Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

3 deltagere

Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Pluto Ons Nov 12, 2014 5:28 pm

Tja - nu har idioten efterhånden leveret 20000 indlæg om verdens og ikke mindst finansbranchens undergang - den virkelige verden vil bare ikke ligesom Thomas gerne vil det. Faktum er faktisk at den danske finansbranche leverer det ene kanonresultat efter det andet og nu er oppe på 2007 niveau.

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7199306/Banker-satte-16-mia.-kr.-i-banken/

Et kapitel af den mest grusomme slags synes endegyldigt at være afsluttet i den danske finansverden.

Det har været kendt et stykke tid, og det bliver bekræftet i en halvårlig status fra Finanstilsynet, finansbranchens vagthund.

Tilsynet har opgjort det samlede overskud før skat i de danske pengeinstitutter til 16,1 mia. kr. i første halvår.

Det er det bedste resultat siden 1. halvår i 2007 - kort før finanskrisen satte ind, og noget bedre end de 10,4 mia. kr., der var resultatet af bankernes anstrengelser i den første halvdel af 2013.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Thomas Ons Nov 12, 2014 8:24 pm

,,,
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Vovede og for tidlige?? jubelbrøl fra

Indlæg af klogeaage 35 Ons Nov 12, 2014 9:32 pm

Fæhunden Pluto som er på ignore listen, smugkiggede dog alligevel på hundens juhuuu meld om de sunde danske banker  Razz


Kommer tid kommer råd
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Thomas Ons Nov 12, 2014 10:45 pm

klogeaage 35 skrev:Fæhunden Pluto som er på ignore listen, smugkiggede dog alligevel på hundens juhuuu meld om de sunde danske banker  Razz


Kommer tid kommer råd


Der er så lidt andet man koncentrerer sig om i øjeblikket:

1) Nordea er udnævnt til global systemisk vigtig. Nu er der stort set ikke Nordea udenfor Østersøen og Norden. Det gør, at Nordea ligger og roder med del NOK, EUR og DKK. For at det ikke går rigtigt galt dér, så er det det, man er ved at isolere nu.

Schweiziske UBS, amerikanske Citigroup og JPMorgan Chase samt britiske Royal Bank of Scotland og HSBC Holdings er alle med i forliget, mens Barclays, der også er under anklage, ikke har været parat til en aftale.

Alle disse banker er i Skraldespand 2-4 (der er ikke nogen i Skraldespand 5, der er den værste, i øjeblikket - ok, UBS er lige rykket ned i Skraldespand 1), Nordea har hele tiden været i Skraldespand 1.

Nordea er den eneste nordiske bank i affaldssorteringen. Derfor vil man være koncentreret om at få stabiliseret den og få noget kapital skudt ind. Relativt set er Danske Bank en lille prut i det selskab. At Danske Bank ret beset kan skride sammen, nogenlunde når det skal være: Det er det internationale banksystem mindre vigtigt: Man har større problemer at beskæftige sig med.

2) Redningen af den danske realkredit, som vil kræve, at deres banker lægger pengene tilbage, hvor de stjal dem. F.eks. er RealDania Fonden ude af Danske Bank og kan som sådan overtage med rimelig frisk kapital de forpligtigelser, som Danske Bank har soldet i stykker.
Som det ser ud nu politisk så er man indstillet på at lade flextumperne i København og Nordsjælland betale mere i skat - baseret på en revurdering af ejendomsværdierne - Brovst vil man nærmest få penge for at nedsætte sig i. Det er så Venstre, der brokker sig og vil arbejde videre med den gamle ejendomsvurdering; men de lyder nu ikke som om det vil være et kardinalpunkt for dem - de vil bare have isoleret Danske Bank i de Konservative, så de kan blive skyllet ud ved valget.

Resten er sgu ikke særligt vigtigt. De andre bankdirektører skal bare en tur i kælderen til en gang knippelsuppe, så de får de - nu - tandløse gummer på gled! De bankdirektører vil blive jaget med sigtelser og tiltaler, hovedparten vil falde, når kujonerne lige pludselig husker kollegaen ovre på den anden side af gaden, som de kan bringe i fedtefadet - helt normalt politiarbejde. I øjeblikket skal man have gjort dem angst og holde dem i live indtil de har fortalt, hvad de véd og formoder. Der efter vil de fleste af dem nok "hænge ud" i sommerhuset.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Pluto Tors Nov 13, 2014 10:28 am

klogeaage 35 skrev:Fæhunden Pluto som er på ignore listen, smugkiggede dog alligevel på hundens juhuuu meld om de sunde danske banker  Razz


Kommer tid kommer råd

Et strålende eksempel på hvor Tosse-dum Tosse-Åge er. Manden har mig på ignore men læser alligevel mine indlæg! Og hans svar har aldrig noget med trådens indhold at gøre - men istedet for noget fuldstændig irrelevant. Det kan godt være nogle udenlandske banker har fået bøde - og hvad har det med den danske finanssektors sundhed at gøre eller i det hele taget den internationale finanssektor?

PS. Tosse-Thomas dit indlæg er noget sludder. Os der tjener mange penge skal betale mindre i skat næste år. Du har ikke fattet en meter af hvad der foregår. Få dig et arbejde.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Hør nu her!

Indlæg af Thomas Tors Nov 13, 2014 10:49 am

Dit lille skadedyr!

Jeg vil slet ikke gå ind på Dine præmisser - overhovedet ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Gæst Tors Nov 13, 2014 12:10 pm

Der er ikke nogen tvivl om, at der vil komme ændringer i boligbeskatningen på et tidspunkt. Skattestoppet for ejendomsværdiskatten er ikke holdbart i længden.

Dér hvor Thomas går fuldstændigt fejl er hastigheden af en ændring. Ligesom nedsættelsen af rentefradraget for renteudgifter over 50.000 kr. (100.000 kr. hvis der er 2 debitorer) fra ca. 33% til 25% sker over en lang årrække.

Det der højst sandsynligt vil ske med ejendomsværdiskatten er, at den beregnes ud fra gældende vurdering og ikke 2001-vurderingen, MEN til gengæld nedsættes både skatteprocenten (pt. 0,8/1.0%) og vurderings-grænsen for den høje skat sættes op fra 3,04 mio til ?? mio.

Nogen vil måske betale lidt mere mens andre slipper lidt billigere, men det kommer ikke ændringer der betyder forhøjelse fra fx. 30.000 kr. årligt for en ejendom i Kbh til 60.000 kr. over et par år. Det ved Thomas jo også udmærket godt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Thomas Tors Nov 13, 2014 1:35 pm

mpkbh skrev:Der er ikke nogen tvivl om, at der vil komme ændringer i boligbeskatningen på et tidspunkt. Skattestoppet for ejendomsværdiskatten er ikke holdbart i længden.

Dér hvor Thomas går fuldstændigt fejl er hastigheden af en ændring. Ligesom nedsættelsen af rentefradraget for renteudgifter over 50.000 kr. (100.000 kr. hvis der er 2 debitorer) fra ca. 33% til 25% sker over en lang årrække.

Det der højst sandsynligt vil ske med ejendomsværdiskatten er, at den beregnes ud fra gældende vurdering og ikke 2001-vurderingen, MEN til gengæld nedsættes både skatteprocenten (pt. 0,8/1.0%) og vurderings-grænsen for den høje skat sættes op fra 3,04 mio til ?? mio.

Nogen vil måske betale lidt mere mens andre slipper lidt billigere, men det kommer ikke ændringer der betyder forhøjelse fra fx. 30.000 kr. årligt for en ejendom i Kbh til 60.000 kr. over et par år. Det ved Thomas jo også udmærket godt.

Sludder og vrøvl: Der er ikke nogen, der ved hvordan det kommer til at se ud!

Som diskussionen er nu, så skal man have lavet et nyt beregningsgrundlag for ejendomsbeskatningen.

Da banksvinene har manipuleret ejendomsværdierne i København og Nordsjælland op i et fuldstændigt absurd niveau, så vil det på det grundlag sige, at ejendomsskat kun er noget man betaler i København og Nordsjælland. Resten af landet vil skulle nøjes med symbolske beløb.
Det er det Venstre udmærket er klar over, hvorfor man vil lappe på det allerede fallerede system.

Det er dér den sag står nu!

Sagen er nemlig den, at man kan ikke have en ejendomsbeskatning, der bygger på et fuldstændig absurd grundlag. De belånte værdier i København har jo ikke nogen realistisk sammenhæng med den reelle ejendomsværdi - altså den værdi, som ejendommen ville kunne sælges til på et fungerende ejendomsmarked.
Men da der ikke er noget reelt ejendomsmarked, så er der ikke noget beskatningsgrundlag - derfor dur det gamle system ikke - derfor vil man lave et nyt.

Det er den ustabilitet, som Nationalbanken har påpeget, der ligger i de skattelempelser, som boligejerne i København og Nordsjælland HAR fået. Det er ganske enkelt ikke holdbart. Dvs. ejendomsværdierne i København og Nordsjælland er ikke realistiske.

Og så lige én ting: Lad være med at fortælle mig, "hvad jeg udmærket véd"!
Det er Du overhovedet ikke kvalificeret til at have en holdning eller mening om: Ha' en god dag! Skyd Dig en kugle for panden!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Gæst Tors Nov 13, 2014 2:17 pm

Vi er tilbage til stråmands-teorien ser jeg? Ja, den mangler du stadig at føre bevis for. Det var som nævnt knap 21.000 handler siden 2009 i Københavns kommune alene og du har ikke vist noget som helst der indikerer den slags.

Du lever i en fantasiverden. Ja, boligpriserne i København er høje, men det skyldes ganske enkelt at folk både kan og vil betale prisen!

Jeg vil nærmest sætte din teori op på siden af 9/11-konspirationsteorierne. De er ligeså tåbelige som din.

PS: Man får ikke ret af at råbe og svine folk til.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Thomas Tors Nov 13, 2014 2:59 pm

mpkbh skrev:Vi er tilbage til stråmands-teorien ser jeg? Ja, den mangler du stadig at føre bevis for. Det var som nævnt knap 21.000 handler siden 2009 i Københavns kommune alene og du har ikke vist noget som helst der indikerer den slags.

Du lever i en fantasiverden. Ja, boligpriserne i København er høje, men det skyldes ganske enkelt at folk både kan og vil betale prisen!

Jeg vil nærmest sætte din teori op på siden af 9/11-konspirationsteorierne. De er ligeså tåbelige som din.

PS: Man får ikke ret af at råbe og svine folk til.

Så ved jeg ikke hvorfor Du læser her - Du bidrager i hvert fald ikke - det lidt jeg har læst.
Dine forsøg på at pumpe Din personlige ejendomsværdi er noget latterlige - dette forums ubetydelighed taget i betragtning. Undskyld jeg siger det, det tyder på en vis desperation.

Men det er skam min erfaring, at man ikke får noget godt ud af at "tale pænt" til en snusket idiot som Dig. Hvad Du mener om mig, det kunne ikke være mig mere ligegyldigt.
Jeg kan så bare konstatere, at Du ønsker at spilde tid herinde - det må Du da selv om. Tja....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Gæst Tors Nov 13, 2014 3:05 pm

Tja, nu er det jo dig der udbreder din teori så reelt er det jo dig der forsøger at tale priserne ned ikke sandt? Min private boligsituation har jeg vist ikke nævnt herinde og den er også irrelevant.

I det hele taget undrer jeg mig over disse personangreb? Brug dog tiden på at bevise de tusinder af stråmandshandler. I den anden tråd står en direkte opskrift på hvordan du kan gøre det. Det er noget der i den grad har samfundsrelevans så hvad er du bange for? Du har tiden til det tydeligvis.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Thomas Tors Nov 13, 2014 3:25 pm

mpkbh skrev:Tja, nu er det jo dig der udbreder din teori så reelt er det jo dig der forsøger at tale priserne ned ikke sandt? Min private boligsituation har jeg vist ikke nævnt herinde og den er også irrelevant.

I det hele taget undrer jeg mig over disse personangreb? Brug dog tiden på at bevise de tusinder af stråmandshandler. I den anden tråd står en direkte opskrift på hvordan du kan gøre det. Det er noget der i den grad har samfundsrelevans så hvad er du bange for? Du har tiden til det tydeligvis.

Jamen, så forstår jeg ikke hvorfor Du spilder Din tid herinde - jeg er sgu da ligeglad med hvordan Du kreperer, bare det bliver snart, langtrukkent og smertefuldt.

Sagen er jo bare den, at mine vilde "gætterier" nok beskriver virkeligheden (virkeligheden = alt det I små banksvin siger ikke eksisterer) en hel del bedre end den stupide og platte gang løgnehistorier som Du og de andre banksvin fabrikerer.

Nu har Du ikke nogen forstand på videnskabelig metode, så Du har ikke anelse om, hvad dokumentation og bevis er.

Jeg må sige, jeg synes ikke Du bidrager med noget - hverken i den ene eller den anden retning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat Empty Sv: Thomas tager fejl igen - finansverden leverer kanonresultat

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum