Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

3 deltagere

Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Gorrion Ons Jul 16, 2014 12:06 am

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/07/15/0715214135.htm

Tja, det var det jeg sagde flere gange på boligdebatten (boliga) i 2007 og 2008, at der vil komme en ny finansiel gigant i et samspil mellem Brasilien, Rusland, Indien, og Kina. Jeg havde dog ikke lige set Sydafrika i den kabale på det tidspunkt
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Thomas Ons Jul 16, 2014 12:32 am

Gorrion skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/07/15/0715214135.htm

Tja, det var det jeg sagde flere gange på boligdebatten (boliga) i 2007 og 2008, at der vil komme en ny finansiel gigant i et samspil mellem Brasilien, Rusland, Indien, og Kina. Jeg havde dog ikke lige set Sydafrika i den kabale på det tidspunkt

Det skal de da være velkommen til!

Jeg kan bare ikke se, hvad de vil bruge det til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Når både Rusland og Kina

Indlæg af Thomas Ons Jul 16, 2014 2:00 am

Thomas skrev:
Gorrion skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/07/15/0715214135.htm

Tja, det var det jeg sagde flere gange på boligdebatten (boliga) i 2007 og 2008, at der vil komme en ny finansiel gigant i et samspil mellem Brasilien, Rusland, Indien, og Kina. Jeg havde dog ikke lige set Sydafrika i den kabale på det tidspunkt

Det skal de da være velkommen til!

Jeg kan bare ikke se, hvad de vil bruge det til.

søger inspiration i Brasiliens og Sydafrikas økonomier, så er det begrænset hvor meget resten af verden skal ryste i deres økonomiske underpermissioner.

Både Rusland og Kina vil naturligvis have rabat på fødevarer fra Brasilien og Sydafrika. Skal vi gætte på, at det bliver den dyreste rabat nogen sinde - for køber altså.

Det tyder så bare på at både Kina og Rusland vil fortsætte med at mishandle deres landbrug. Skal vi gætte på en faldende fødevare produktion i både Kina og Rusland? Sådan plejer den slags ting jo at udvikle sig.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af doctor Ons Jul 16, 2014 7:59 am

ØH ikke for at være negativ, men beløbet er 50 mia kr.
Det er da vist mere en symbolsk handling end noget der for alvor kommer til at redde Briks økonomier.

Men her er en historie som jeg advokerede for i 2008 på Boliga debatten. Alle rystede på hovedet af mig. Naivt ????   Nej .

Den røde tråd er bare: snusfornuft og begge ben på jorden.  Laughing 


og nu ser det ud til at firmaerne begynder at se de samme trusler i den politiske horisont, som jeg gjorde dengang.

http://epn.dk/brancher/industri/ECE6874845/virksomheder-hiver-produktion-hjem/

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af doctor Ons Jul 16, 2014 8:11 am

Det hele bliver lidt besværligt når man ikke taler sproget frit og skal omkring Google translate hvergang.


早安。你被解雇了

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Gorrion Ons Jul 16, 2014 9:20 am

Nu er det en startkapital på 50 mia. dollars og ikke 50 mia. kroner.
Jeg er så enig i at det er latterligt at opgøre noget som helst i dollars!

Det her bliver en faktor i verden der kommer til at røre rundt i andedammen, og den vil medvirke til at understøtte en mere stabil vækst i disse lande.
I perioder var væksten overophedet, også i disse lande (jeg vil dog ikke udtale mig on Sydafrika) men der er stadig større produktion, kvalitet og effektivitet i disse lande.
især Kinas egen fødevareproduktion kommer til at vokse MASSIVT de næste 20-30 år!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Thomas Ons Jul 16, 2014 3:15 pm

doctor skrev:ØH ikke for at være negativ, men beløbet er 50 mia kr.
Det er da vist mere en symbolsk handling end noget der for alvor kommer til at redde Briks økonomier.

Men her er en historie som jeg advokerede for i 2008 på Boliga debatten. Alle rystede på hovedet af mig. Naivt ????   Nej .

Den røde tråd er bare:  snusfornuft og begge ben på jorden.   Laughing 


og nu ser det ud til at firmaerne begynder at se de samme trusler i den politiske horisont, som jeg gjorde dengang.

http://epn.dk/brancher/industri/ECE6874845/virksomheder-hiver-produktion-hjem/

Der er det ved det, at det nok er et forsøg på at gøre RMB til en reserve valuta. Hvis man skal have en sådan skal man enten have et længere og vedvarende importoverskud eller foretage massive investeringer i udlandet.

Og Du har ret 10 mia USD - det forslår ingen steder - kæreste venner: Det er ikke engang flybilletten!
Det er nogle kommando økonomier, der prøver at redde situationen ved endnu et system af finurlige aftaler, hvor man forsøger at snyde hinanden. Skal vi gætte på, at de kommer med en guldbaseret mønt (både Sydafrika og Rusland er guldproducenter) - for nu at fuldstændiggøre vanviddet.

Det er som at gøre en direktøren i en falleret mikrobank i Brovst (intet ondt om Brovst) til ECB direktør.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Thomas Ons Jul 16, 2014 3:20 pm

Gorrion skrev:Nu er det en startkapital på 50 mia. dollars og ikke 50 mia. kroner.
Jeg er så enig i at det er latterligt at opgøre noget som helst i dollars!

Det her bliver en faktor i verden der kommer til at røre rundt i andedammen, og den vil medvirke til at understøtte en mere stabil vækst i disse lande.
I perioder var væksten overophedet, også i disse lande (jeg vil dog ikke udtale mig on Sydafrika) men der er stadig større produktion, kvalitet og effektivitet i disse lande.
især Kinas egen fødevareproduktion kommer til at vokse MASSIVT de næste 20-30 år!

Nej, Kinas fødevareproduktion kommer ikke til at vokse - tværtimod, den kommer til at falde katastofalt i løbet af ret så kort tid.
For indeværende er fødevareproduktionen så stor som den kan være - med den mængde kunstgødning, de importerer, så svider de markerne af.
Når man så samtidig hugger hovedet af bønderne, så laver de - ikke noget. Kina bliver den største hungerkatastrofe - en der får Nordkorea til at ligne en brudt frokostaftale.

Det er det, der er det rædselsfulde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af doctor Ons Jul 16, 2014 9:30 pm

OK indrømmer fejlen med forskel mellem kroner og dollars.

Hvis vi skal finde lidt mening med BRIKS ønske om at støtte de fattige lande (de er jo ikke blåøjedede) og samtidig ønsket om at holde fødevareprisen på verdensmarkedet nede så kommer et forslag her.

http://www.foodculture.dk/Tema/Marked/2012/Kina/Vand_er_ikke_det_rene_vand.aspx#


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Thomas Ons Jul 16, 2014 10:08 pm

doctor skrev:OK indrømmer fejlen med forskel mellem kroner og dollars.

Hvis vi skal finde lidt mening med BRIKS ønske om at støtte de fattige lande (de er jo ikke blåøjedede) og samtidig ønsket om at holde fødevareprisen på  verdensmarkedet  nede så kommer et forslag her.

http://www.foodculture.dk/Tema/Marked/2012/Kina/Vand_er_ikke_det_rene_vand.aspx#

Jo, fødevareproduktionen stiger, når priserne går op - det er faktisk lykkedes at få noteret hirse igen - en afgrøde, der er lidet følsom overfor tørke. Men mængdemæssigt betyder det ikke en hujende fis.

Jeg forstår altså ikke, at I bliver ved med at ævle om Kina, som om det havde nogen som helst eksistensberettigelse - og havde lavet andet end dumheder!

Spørgsmålet om sult - eller ikke sult - er udelukkende et spørgsmål om USA.

Det eneste man har ud af at underbetale landmænd er, at de laver - ingenting. Det sætter altså ikke middagsmaden på bordet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken Empty Sv: Briks-lande skaber konkurrent til Verdensbanken

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum