Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg tror sgu at Sverrig har knækket ryggen!

Go down

Jeg tror sgu at Sverrig har knækket ryggen! Empty Jeg tror sgu at Sverrig har knækket ryggen!

Indlæg af Thomas Ons Jul 02, 2014 8:33 pm

Danske svin usunde?

Vrøvl: Det er svenskerne, der ikke vil betale, hvad det koster. Det svinekød kan sendes til Kina til meget bedre priser.

I Eskil Erlandssons tid som minister er den svenske svineproduktion blevet mindre. Men sagen får ham til at overveje, om der igen skal produceres mere svinekød i Sverige, forklarer han.
Selvfølgelig skal de svenske forbrugere betale mere!

Svenskere vil bygge ny Øresundsforbindelse.

Hans borgerlige koalitionsregering har under det svenske folkemøde, Almedalsugen i Visby, præsenteret sit valgoplæg Sverigebygget, der ud over Øresundsforbindelsen også går ud på at bruge 400 milliarder svenske kroner på højhastighedsjernbaner og 100.000 nye boliger.

Nu er problemet med den slags stimulanser, at de skulle gerne kunne betale sig - ellers ender det som kinesiske jernbaner der forbinder to byer uden indbyggere. Det næste bliver en bro fra Fanø til Stavanger.........

Kæreste venner, der er jo ikke trafik til svensk indenrigsluftfart - hvordan skal der så komme det til jernbaner? Komplet knald i låget. Der kan være nogen ræson i en godsbane fra Göteborg til København, hvis Göteborg skal være reserve for Århus - men nej!

Håbløs økonomisk politik aht. de svenske banker.

Torske Helge fra Nordea ævler og ævler.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jeg tror sgu at Sverrig har knækket ryggen! Empty Så vidt jeg kan få opklaret umiddelbart

Indlæg af Thomas Fre Okt 31, 2014 3:21 am

Så er den danske statsgæld på under 500 mia. DKK og Sveriges er ca. 1800 mia. SEK.

Det betyder, at Sverrig ikke er i stand til at garantere for de svenske banker - selvom de måtte have det ønske. Sælge 1000 mia. SEK i statsobligationer - ekstra? Det kan næppe lade sig gøre.

Danmark kunne nok, hvis den perverse lyst skulle drive os hoste op med en gæld på 500 mia. til - ikke uden renteforhøjelse; men det skulle nok kunne lade sig gøre.

Det er så alvorligt for Sverrig, fordi de svenske banker risikerer at deres filialer bliver erklæret konkurs af de lande de nu måtte befinde sig i. Det vil betyde at indskyderne ville skulle tage tab - og det er i alt væsentligt moderbanken i Sverrig.
Derfor bliver de svenske banker nødt til at udstoppe deres udenlandske filialer med lokal valuta for ikke at gå illikvide.

Litauen garanterer da ikke indskyderne i de svenske banker! Selvfølgelig gør de ikke det. Den svenske stat kan ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum