst frem af jeres eget.

Måske bliver I provokeret af at alle der er uenig med Thomas bliver anklaget for at være banksvin. Fint nok - jeg er skideligeglad med jeres ømme tæer.

Jeg regner heller ikke med at dette indlæg ændrer jeres adfærd. Jeg har bare fået for vane at skrive et indlæg som dette ca. hver 3. måned i det ret usandsynlige tilfælde at vi skulle have fået en ny læser der kunne have brug for en anden vinkel på debatten.

Ja, nu er det så lidt, jeg læser af dem.

Det er fint med ca. hver 3. måned - det lægger nemlig op til kvartalsrapporten i bankerne. Her vil banksvinene prøve at finde ud af hvilke bedragerier, jeg har fundet af - de vil godt have et varsel om hvilke ubehagelige spørgsmål de kan forvente fra politiet, når embedsmænd fra den etat nu foretager sine rutinemæssige sigtelser.

Det er nok motivet, fordi nok er der ikke mange medlemmer - aktive altså; men der er en del læsere. Ca. 10-20 ad gangen.

Nu har jeg så vænnet mig til at samarbejde med myndighedernes søgemaskiner, så de nemt kan finde de indlæg, som evt. kunne være behjælpelige i efterforskningen med nøgleord: Flextumper, banksvin, o.lign.
Skolelærer dur f.eks. ikke - det er alt for almindelig, så "torturbøddel" har en meget større chance for kun at give opmærksomhed til relevante indlæg. Jobbeskrivelsen: Indavlskonsulent er heller ikke noget man ser hver dag. De kan faktisk googles med nogen succes!

Om det virkelig er en assistance - det véd jeg ikke; men hvad - man gør jo, hvad man kan. Det er en måde at foretage en politianmeldelse uden at skulle besvære underordnede funktionærer i kaffedrikningen, så de ikke skal tage stilling til, hvad de skal ignorere for at komme videre i opsynet med placeringen af reklameskilte for burgerbarer i gågader. Det sparer også oceaner af papirarbejde, der har en ubehagelig evne til at komme på tværs af nydelsen af wienerbrødet. Vil skal jo alle rationalisere!

Der er nok ikke nogen tvivl om, at banksvinenes IP adresser er velkendte - om ikke andet siden tys-tys manden - derfor er der måske ikke nogen grund til at forcere et spring til et nyt nick. Plutokøteren, Sunesvinet skal nok blive fanget ad anden vej. Man skal ikke bruge for korte passwords!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Pluto Søn Nov 30, 2014 10:04 pm

Thomas skrev:
Nærigfryns skrev:Endnu et åbent brev til denne sæsons Thomas hadere.

Jeg læser herinde fordi min oplevelse er at Thomas lejlighedsvis giver mig vinkler jeg ikke får andre steder.
Der har gennem årene været en lind strøm af mennesker, der føler sig provokeret og missionerer for at alt hvad Thomas skriver er forkert.

Til dem vil jeg sige, hvis I mener at Thomas skriblerier er så irrelevante, hvorfor bruger I så al den tid på det?

Jeg kan ved en times research finde en lang række andre blogs, hvor andre excentrikere skriver på andre marginal områder. Arbejder I ligeså flittigt på andre sites om fx. fremstilling af bamser, bagning af speltboller og komposition af tolvtonemusik?

Hvis I syntes det er sjovt, at drille / provokere Thomas - fair nok. Det ville være rart hvis I lejlighedsvis gad at argumentere lødigt (og her tænker jeg ikke på tonen - som jeg er pisse ligeglad med).

Jeg tænker på jeres argumentationsform - som er alle de basale klassiske greb i den retoriske værktøjskasse, men uden at uddybe og nuancere jeres eget standpunkt.

Thomas lægger åbent og MEGET nuanceret sine synspunkter frem (Så kan man mene om dem hvad man vil) og I piller hist og her i elementer af hans argumentation, men lægger uhyre sjældent noget komplekst frem af jeres eget.

Måske bliver I provokeret af at alle der er uenig med Thomas bliver anklaget for at være banksvin. Fint nok - jeg er skideligeglad med jeres ømme tæer.

Jeg regner heller ikke med at dette indlæg ændrer jeres adfærd. Jeg har bare fået for vane at skrive et indlæg som dette ca. hver 3. måned i det ret usandsynlige tilfælde at vi skulle have fået en ny læser der kunne have brug for en anden vinkel på debatten.

Ja, nu er det så lidt, jeg læser af dem.

Det er fint med ca. hver 3. måned - det lægger nemlig op til kvartalsrapporten i bankerne. Her vil banksvinene prøve at finde ud af hvilke bedragerier, jeg har fundet af - de vil godt have et varsel om hvilke ubehagelige spørgsmål de kan forvente fra politiet, når embedsmænd fra den etat nu foretager sine rutinemæssige sigtelser.

Det er nok motivet, fordi nok er der ikke mange medlemmer - aktive altså; men der er en del læsere. Ca. 10-20 ad gangen.

Nu har jeg så vænnet mig til at samarbejde med myndighedernes søgemaskiner, så de nemt kan finde de indlæg, som evt. kunne være behjælpelige i efterforskningen med nøgleord: Flextumper, banksvin, o.lign.
Skolelærer dur f.eks. ikke - det er alt for almindelig, så "torturbøddel" har en meget større chance for kun at give opmærksomhed til relevante indlæg. Jobbeskrivelsen: Indavlskonsulent er heller ikke noget man ser hver dag. De kan faktisk googles med nogen succes!

Om det virkelig er en assistance - det véd jeg ikke; men hvad - man gør jo, hvad man kan. Det er en måde at foretage en politianmeldelse uden at skulle besvære underordnede funktionærer i kaffedrikningen, så de ikke skal tage stilling til, hvad de skal ignorere for at komme videre i opsynet med placeringen af reklameskilte for burgerbarer i gågader. Det sparer også oceaner af papirarbejde, der har en ubehagelig evne til at komme på tværs af nydelsen af wienerbrødet. Vil skal jo alle rationalisere!

Der er nok ikke nogen tvivl om, at banksvinenes IP adresser er velkendte - om ikke andet siden tys-tys manden - derfor er der måske ikke nogen grund til at forcere et spring til et nyt nick. Plutokøteren, Sunesvinet skal nok blive fanget ad anden vej. Man skal ikke bruge for korte passwords!

Fint Thomas. Charles Manson kunne ikke have skrevet noget mere gakket. Spørgsmålet er blot: hvem er den meste tossede - den tossede eller hans følgesvend(e). Tænk lidt over det Nærigfryns, Cirb, TosseÅge og jer andre.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank Empty Sv: Thomas tager fejl igen - Moodys tror på Danske Bank

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum