Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Banks kursmanipulationer.

2 deltagere

Go down

Danske Banks kursmanipulationer. Empty Danske Banks kursmanipulationer.

Indlæg af Thomas Ons Jun 11, 2014 12:14 am

Nu skændes de sigtede og forklaringerne stritter i alle retninger.

Selvfølgelig har de ansatte overholdt ledelsen instruks om at svindle - det er jo Danske Bank vi taler om.

Problemet er, hvis ledelsen lægger ansvaret hos 1-2 medarbejdere, så har de nok nogle artige historier at fortælle om ledelsen - og omvendt.

Jeg véd ikke, hvor Tonny Thierry Andersen er i denne her! Han er vel den eneste overlevende.

Problemet er, hvis man ikke finder én, der har forbrudt sig - til at skyde skylden på, så er ledelsen under anklage for ikke at have ment de interne retningslinier seriøst. At der har været tale om en forbrydelse kan ledelsen ikke - bonussernes størrelse taget i betragtning - have været uvidende om, hvilket vil sige, at de retningslinier - om sådanne fandtes - må være overtrådt med ledelsen fulde viden og godkendelse - ellers udbetaler man ikke så mange penge. Eksisterede der IKKE retningslinier, så er det straks meget værre.

Politiet har opnået, hvad de ville. Se..... Lille Tonny, nu synes jeg, at Du skulle hjælpe Dig selv......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks kursmanipulationer. Empty Sv: Danske Banks kursmanipulationer.

Indlæg af Gorrion Tors Jun 12, 2014 9:48 am

Det lugter jo LAAAAAANGT væk!

Åbenlyst er det at har været "bankens" hensigt at snyde og bedrage, at det så også afsætter fingre aftryk på enkelte eller flere ansatte er så også en strafferetslig udmåling.
Men først og fremmest er det et faktum at det er/var bankens HENSIGT at det var sådan det skulle foregå!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks kursmanipulationer. Empty Sv: Danske Banks kursmanipulationer.

Indlæg af Thomas Tors Jun 12, 2014 3:46 pm

Gorrion skrev:Det lugter jo LAAAAAANGT væk!

Åbenlyst er det at har været "bankens" hensigt at snyde og bedrage, at det så også afsætter fingre aftryk på enkelte eller flere ansatte er så også en strafferetslig udmåling.
Men først og fremmest er det et faktum at det er/var bankens HENSIGT at det var sådan det skulle foregå!

Ja, da! Hvis en medarbejder har så stor en provision, så vil en normal ledelse kikke salget lidt efter i sømmene. Der er sælgere, der er dygtige; men så meget dygtigere end kollegerne?

Nu henretter vi ikke banksvin offentligt - mere. Der er så kun én vej, at de tager i sommerhuset selv - og hænger sig. Bare rolig Gorrion - det skal nok gå. Har Du aldrig tænkt over, hvorfor Danmark har så forholdsvis højt et antal selvmord? Det er ikke social nød - slet ikke sammenlignet med andre!
Det er da fordi folk har ruineret sig selv - så tager vi en "dingler".

På et tidspunkt vil flere bankfolk er kende, hvad jeg hele tiden har sagt: Nemlig, at de er så ulækre svin, at ingen vil være i stue med dem - inklusive dem selv. Det eneste jeg prøver at gøre er at fremme erkendelsen og på grundlag af denne erkendelse skubbe til lidt handling - Banksvin i alle lande hæng Jer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks kursmanipulationer. Empty Sv: Danske Banks kursmanipulationer.

Indlæg af Gorrion Tors Jun 12, 2014 4:22 pm

Jeg er vred det indrømmer jeg...det har jeg også sagt tidligere!.

Men at ALLE der arbejder i en bank er banksvin "for at citere dig Thomas" er nok lige i overkanten.

Men der hersker ingen tvivl om at der i den ØVERSTE top i flere af verdens største Banker er handlet bevidst ud fra kriminelle/bedrageriske hensigter, i et omfang der kan sidestilles med finansiel terrorisme, og at strafferammen for dette bør få Bernie Madoff straf til at ligne en skoleudflugt.
Det gælder i særdeleshed også (og nok især) den tidligere direktion i Ganske Blank, med Peter Staarup ved roret!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks kursmanipulationer. Empty Sv: Danske Banks kursmanipulationer.

Indlæg af Thomas Tors Jun 12, 2014 5:23 pm

Gorrion skrev:Jeg er vred det indrømmer jeg...det har jeg også sagt tidligere!.

Men at ALLE der arbejder i en bank er banksvin "for at citere dig Thomas" er nok lige i overkanten.

Men der hersker ingen tvivl om at der i den ØVERSTE top i flere af verdens største Banker er handlet bevidst ud fra kriminelle/bedrageriske hensigter, i et omfang der kan sidestilles med finansiel terrorisme, og at strafferammen for dette bør få Bernie Madoff straf til at ligne en skoleudflugt.
Det gælder i særdeleshed også (og nok især) den tidligere direktion i Ganske Blank, med Peter Staarup ved roret!

Overhovedet ikke!

Der er ikke nogen, der har tvunget dem til at arbejde i en bank! De vidste, de har hele tiden vidst, at det var forfærdelig galt det de lavede.

I det tilfælde, hvad gør en almindelig lønslave - ja, han må finde sig et andet arbejde. Vanskeligere er det ikke. Det kommer man ud for!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks kursmanipulationer. Empty Sv: Danske Banks kursmanipulationer.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum