Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kronprinsparret besøger Canada.

Go down

Kronprinsparret besøger Canada. Empty Kronprinsparret besøger Canada.

Indlæg af Thomas Tors Sep 18, 2014 12:05 pm

Det overrasker mig langtfra.

Jeg havde ikke forventet det; men det overrasker mig ikke.

1) Der skal en ordning i Nato-regi på Arktis. Bl.a. er der (hvis jeg ikke tager fejl) en traktat mellem Danmark og USA, der udløber i 1916 vedr. Grønland - lavet i forbindelse med salget af de Dansk Vestindiske Øer.

Derfor skal der laves én eller anden ordning, der dækker fra Alaska til Hammerfest. Dvs. med deltagelse af USA, Canada, Island, Danmark og Norge. Dvs. ikke bare Arktis; men hele Nordatlanten. Det er ikke det store; men der skal orden på det. Der er ikke så meget "ressourcer", at det gør noget; men det er et spørgsmål om at administrere en masse - ingenting.

2) De to Mistral-klasser skal på én eller anden måde bakses til Canada - prisen, den taler vi om under hyggelige former. Frankrig skal jo ikke have godtgjort al bestikkelsen også.

3) Den canadiske flåde skal generelt fornys, for den er altså rædselsfuld - og rædselsfuldt dyr. Det værste er, at Halifax'erne ikke er ret gamle!

4) Nu kommer vi til at se, hvordan England/Skotland falder ud, for England har ikke nogen egentlig interesse deroppe - mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kronprinsparret besøger Canada. Empty Flådeplaner.

Indlæg af Thomas Søn Mar 15, 2015 1:54 pm

Meget lidt konkrete.

Jeg fornemmer mere, at man bringer sig i position til at få tilbud på Huitfeldt-klassen. Med det vekselforhold, der er så er tanken mildest talt nærliggende. Specielt, hvis de Canadiske værfter er fyldt med ordrer.

Nu får vi at med Mistral-klasserne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum