Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jyske bank fyrer 10 %

2 deltagere

Go down

Jyske bank fyrer 10 % Empty Jyske bank fyrer 10 %

Indlæg af Cirb Man Jun 16, 2014 10:01 am

http://www.business.dk/finans/jyske-bank-anlaegger-voldgiftssag-mod-nykredit

Det er for få.

4444 ansatte i en mellemstor dansk bank - deres løn skal hver og en bæres af realøkonomien. Hvad er udgifterne til en bank ansat pr år ? 1 million (løn, pension, ferie, sygedagpenge etc.) ?

Hvad er det der skiller regering og Venstre lige nu omkring de offentlige udgifter - 3 milliarder/år ? Det er ikke meget bank der skal lukkes for at opnå den samme samfundsøkonomiske effektivisering.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Jyske bank fyrer 10 % Empty Sv: Jyske bank fyrer 10 %

Indlæg af Thomas Man Jun 16, 2014 10:11 am

Cirb skrev:http://www.business.dk/finans/jyske-bank-anlaegger-voldgiftssag-mod-nykredit

Det er for få.

4444 ansatte i en mellemstor dansk bank - deres løn skal hver og en bæres af realøkonomien. Hvad er udgifterne til en bank ansat pr år ? 1 million (løn, pension, ferie, sygedagpenge etc.) ?

Hvad er det der skiller regering og Venstre lige nu omkring de offentlige udgifter - 3 milliarder/år ? Det er ikke meget bank der skal lukkes for at opnå den samme samfundsøkonomiske effektivisering.

Mvh
Cirb

Det er så den forståelse, der er mellem Socialdemokratiet og Venstre:

Venstre vil have fyret de overflødige offentligt ansatte.
Socialdemokratiet de overflødige bankfolk.

Det kommer de så til at mundhugges over hele sommeren - men mit tips er: De får begge ret!

Der er ikke tale om et enten/eller; men et både/og
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jyske bank fyrer 10 % Empty Sv: Jyske bank fyrer 10 %

Indlæg af Thomas Tirs Aug 19, 2014 3:08 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:http://www.business.dk/finans/jyske-bank-anlaegger-voldgiftssag-mod-nykredit

Det er for få.

4444 ansatte i en mellemstor dansk bank - deres løn skal hver og en bæres af realøkonomien. Hvad er udgifterne til en bank ansat pr år ? 1 million (løn, pension, ferie, sygedagpenge etc.) ?

Hvad er det der skiller regering og Venstre lige nu omkring de offentlige udgifter - 3 milliarder/år ? Det er ikke meget bank der skal lukkes for at opnå den samme samfundsøkonomiske effektivisering.

Mvh
Cirb

Det er så den forståelse, der er mellem Socialdemokratiet og Venstre:

Venstre vil have fyret de overflødige offentligt ansatte.
Socialdemokratiet de overflødige bankfolk.

Det kommer de så til at mundhugges over hele sommeren - men mit tips er: De får begge ret!

Der er ikke tale om et enten/eller; men et både/og

Indtjening under pres i Jyske Bank

Der skal fyres banksvin og tages tab!

Ligesom datterselskabet BRFkredit har Jyske Bank måttet nedskrive mere. I første halvår var nedskrivningerne på udlån 994 mio. kr. Det er en stigning på 50 pct. i forhold til samme periode sidste år.

Jyske Bank er eksponeret mod landbrug og ejendomsmarkedet, og det har gjort ondt.

Det kommer til at gøre meget, meget mere ondt!

Jeg er sådan set ligeglad med hvordan banksvin kommer af dage - bare det bliver snart, er langvarigt og er ekstremt smertefuldt!
Jeg har foreslået banksvin, at de tager sig en dingler i sommerhuset og lader deres inkompetence sørge for det smertefulde; men pyt!
Har man bedre ideer, så for min skyld gerne!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Jyske bank fyrer 10 % Empty Sv: Jyske bank fyrer 10 %

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum