Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Peter 777 og oprydning.

Go down

Peter 777 og oprydning. Empty Peter 777 og oprydning.

Indlæg af Thomas Man Jun 09, 2014 5:06 pm

Der er som sådan ikke tale om en kritik af en manglende interesse - en sådan kan være periodisk og glide op og ned i prioriteringsrækken på linje med fisketure og aerobics (to fornøjelser jeg personligt aldrig har fattet - men hver sin smag).

Vi har også - efter min fornemmelse - det sidste halve år mistet ca. ½ delen af læserne. I min vurdering skyldes det, at vi er blevet en del banksvin fattigere - dem, der efter uhæderlig evne forsøgte at finde ud af hvad de egentlig foretog sig.

Det har så medført, at der også blandt debattørerne er blevet gået til vaflerne - med flødeskum. Jeg tør så ikke håbe på at psykopaterne virkelig er taget i sommerhuset for at blive "ophængt": Dels er det sommerferie, dels har psykopater det notorisk vanskeligt med at forstå fine hentydninger.

Nu skal man altid passe på med dels at overdrive egen betydning, dels undlade forveksle årsag og virkning. Men der sker - specielt i disse dage - noget, der tyder på at væsentlige begivenheder udspiller sig nogenlunde i den her på forum forudsagte retning.



  • Venstre har stadig Lars Løkke som formand. Endelig var der en sag, hvor hele koret af skrigeballoner var dødssikre på at Løkke ville gå af. Jeg fastholdt hele tiden min tvivl. Bankerne ville ikke få deres vilje med Venstre og Lars Løkke - det tyder så på, at den bagved liggende analyse har været rigtig.
  • Draghi har sat renten ned - uden at Nationalbanken reagerede med at annullere den måneden før indførte rentforhøjelse. Effekten er så blevet en dansk renteforhøjelse (isoleret set) på ½ %. At Rohde så ikke var så flabet direkte at sætte renten op, det er noget andet - men det var egentlig heller ikke forventet; men jeg ville ikke udelukke muligheden. - Træerne vokser ikke ind i himlen.
  • Vi ser en Qvortrup, der meget lidt beredvilligt besvarer spørgsmål hos Politiet om ulovlig anvendelse af sociale medier el. lignende. Der er noget af et sammenfald med at læsertal herinde samt banksvinshærgen er aftaget. - Det er ikke os/mig, der har et troværdighedsproblem!
  • Forsvarskommandoen er blevet fyret - her tror jeg så ikke på en direkte sammenhæng. Det er nærmere, at jeg har læst situationen rigtigt. Sammenhængen til økonomi er også fjern.
  • At banksvinene i Danske Bank og Realkredit Danmark stadig ikke er kommet ud og har selvmedlidende og tårevædet sagt, at de skam godt kan lide små børn - gennemstegte. Der må virkelig være noget i gang, for der er tale om 3 måneder - og der er - mig bekendt - end ikke skrevet anklageskrift. Der har heller ikke været forlydender om yderligere indgreb. Det er altså underligt - enten er der tale om enkeltstående tilfælde og uheldige elementer (så er det bare at få dem hevet i retten) eller der er tale om en sag med mere end pinlige forgreninger. Der er ikke nogen, der synes at have travlt med noget som helst.


Det går på mange måder bedre med økonomidebatten end det har gjort i årevis. Der er noget der tyder på, at jeg har ramt nogenlunde rigtigt, når jeg har slået igen på banksvinenes provokationer.
At banksvin ikke kan lide mig, det må jeg leve med: Jeg skal betro den undrende verdensoffentlighed, at det har så sandelig heller ikke været hensigten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Peter 777 og oprydning. Empty Nu så jeg lige, at der var 20 brugere på.

Indlæg af Thomas Man Jun 09, 2014 7:01 pm

Jamen altså: Det er ualmindeligt dejligt vejr, det er Pinse og fridag!

At der så er 20, der synes det er sjovere at kikke på et obskurt forum - skal man stræbe højere?

At der er flextumper og banksvin, der tror at deres vræleri kan interessere den undrende offentlighed, der udmærket véd, at de er taget med kleptomanpølserne om kniven og i andre folks lommer - hvordan det så rent teknisk kan lade sig gøre, er for mig et mysterium, som jeg lever med som uopklaret for indeværende.

Men at tro, at man kan påvirke historiens gang og Politiets afhøringer ved at udbrede sine løgne herinde - Århhh hold da op.

Vi er nogle stykker, der forsøger efter (fattig - mere eller mindre) evne at skære igennem pakisen af nonsens og spin - tjo, vi har skam en funktion. Er der bare én, der på vores grundlag undgår at lave noget meget dumt, så er formålet opfyldt. Hvert banksvin, der hænger sig i sommerhuset er en bonus, som vi/jeg nok ikke har fortjent; men vi tager det hele med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum