Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Realkredit lån og hyperinflation

3 deltagere

Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af ArgentX Tirs Nov 25, 2014 11:39 pm

Hej! Ny her, glad for at være her!

Mit spørgsmål: Hvorledes sikrer man sig imod at banken hæver restgælden eller skruer et eller andet gebyr helt vanvittigt op for at forhindre at restgælden bliver ædt op på no-time i tilfælde af hyperinflation? Jeg spørger, fordi det ikke er så usandsynligt at USD kollapser på et tidspunkt og så går der jo nok hyperinflation i hele det globale valutasystem, så jeg overvejer at tage et fastforrentet realkredit lån og vil selvfølgelig helst stå som vinderen med en fordampet gæld uden at banken kan gøre noget ved det.

Mange tak :-)

ArgentX

Antal indlæg : 5
Join date : 25/11/14

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Gæst Tirs Nov 25, 2014 11:45 pm

Dit spørgsmål er en joke right?? Du ligefrem regner med at USD kollapser og at din gæld bare forsvinder af sig selv samtidigt med at din løn stiger ligeså eksplosivt som inflationen??

Ja ok... join Thomas' loony-toones klub. Fortsat god aften

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Thomas Tirs Nov 25, 2014 11:59 pm

ArgentX skrev:Hej! Ny her, glad for at være her!

Mit spørgsmål: Hvorledes sikrer man sig imod at banken hæver restgælden eller skruer et eller andet gebyr helt vanvittigt op for at forhindre at restgælden bliver ædt op på no-time i tilfælde af hyperinflation? Jeg spørger, fordi det ikke er så usandsynligt at USD kollapser på et tidspunkt og så går der jo nok hyperinflation i hele det globale valutasystem, så jeg overvejer at tage et fastforrentet realkredit lån og vil selvfølgelig helst stå som vinderen med en fordampet gæld uden at banken kan gøre noget ved det.

Mange tak :-)

Risikoen for, at der kommer hyperinflation er nok mere end almindeligt begrænset.

Det bedste, man kan gøre er at tage en fast forrentet, konvertibel annuitet. Den kan nemlig sælges til investorerne.

Passer Du Dit fast forrentede, konvertible annuitet, så vil Du altid kunne refinansiere, hvis og når banken griber i slikposen uden tilladelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Gæst Ons Nov 26, 2014 12:06 am

Hvad mener du egentlig med at "banken hæver restgælden" Argentx?? Du har vist ikke helt forstået mekanismen i realkreditsystemet (ligesom Borgklovnen). Din restgæld stiger aldrig nogensinde af sig selv. I såfald ville det betyde, at investor på den anden side pludseligt skulle foræres dét beløb som din gæld stiger med?! Det giver ligeså lidt mening som samtlige Thomas' indlæg.

Og glem så Borgklovnens indlæg. Han har drukket igen

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Cirb Ons Nov 26, 2014 2:28 pm

ArgentX skrev:Hej! Ny her, glad for at være her!

Mit spørgsmål: Hvorledes sikrer man sig imod at banken hæver restgælden eller skruer et eller andet gebyr helt vanvittigt op for at forhindre at restgælden bliver ædt op på no-time i tilfælde af hyperinflation? Jeg spørger, fordi det ikke er så usandsynligt at USD kollapser på et tidspunkt og så går der jo nok hyperinflation i hele det globale valutasystem, så jeg overvejer at tage et fastforrentet realkredit lån og vil selvfølgelig helst stå som vinderen med en fordampet gæld uden at banken kan gøre noget ved det.

Mange tak :-)

Velkommen til Smile

Enig i Thomas svar.

Hvis du forventer stigende inflation kan du overveje et fast forrentet med mulighed for afdragsfrihed. Dette lån er mere kursfølsomt og du kan beholde afdragsfriheden i baglommen til en regnvejrsdag.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Thomas Ons Nov 26, 2014 2:35 pm

Cirb skrev:
ArgentX skrev:Hej! Ny her, glad for at være her!

Mit spørgsmål: Hvorledes sikrer man sig imod at banken hæver restgælden eller skruer et eller andet gebyr helt vanvittigt op for at forhindre at restgælden bliver ædt op på no-time i tilfælde af hyperinflation? Jeg spørger, fordi det ikke er så usandsynligt at USD kollapser på et tidspunkt og så går der jo nok hyperinflation i hele det globale valutasystem, så jeg overvejer at tage et fastforrentet realkredit lån og vil selvfølgelig helst stå som vinderen med en fordampet gæld uden at banken kan gøre noget ved det.

Mange tak :-)

Velkommen til Smile

Enig i Thomas svar.

Hvis du forventer stigende inflation kan du overveje et fast forrentet med mulighed for afdragsfrihed. Dette lån er mere kursfølsomt og du kan beholde afdragsfriheden i baglommen til en regnvejrsdag.

Mvh
Cirb
Vi vil se at de fast forrentede, konvertible annuiteter vil blive ved med at være lavt forrentede, fordi investorerne har tillid til, at selv i store vanskeligheder for debitor, så kommer der en ordning, så pengene er sikre.

Jeg er meget enig med cirb i, at afdragsfrihed er en nødforanstaltning for de ulykker man kan komme ud for i tilværelsen: Derfor behøver man ikke gifte sig med ulykken - ja, lånet altså.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af ArgentX Lør Nov 29, 2014 3:27 pm

mpkbh skrev:Hvad mener du egentlig med at "banken hæver restgælden" Argentx?? Du har vist ikke helt forstået mekanismen i realkreditsystemet (ligesom Borgklovnen). Din restgæld stiger aldrig nogensinde af sig selv. I såfald ville det betyde, at investor på den anden side pludseligt skulle foræres dét beløb som din gæld stiger med?! Det giver ligeså lidt mening som samtlige Thomas' indlæg.

mpkbh skrev:Dit spørgsmål er en joke right?? Du ligefrem regner med at USD kollapser og at din gæld bare forsvinder af sig selv samtidigt med at din løn stiger ligeså eksplosivt som inflationen??

Ja ok... join Thomas' loony-toones klub. Fortsat god aften

Du ved udemærket godt at der bare lovliggøres efter behov når bankkartellet skal have reddet sin egen røv fra konsekvenserne af brøkreserveprincippet - som iøvrigt netop startede som en ulovlighed der senere blev lovliggjort. Hvad skulle forhindre et banksystem i panik i at hæve eet eller andet obskurt gebyr med 2,5.000.000% efter behov og så tilbyde folk en "afbetalingsordning"? Og hvorfor skulle staten ikke se igennem fingre med det, hvis den selv ser sin egen undergang i øjnene ved ikke at spille med? HSBC slap for ikke så længe siden afsted med milliardhvidvask af narkopenge ved at lufte overfor myndighederne at en sag imod dem ville resultere i et globalt financielt kollaps. Dér bøjer en stat af og lovløshed efter behov er en realitet! Re-kalkulation af restgæld er heller ikke af bordet, intet er af bordet længere, kig på Cypern! Bail-in's, Bail-out's. Staten agererer gerne luder for kriminelle hvis de kriminelle bare er mægtige nok og dens egen overlevelse afhænger af samme kriminelles videre velbefindende.

Regner med? Hvor skriver jeg det? Hold inde med stråmændene! Det er en matematisk umulighed at US dollaren overlever vulgærprinteriet når efterspørgselen på den ovenikøbet også er hastigt på vej ned (BRICS) og INGEN - siger og skriver - INGEN fiat valutaer har nogensinde overlevet sig selv og der har været over tusinde af dem. Jeg har den verdenshistoriske empiri omkring fiat på min side, det har din håbløst uinformerede modreaktion på mit indlæg ikke. Jeg har derudover en hedge på sølv og guld der kan sælges efter en revaluering af stålet efter at en ny global økonomisk virkelighed er indtrådt, så der skal ikke mange ounces solgt for oppumpet fiat til, før den gæld er væk.

http://georgewashington2.blogspot.dk/2011/08/average-life-expectancy-for-fiat.html

Up yours!

[EDIT] og jo - så har jeg forresten snakket med mit pensionsselskab som åbent og villigt erkendte, at der nu rent faktisk er en hvis risiko for et dollarkollaps med deraf følgende hyperinflation til følge, hvilket vi gå i kaskade igennem resten af det globale system, da US-dollaren er verdens reservevaluta. Ved du bedre end dem? Nok ikke! Hvorfor tror du at schweitzerne nok vedtager en 20% guldreserve under franken imorgen, smartass?


Sidst rettet af ArgentX Lør Nov 29, 2014 3:49 pm, rettet 1 gang

ArgentX

Antal indlæg : 5
Join date : 25/11/14

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Thomas Lør Nov 29, 2014 4:19 pm

ArgentX skrev:
mpkbh skrev:Hvad mener du egentlig med at "banken hæver restgælden" Argentx?? Du har vist ikke helt forstået mekanismen i realkreditsystemet (ligesom Borgklovnen). Din restgæld stiger aldrig nogensinde af sig selv. I såfald ville det betyde, at investor på den anden side pludseligt skulle foræres dét beløb som din gæld stiger med?! Det giver ligeså lidt mening som samtlige Thomas' indlæg.

mpkbh skrev:Dit spørgsmål er en joke right?? Du ligefrem regner med at USD kollapser og at din gæld bare forsvinder af sig selv samtidigt med at din løn stiger ligeså eksplosivt som inflationen??

Ja ok... join Thomas' loony-toones klub. Fortsat god aften

Du ved udemærket godt at der bare lovliggøres efter behov når bankkartellet skal have reddet sin egen røv fra konsekvenserne af brøkreserveprincippet - som iøvrigt netop startede som en ulovlighed der senere blev lovliggjort. Hvad skulle forhindre et banksystem i panik i at hæve eet eller andet obskurt gebyr med 2,5.000.000% efter behov og så tilbyde folk en "afbetalingsordning"? Og hvorfor skulle staten ikke se igennem fingre med det, hvis den selv ser sin egen undergang i øjnene ved ikke at spille med? HSBC slap for ikke så længe siden afsted med milliardhvidvask af narkopenge ved at lufte overfor myndighederne at en sag imod dem ville resultere i et globalt financielt kollaps. Dér bøjer en stat af og lovløshed efter behov er en realitet! Re-kalkulation af restgæld er heller ikke af bordet, intet er af bordet længere, kig på Cypern! Bail-in's, Bail-out's. Staten agererer gerne luder for kriminelle hvis de kriminelle bare er mægtige nok og dens egen overlevelse afhænger af samme kriminelles videre velbefindende.

Regner med? Hvor skriver jeg det? Hold inde med stråmændene! Det er en matematisk umulighed at US dollaren overlever vulgærprinteriet når efterspørgselen på den ovenikøbet også er hastigt på vej ned (BRICS) og INGEN - siger og skriver - INGEN fiat valutaer har nogensinde overlevet sig selv og der har været over tusinde af dem. Jeg har den verdenshistoriske empiri omkring fiat på min side, det har din håbløst uinformerede modreaktion på mit indlæg ikke. Jeg har derudover en hedge på sølv og guld der kan sælges efter en revaluering af stålet efter at en ny global økonomisk virkelighed er indtrådt, så der skal ikke mange ounces solgt for oppumpet fiat til, før den gæld er væk.

http://georgewashington2.blogspot.dk/2011/08/average-life-expectancy-for-fiat.html

Up yours!
Det er nu nok omvendt: Der er en enorm efterspørgsel efter USD!

Du kan se hvordan uforrentede (i praksis) amerikanske obligationer stiger så meget, at det hiver valutaen med op.

Inflationen vil komme - men det vil være udenfor USD/EUR området.

Historien er os ikke til megen gavn i øjeblikket, fordi vi pengehistorisk aldrig har oplevet så lang tid med så lav rente.

Det nærmeste vi kommer historiske erfaringer er Japan for 25 år siden - men parallellen halter gevaldigt adskillige steder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af ArgentX Lør Nov 29, 2014 4:27 pm

Thomas:

US-obligationer er værdiløse, USA et uhelbredeligt fallitbo!

Det eneste der kan svampe alle de værdiløse dollar op som er pumpet ud i systemet er formentering af krig og i det omfang der skal til her, kan intet mindre end 3. verdenskrig gøre det, men det vil verdensbefolkningen IKKE finde sig i og så ryger centralbankartellet på røven. Deres konstante forsøg på at instigere krige med hegelianske manøvrer og lodret løgn og latin, kun for at holde dollaren flydende, afsløres nu nærmest på rad og række og imens dropper flere og flere lande at handle for dollar på råvarebørserne. Den udvikling vender ikke. Dollaren er færdig. Dollar stiger kun lige nu, fordi den er korreleret negativt med olien som lige nu dumpes manipulativt i forsøget på at forkrøble Putin.

ArgentX

Antal indlæg : 5
Join date : 25/11/14

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Thomas Lør Nov 29, 2014 4:50 pm

ArgentX skrev:Thomas:

US-obligationer er værdiløse, USA et uhelbredeligt fallitbo!

Det eneste der kan svampe alle de værdiløse dollar op som er pumpet ud i systemet er formentering af krig og i det omfang der skal til her, kan intet mindre end 3. verdenskrig gøre det, men det vil verdensbefolkningen IKKE finde sig i og så ryger centralbankartellet på røven. Deres konstante forsøg på at instigere krige med hegelianske manøvrer og lodret løgn og latin, kun for at holde dollaren flydende, afsløres nu nærmest på rad og række og imens dropper flere og flere lande at handle for dollar på råvarebørserne. Den udvikling vender ikke. Dollaren er færdig. Dollar stiger kun lige nu, fordi den er korreleret negativt med olien som lige nu dumpes manipulativt i forsøget på at forkrøble Putin.


Værdiløse?? Prøv overfor en kineser at nævne fremmedordet "frokost"!!

Det, jeg er bange for er en verdenskrig; men udelukkende foregående i Kina.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af ArgentX Lør Nov 29, 2014 6:29 pm

Thomas:

Ja, værdiløse. Man "køber" statsobligationer fra en håbløst strukturelt defekt kollektivist-stat i en kronisk tilstand af ekstrem ubæredygtighed for at få ejakuleret ligeså værdiløse oceaner af fiat med nul backing ud i systemet og den i forvejen ubetaleligt store gæld bliver endu større og hele aktiemarkedet kører på denne varme luft af udpumpet falsk velstand. Det er en irreversibel dødsspiral! Kig på money velocity parameteret, det siger alt.

Frokost? Prøv at nævne ordet "foodstamp" for en amerikaner! 46.000.000 amerikanere er nu på foodstamps, hele landets storindustrielle base er så godt som afviklet og de sidste rester af middelklasse i landet er døende, udsuget af kræften bag FED med inflationsvåbnet hvormed man direkte stjæler værdien af folks opsparinger og pensioner. Om ikke så længe skal de nok også slave for deres (GMO) foodstamps.

Hvorfor tror du kineserne og russerne har skruet ned for opkøbet af US-statsobligationer og istedet går all-in på guld? De VED at dollarkollapset er uundgåeligt nu og forbereder sig derfor på en ny "guldalder". BRICS tror ikke på nogen recovery og det kan jeg sateme godt forstå. Hele vores civilisation kører nemlig på uhæmmet inflation af reservevalutaen og det eksploderer i ansigtet på os før eller siden. Man pisser i bukserne for at holde os varme... på nordpolen!

"Det, jeg er bange for er en verdenskrig; men udelukkende foregående i Kina."

Så er det pr. defintion ikke en verdenskrig, men en krig i Kina. Hvis ikke du kan se kæmpepotentialet i en verdenskrig i det, der foregår lige nu, så trænger du seriøst til at få re-kalibreret din virkelighedsopfattelse.

ArgentX

Antal indlæg : 5
Join date : 25/11/14

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Thomas Lør Nov 29, 2014 7:09 pm

ArgentX skrev:Thomas:

Ja, værdiløse. Man "køber" statsobligationer fra en håbløst strukturelt defekt kollektivist-stat i en kronisk tilstand af ekstrem ubæredygtighed for at få ejakuleret ligeså værdiløse oceaner af fiat med nul backing ud i systemet og den i forvejen ubetaleligt store gæld bliver endu større og hele aktiemarkedet kører på denne varme luft af udpumpet falsk velstand. Det er en irreversibel dødsspiral! Kig på money velocity parameteret, det siger alt.

Frokost? Prøv at nævne ordet "foodstamp" for en amerikaner! 46.000.000 amerikanere er nu på foodstamps, hele landets storindustrielle base er så godt som afviklet og de sidste rester af middelklasse i landet er døende, udsuget af kræften bag FED med inflationsvåbnet hvormed man direkte stjæler værdien af folks opsparinger og pensioner. Om ikke så længe skal de nok også slave for deres (GMO) foodstamps.

Hvorfor tror du kineserne og russerne har skruet ned for opkøbet af US-statsobligationer og istedet går all-in på guld? De VED at dollarkollapset er uundgåeligt nu og forbereder sig derfor på en ny "guldalder". BRICS tror ikke på nogen recovery og det kan jeg sateme godt forstå. Hele vores civilisation kører nemlig på uhæmmet inflation af reservevalutaen og det eksploderer i ansigtet på os før eller siden. Man pisser i bukserne for at holde os varme... på nordpolen!

"Det, jeg er bange for er en verdenskrig; men udelukkende foregående i Kina."

Så er det pr. defintion ikke en verdenskrig, men en krig i Kina. Hvis ikke du kan se kæmpepotentialet i en verdenskrig i det, der foregår lige nu, så trænger du seriøst til at få re-kalibreret din virkelighedsopfattelse.

USD er da ikke værdiløse - det er guld derimod ved at være! Putin har meget store problemer med at få fat i nogen af de USD!

Du stiller stiller simpelt hen sagen på hovedet - men havde Du behov for at gøre det på egne tæer?

Du har simpelt hen ikke ret.

Nu har Kina 1½ mia. mennesker +/-, så hvis de ikke helt for sig selv kan starte en intern verdenskrig? Hvad vil Du så kalde en omfattende borgerkrig i Kina? Værthusslagsmål?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af ArgentX Man Dec 08, 2014 9:07 pm

Gu' er de så værdiløse! Det er ren tro igennem befolkningens generelle uvidenhed om virkelighedens forhold og valutasystemet, der gør, at dollaren og resten af fiat systemet ikke er kollapset endu i kombination med det faktum, at USA stadig kan eksportere sin egen inflation til resten af planeten, men planeten har altså en begrænset størrelse, den vokser ikke sammen med dollaren og de stærkeste økonomier er forlængst begyndt at afvise den, selvom det overnationale centralbankkartel forsøger at smadre alle og enhver der truer dens status med deres militær-industrielle kompleks. Den seneste styrkning af dollaren er udelukkende fordi at spekulationen i det totalt rig'ede verdensmarked er taget til og denne spekulation foregår netop i US-dollar.

Dollaren har ingen intrinsisk værdi i sig selv, det sørgede Nixon for i ' 71. Den amerikanske stat har istedet givet den pseudoværdi med sin "full faith and credit", men den amerikanske stat er selv bankerot og det er den, fordi den aldrig bliver solvent igen. En valuta der er back'et op af en bankerot'et stat på vej i nul er værdiløs og kan kun køre på dampe af tro hos en økonomisk analfabetisk befolkning. På det seneste er den ikke engang papir, men bare tal i et elektronisk kreditsystem. Dette har ikke en skid med værdi at gøre, men alt med en ILLUSION om værdi; en illusion der kun kan oppebæres qua befolkningens fortsatte uvidenhed om dollarens sande tilstand.

Alle fiat valutaer er som sagt kollapset i deres naturlige værdiløshed før eller siden, det er dokumenteret og US-dollaren bliver ikke den første fiat valuta der overlever, den bruger bare mere tid på at dø grundet sin status af global reservevaluta. Men gå du da bare ud og veksl din pensionsopsparing til US dollar?

http://buygoldandsilversafely.com/gold/what-really-backs-the-us-dollar/

"Hvad vil Du så kalde en omfattende borgerkrig i Kina?"

Det vil jeg kalde.. en... borgerkrig.. i...... Kina? Hvorfor i alverden skulle man dog kalde den noget andet når kun Kina er involveret???

ArgentX

Antal indlæg : 5
Join date : 25/11/14

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Thomas Man Dec 08, 2014 9:50 pm

ArgentX skrev:Gu' er de så værdiløse! Det er ren tro igennem befolkningens generelle uvidenhed om virkelighedens forhold og valutasystemet, der gør, at dollaren og resten af fiat systemet ikke er kollapset endu i kombination med det faktum, at USA stadig kan eksportere sin egen inflation til resten af planeten, men planeten har altså en begrænset størrelse, den vokser ikke sammen med dollaren og de stærkeste økonomier er forlængst begyndt at afvise den, selvom det overnationale centralbankkartel forsøger at smadre alle og enhver der truer dens status med deres militær-industrielle kompleks. Den seneste styrkning af dollaren er udelukkende fordi at spekulationen i det totalt rig'ede verdensmarked er taget til og denne spekulation foregår netop i US-dollar.

Dollaren har ingen intrinsisk værdi i sig selv, det sørgede Nixon for i ' 71. Den amerikanske stat har istedet givet den pseudoværdi med sin "full faith and credit", men den amerikanske stat er selv bankerot og det er den, fordi den aldrig bliver solvent igen. En valuta der er back'et op af en bankerot'et stat på vej i nul er værdiløs og kan kun køre på dampe af tro hos en økonomisk analfabetisk befolkning. På det seneste er den ikke engang papir, men bare tal i et elektronisk kreditsystem. Dette har ikke en skid med værdi at gøre, men alt med en ILLUSION om værdi; en illusion der kun kan oppebæres qua befolkningens fortsatte uvidenhed om dollarens sande tilstand.

Alle fiat valutaer er som sagt kollapset i deres naturlige værdiløshed før eller siden, det er dokumenteret og US-dollaren bliver ikke den første fiat valuta der overlever, den bruger bare mere tid på at dø grundet sin status af global reservevaluta. Men gå du da bare ud og veksl din pensionsopsparing til US dollar?

http://buygoldandsilversafely.com/gold/what-really-backs-the-us-dollar/

"Hvad vil Du så kalde en omfattende borgerkrig i Kina?"

Det vil jeg kalde.. en... borgerkrig.. i...... Kina? Hvorfor i alverden skulle man dog kalde den noget andet når kun Kina er involveret???

Nu er der ikke noget, der har en "intrinsisk" værdi: Alle værdier er relative. Det hele ligger i ombytningsforholdet - og om det overhovedet byttes. Om det er hvede, dollars eller papnæser - man kunne godt regne BNP ud i papnæser; men det er så få af dem, der sælges udenfor sæsonen.

Du vil få et guldprisfald at se, når man nu har fået tømt den russiske valutareserve for USD - Du kan se, hvad der sker på det daglige handelsmønster. Inflationen skal såmænd nok komme; men det bliver ikke i USA eller Europa.

Det bliver i Kina og Rusland - evt. Australien og ikke mindst Sydamerika. Værdien af deres produkter: Råvarer og energi falder USD stiger og den lokale valuta går i gulvet. Se bare på YEN! Fødevarepriserne skal såmænd nok holde sig nogenlunde - målt i USD; men målt i lokal valuta, så stiller sagen sig en del anderledes. Rusland har belagt fødevarer med sanktioner. Hvorfor? Fordi de ikke har råd til at købe dem, hvis de skal betales i EUR eller USD! - og de har hverken eller. Så vidt jeg har set er fødevarepriserne allerede steget til det dobbelte i Rusland - der er begyndt at optræde mangel på boghvede, som ikke dyrkes ret meget andre steder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Realkredit lån og hyperinflation Empty Sv: Realkredit lån og hyperinflation

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum