Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

International luft havn? I NORGE????

Go down

International luft havn? I NORGE???? Empty International luft havn? I NORGE????

Indlæg af Thomas Lør Aug 02, 2014 1:37 pm

Gardamoen! Der er to helt parallelle baner den ene på 3000 m, den anden på 3600 m.

3600 m er nok til at få en Bear i luften med overlæs på en tropedag under en hedebølge - i Andesbjergene! Dobbelte rullebaner på begge.

Passagerhåndteringsfaciliteter, som stiller Kastrup i skyggen - med egen parkeringsplads til alle - naturligvis.

Ambitionsniveauet fejler skam ikke noget!

Det, der undrer mig er bare: Hvorfor skal alle i hele Norge flyve fra Olso til Bergen - alle? Samtidig?
Jeg forstår så også at enhver nordmand med respekt for sig selv (og dem er der ikke nogen mangel på!) har en bil stående i hver lufthavn i Norge!

Jeg kan så også se behovet for, at Natos største luftbase skal ligge i Norge - man er aldrig helt kommet sig over Karup komplekset - og behovet for reparation og vedligehold af Natos AWACS er der også; men hvorfor dog direkte bygge maskinerne dér?
Men hvorfor bygge den på den anden side af Trondheim, når der er Værnæs i samme afstand fra den af Norges hovedstæder......?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

International luft havn? I NORGE???? Empty Jeg forstår så forfængelighed; men.....

Indlæg af Thomas Lør Aug 02, 2014 1:46 pm

Gardamoen er som en brystforstørrende operation på Dolly Parton.........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

International luft havn? I NORGE???? Empty Hvordan eftersøger man en forsvunden nordmand?

Indlæg af Thomas Søn Aug 03, 2014 11:07 am

Thomas skrev:Gardamoen er som en brystforstørrende operation på Dolly Parton.........

Jo, man spiller den norske nationalmelodi i lokalradioen og hejser det norske flag - så kommer de alle strømmende til!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

International luft havn? I NORGE???? Empty Så kender vi Norge igen!

Indlæg af Thomas Tirs Okt 28, 2014 5:01 am

Sindsoprivende reportager og analyser af:

En sten, der måske falder ned. Man ved ikke hvornår; men spændende er det - hvis man altså er nordmand. Stenen - kan det oplyses - har efter sigende bevæget sig 20 cm på en uge efter kraftig regn; men nu sætter den spurten ind.

Følg med her på kanalen! Hele næste måned den spændende ludoturnering i Tromsø.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

International luft havn? I NORGE???? Empty Sv: International luft havn? I NORGE????

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum