Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Banks forretningsidé!

+2
Pluto
Thomas
6 deltagere

Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Thomas Ons Maj 28, 2014 7:57 am


  1. Superbia (hovmod)
  2. Avaritia (griskhed)
  3. Luxuria (nydelsessyge)
  4. Invidia (misundelse)
  5. Gula (frådseri)
  6. Ira (vrede)
  7. Acedia (ladhed)


Det er da en ganske præcis beskrivelse af alt hvad Danske Bank står for!

Så banksvin! I kan godt hænge Jer!

Vi har således fra autoritativ kilde, at I vil brænde i Helvede til evig tid.
Det er så nok en udlægning af sydeuropæisk tilsnit. Helvede i nordisk mytologi er bundfrossen - faktisk lidt som aktiverne i Danske Bank!

Men de banksvin, der tror, at der er nogen form for tilgivelser for deres infame ondskab, de tager fejl!

At jeg ikke tilgiver, det er såmænd ikke så specielt, jeg er immervæk kuns et menneske.
Det er så - som vi kan se - en hel del over banksvin: De kan ikke regnes for menneskelige væsener.

Det rigtigt morsomme er, at selv ikke den nådigste Gud bærer over med Jer!

Det bliver ikke bedre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Thomas Ons Maj 28, 2014 8:26 am

Thomas skrev:

  1. Superbia (hovmod)
  2. Avaritia (griskhed)
  3. Luxuria (nydelsessyge)
  4. Invidia (misundelse)
  5. Gula (frådseri)
  6. Ira (vrede)
  7. Acedia (ladhed)


Ad:
  1. Hovmod? Ja, lad os bare se på Danske Banks imagekampagner. Der må nok siges at være en del fejlberegninger i den forbindelse! Der er ingen, der kan fordrage Danske Bank!
  2. Griskhed kræver vist ikke nærmere uddybning. Ikke her; men politiets bedrageriafdeling skal nok hen ad vejen komme med ganske omfattende beskrivelser.
  3. Nydelsessyge. Tja... når man tager i betragtning at banksvin nok er de mest forgældede flextumper, så....
  4. Misundelse. Monopolstræbet i Danske Bank viser jo bare, at der er ikke det, man ikke ønsker at stjæle.
  5. Frådseri..... var der nogle, der nævnte Danske Banks bonusser?
  6. Ork ja, vi ser jo hvor vred Danske Bank bliver, hver gang der er nogen, der sætter sig til modværge. De banksvin og klakører, der i deres usigelige ondskab kommer frem i debatten - ja, selv i dette ydmyge forum - de holder sig skam ikke tilbage!
  7. Ladhed - jeg henviser bare til de undersøgelser af produktiviteten blandt bankansatte, som jævnligt offentliggøres.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Pluto Ons Maj 28, 2014 9:27 am

Nu tror jeg sgu snart du skal søge læge.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Regina Ons Maj 28, 2014 11:12 am

Jeg formoder ikke du er læge Pluto, men det er jeg og jeg ser kun sundhedstegn i Thomas - det kombineret med en utrolig viden, politisk fornemmelse, samt arbejdsevne. Han er på alle måder altruistisk. Medgiver at han har, en til tider hårdt tone, dette tager jeg nu som et litterært underholdnede element i en ellers tør genre. Uroligt at ikke alle er så indigneret som Thomas, for vi er alle blevet kørt over af den financielle sektor, liger nu med brækkede ben og knuste organer og siger bare kør videre, men tag sele på.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af klogeaage 35 Ons Maj 28, 2014 11:32 am

Regina skrev:Jeg formoder ikke du er læge Pluto, men det er jeg og jeg ser kun sundhedstegn i Thomas - det kombineret med en utrolig viden, politisk fornemmelse, samt arbejdsevne. Han er på alle måder altruistisk. Medgiver at han har, en til tider hårdt tone, dette tager jeg nu som et litterært underholdnede element i en ellers tør genre. Uroligt at ikke alle er så indigneret som Thomas, for vi er alle blevet kørt over af den financielle sektor, liger nu med brækkede ben og knuste organer og siger bare kør videre, men tag sele på.

 Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Pluto Ons Maj 28, 2014 11:52 am

Regina skrev:Jeg formoder ikke du er læge Pluto, men det er jeg og jeg ser kun sundhedstegn i Thomas - det kombineret med en utrolig viden, politisk fornemmelse, samt arbejdsevne. Han er på alle måder altruistisk. Medgiver at han har, en til tider hårdt tone, dette tager jeg nu som et litterært underholdnede element i en ellers tør genre. Uroligt at ikke alle er så indigneret som Thomas, for vi er alle blevet kørt over af den financielle sektor, liger nu med brækkede ben og knuste organer og siger bare kør videre, men tag sele på.

Det lyder som om du er en af dem der er brændt ind med et hus der ikke kan sælges. Det er altså ikke finanssektorens skyld  affraid 

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Regina Ons Maj 28, 2014 2:23 pm

Nej ikke helt men kunne godt have været det, men takket være dette forum og boligas tidligere sidder jeg fortsat til leje. Jeg har dog stor sympati for dem som du nævner, mange af mine venner sidder i den situation. Har nu også sympati for de fleste bankfolk, også dem der bor på mit vænge - jeg tror de handler i god tro når de rådgiver deres kunder, og man er jo som bekendt ikke forpligtet over sine evner.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Thomas Ons Maj 28, 2014 3:29 pm

Regina skrev:Nej ikke helt men kunne godt have været det, men takket være dette forum og boligas tidligere sidder jeg fortsat til leje. Jeg har dog stor sympati for dem som du nævner, mange af mine venner sidder i den situation. Har nu også sympati for de fleste bankfolk, også dem der bor på mit vænge - jeg tror de handler i god tro når de rådgiver deres kunder, og man er jo som bekendt ikke forpligtet over sine evner.

Muligt, at de er i god tro; men det er det, jeg prøver at gendrive!

Men tak for:

i.a.

Jeg tror så i øvrigt, at Pluto skal være glad for, at Du ikke er dyrlæge!
I det tilfælde ville Du have været tvunget til at skride til aflivning af en gal køter!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Sune Ons Maj 28, 2014 5:08 pm

Regina skrev:Jeg formoder ikke du er læge Pluto, men det er jeg og jeg ser kun sundhedstegn i Thomas - det kombineret med en utrolig viden, politisk fornemmelse, samt arbejdsevne. Han er på alle måder altruistisk. Medgiver at han har, en til tider hårdt tone, dette tager jeg nu som et litterært underholdnede element i en ellers tør genre. Uroligt at ikke alle er så indigneret som Thomas, for vi er alle blevet kørt over af den financielle sektor, liger nu med brækkede ben og knuste organer og siger bare kør videre, men tag sele på.

Diagnose på baggrund af hvad Thomas skriver på et debatforum..... og så endda med betegnelsen 'sundhedstegn'. Du er i sandhed en fantastisk læge. Jeg vil anbefale dig at kontakte Sundhedsministeriet / Danske Regioner og tilbyde din assistance, for du kan revolutionere sundhedssektoren.

Btw, jeg håber ikke det er i hovedstaden du har siddet/sidder til leje og venter på en billig lejlighed, for så har du da trukket en nitte hvis det er siden 2009.

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Regina Ons Maj 28, 2014 5:37 pm

Enhver ordentlig læge undlader at udtale sig om diagnoser uden at kende patienten, men man kan vel godt udtale sig om tegn på sundhed?. Måske du kunne komme med dine bud på hvor fravær af sundhed ligger hos os debattører*?? Og her mener jeg ikke meningers forskellighed.
Btw håber ikke du har rådgivet dine nærmeste til at købe inden boblen sprak
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af peter777 Ons Maj 28, 2014 10:48 pm

Thomas skrev:Vi har således fra autoritativ kilde, at I vil brænde i Helvede til evig tid.
[...]
Det rigtigt morsomme er, at selv ikke den nådigste Gud bærer over med Jer!

Det er ingen spøg .....

Jeg kan kun opfordre til, at du lader Kristus forandre dig. Han står stadig og banker. Den der stemme, der siger "giv slip på din vrede", det er Guds stemme.

Ønsker jer alle en velsignet helligdag, og så ønsker jeg at Kristi fred må råde i jeres hjerter.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Thomas Ons Maj 28, 2014 10:57 pm

peter777 skrev:
Thomas skrev:Vi har således fra autoritativ kilde, at I vil brænde i Helvede til evig tid.
[...]
Det rigtigt morsomme er, at selv ikke den nådigste Gud bærer over med Jer!

Det er ingen spøg .....

Jeg kan kun opfordre til, at du lader Kristus forandre dig. Han står stadig og banker. Den der stemme, der siger "giv slip på din vrede", det er Guds stemme.

Ønsker jer alle en velsignet helligdag, og så ønsker jeg at Kristi fred må råde i jeres hjerter.

Nårrh... det er ikke dér, den ligger!

Jeg er sådan set ufarlig nok.

Men fortorve har det altså med at komme flyvende - sådan ca. til 5 sal. Det kan jeg ikke klare!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Banks forretningsidé! Empty Sv: Danske Banks forretningsidé!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum