Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kraka forventer ny boligboble

4 deltagere

Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Tigerdyret Ons Jun 18, 2014 1:05 pm

Mange af argumenterne er ofte vendt herinde:
http://www.b.dk/kommentarer/advarsel-vi-er-paa-vej-mod-ny-boligboble

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Sv: Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Pluto Ons Jun 18, 2014 1:30 pm

Ja man må konstatere at der er godt gang i platugle handlerne siden de kan drive en ny boligbobbel.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Sv: Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Tigerdyret Ons Jun 18, 2014 1:32 pm

Pluto skrev:Ja man må konstatere at der er godt gang i platugle handlerne siden de kan drive en ny boligbobbel.

Den debat afholder jeg mig fra. I stedet forholder jeg mig til en, i min optik, seriøs og relevant artikel. Det burde du også Smile

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Sv: Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Sune Ons Jun 18, 2014 2:32 pm

Tigerdyret skrev:
Pluto skrev:Ja man må konstatere at der er godt gang i platugle handlerne siden de kan drive en ny boligbobbel.

Den debat afholder jeg mig fra. I stedet forholder jeg mig til en, i min optik, seriøs og relevant artikel. Det burde du også Smile

Ro på nu, i bedste fald er det et partsindlæg fra Kraka fyldt med hvis og men. Tilsyneladende udelukkende beregnet til at tage frem hvis det skulle blive relevant med et "hvad sagde vi", eller begravet under et mumlende "vi sagde jo netop kan, risikerer, måske etc."

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Sv: Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Tigerdyret Ons Jun 18, 2014 3:20 pm

Sune skrev:
Tigerdyret skrev:
Pluto skrev:Ja man må konstatere at der er godt gang i platugle handlerne siden de kan drive en ny boligbobbel.

Den debat afholder jeg mig fra. I stedet forholder jeg mig til en, i min optik, seriøs og relevant artikel. Det burde du også Smile

Ro på nu, i bedste fald er det et partsindlæg fra Kraka fyldt med hvis og men. Tilsyneladende udelukkende beregnet til at tage frem hvis det skulle blive relevant med et "hvad sagde vi", eller begravet under et mumlende "vi sagde jo netop kan, risikerer, måske etc."

Jeg er skam helt rolig og kan blot konstatere at jeg er enig med Krakas observationer langt hen ad vejen.

Aktivpriserne i et ultra-lavrente scenarie (som vores) vil alt andet lige naturligvis skyde i vejret og medføre højere gearing for de der skal låne. Højere gearing er højere usikkerhed. Det er ikke godt for vores samfund og jeg tror at priserne får et hug igen.

Hellere sidde med 1 mio kr. i gæld til 5% end 2 mio kr. til 2½%...

Tigerdyret

Antal indlæg : 52
Join date : 04/02/13

Tilbage til toppen Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Sv: Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Thomas Tors Jun 19, 2014 6:17 pm

Tigerdyret skrev:

Jeg er skam helt rolig og kan blot konstatere at jeg er enig med Krakas observationer langt hen ad vejen.

Aktivpriserne i et ultra-lavrente scenarie (som vores) vil alt andet lige naturligvis skyde i vejret og medføre højere gearing for de der skal låne. Højere gearing er højere usikkerhed. Det er ikke godt for vores samfund og jeg tror at priserne får et hug igen.

Hellere sidde med 1 mio kr. i gæld til 5% end 2 mio kr. til 2½%...

Nu har vi jo allerede fået en renteforhøjelse - specielt ifht. EUR, hvor den ligger på +½%. Problemet ligger i at ved at jonglere med valutakursen har Nordea og Nykredit forsøgt at vinde på valutaspekulation, hvad de taber på manglende afkast.
Sagen er jo, at makroøkonomiske betragtninger er lige meget i rentesammenhæng i dag.

Baggrunden er, at banker og kreditforeninger af hensyn til deres soliditet - altså, at der er sikkerhed for deres udlån - er nød til at pumpe priserne på fast ejendom - ganske uden hensyn til debitorernes reelle evne og vilje til at betale.
Det er noget, man har valgt at ignorere, fordi erhvervslivet skal have deres finansiering. Lars Rohde er imidlertid helt klar over disse mekanismer, så han vil kunne finde på - af hensyn til den finansielle stabilitet og kronen - at hæve renterne.

Bagved det hele ligger at der har været tale om et voldsomt (efter danske forhold) overbyggeri, hvilket vil give lavere huslejer. Flextumperne - de er opgivet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kraka forventer ny boligboble Empty Sv: Kraka forventer ny boligboble

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum